کد خبر : 1463283 | 02 مهر 1396 ساعت 10:38 | 10.2K بازدید | 0 دیدگاه

قلی پور: به رکوردها اصلا فکر نمی کنم

پرافتخارترین مرد ووشو به دنبال یک طلای دیگر

ملی پوش وزن 90+ کیلوگرم ووشو گفت: به جز من و محسن محمدسیفی سایر اعضای تیم ملی ساندا در این دوره جوان هستند.

پرافتخارترین مرد ووشو به دنبال یک طلای دیگر

به گزارش "ورزش سه"، ووشوکار ۲۹ ساله ایرانی که در کارنامه اش انبوهی از افتخارات آسیایی و جهانی را می توان مشاهده کرد، خودش را در وزن جدید برای حضور در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ کازان آماده می کند.


حمیدرضا قلی پور با داشتن ۵ طلا و یک نقره پرافتخارترین ووشوکار تاریخ ایران محسوب می شود و در ۲۹ سالگی به دنبال ششمین مدال طلای جهانی است.


در ادامه مشروح صحبت های حمیدرضا قلی پور، نماینده وزن 90+ تیم ملی ووشو در رقابت های جهانی ۲۰۱۷ که از ۷ مهرماه در کازان روسیه برگزار می شود را با خبرنگار "ورزش سه" می خوانید.


کار من از رقبا خیلی سخت تر است


در شرایط خوبی قرار دارم و خودم را برای یک رقابت سخت آماده می کنم. با اینکه توقعات از من بالاست؛ اما می توانم بگویم کار من نسبت به رقبا سخت تر است. من برای همه حریفان شناخته شده هستم و آنها بیشتر مرا آنالیز می کنند. بدون شک نمایندگان کشورهای خارجی در این وزن روی رقابت با من برنامه ریزی می کنند و کار سختی خواهم داشت.


برای طلا به روسیه می روم


برای اولین بار است که در وزن 90+ در مسابقات جهانی شرکت می کنم. این مسابقات یک تجربه جدید برای من است. من از وزن ۸۰ کیلوگرم کار خودم را آغاز کرده بودم  و به مرور وزن اضافه کردم. با این حال شرایط خوبی دارم و برای کسب مدال طلا به مسابقات جهانی می روم.


با این تیم جوان هم شانس قهرمانی داریم


به جز من و محسن محمدسیفی سایر اعضای تیم ملی ساندا در این دوره جوان هستند. آنها سابقه حضور در مسابقات جهانی بزرگسالان را ندارند؛ اما در رقابت های جهانی جوانان موفق بودند. در بخش تیمی کارمان کمی سخت است؛ اما با این حال در بخش ساندا این شانس را داریم که قهرمان جهان شویم. البته در رده بندی کلی قطعا نمی توانیم به چین برسیم.
 

فعلا به خداحافظی فکر نکردم


با اینکه مدال های زیادی در مسابقات جهانی گرفتم و ووشو هم المپیکی نشده؛ اما این انگیزه را دارم که به کارم ادامه دهم. فعلا به تنها چیزی که فکر می کنم مسابقات جهانی ۲۰۱۷ است که باید در آن به مدال طلا برسم. با این حال برای هر دوره افتخارآفرینی برای کشورم انگیزه دارم.
 

رکوردها برایم اهمیتی ندارند


با اینکه خیلی ها القاب مختلفی به من می دهند و می گویند پرافتخارترین ووشوکار تاریخ هستم؛ اما هیچ وقت به این رکوردها و لقب ها فکر نکردم. من در هر مسابقه ای که شرکت می کنم، تلاشم این است که بهترین عملکرد را داشته باشم.

دیدگاه‌ها