کد خبر : 1463295 | 02 مهر 1396 ساعت 11:40 | 55.9K بازدید | 0 دیدگاه

سهراب در کنار کیانوش و حسین رضازاده

کدام وزنه برداران ایرانی رکورددار جهان هستند؟

نام ۳ وزنه بردار ایرانی در میان رکوردداران جهانی این رشته قرار دارد.

کدام وزنه برداران ایرانی رکورددار جهان هستند؟

 

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته سهراب مرادی در دسته ۹۴ کیلوگرم رقابت های وزنه برداری بازی های داخل سالن آسیا توانست رکورد مجموع جهان را بعد از ۱۸ سال جابجا کند.


حالا با اضافه شدن نام سهراب مرادی، ۳ وزنه بردار ایرانی در لیست رکوردداران جهان هستند و بهداد سلیمی هم در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ این شانس را دارد تا یک رکورد جدید به نام خود ثبت کند.


کیانوش، قدرت برتر وزن ۸۵ کیلوگرم


وزنه بردار کرمانشاهی تیم ملی ایران که در المپیک ۲۰۱۶ به مدال طلای وزن ۸۵ کیلوگرم رسید، در دوضرب و مجموع دارای رکورد جهانی است. کیانوش رستمی در مسابقات جام فجر که ۲ ماه قبل از المپیک در تهران برگزار شد، توانست رکورد حرکت دوضرب این دسته را به ۲۲۰ کیلوگرم افزایش دهد. ملی پوش ایرانی این رکورد را برای دومین بار به نام خود ثبت کرد که یک مقطع از سوی وزنه بردار چینی با رکورد ۲۱۹ کیلوگرم از دست ایران خارج شده بود. البته ۲ ماه بعد رستمی توانست در رقابت های المپیک ۳۹۶ کیلوگرم را در مجموع حرکات یکضرب و دوضرب بالای سر ببرد تا از این نظر نیز رکورددار باشد. او تنها وزنه بردار فعلی ایران است که در ۲ بخش رکورددار جهان به حساب می آید. رکورد حرکت یکضرب این دسته در دست وزنه برداری از بلاروس است که در سال ۲۰۰۷ با وزنه ۱۸۷ کیلوگرمی ثبت شده است.

 

1243221


سهراب هم رکورددار شد


با اینکه سطح بازی های داخل سالن آسیا برای قهرمان المپیک بالا نبود، سهراب مرادی سعی کرد از این فرصت استفاده کرده و با خیال راحت به رکورد مجموع جهان حمله کند. او در مجموع حرکات یکضرب و دوضرب ۴۱۳ کیلوگرم را ثبت کرد تا نامش در میان رکوردداران جهان ثبت شود. البته سهراب این فرصت را داشت تا در حرکت دوضرب هم به رکورد جهان حمله کند و این کار هم با توجه به رکوردهایی که در تمرینات ثبت کرده بود، در برنامه اش بود. با این حال انداختن وزنه ۲۲۰ کیلوگرمی در اولین حرکت دوضرب برنامه های او را برهم زد. البته این فرصت برای قهرمان المپیک ریو وجود دارد که چند ماه دیگر در مسابقات جهانی آمریکا، به رکورد یکضرب و دوضرب جهان هم حمله کند. رکورد یکضرب دسته ۹۴ کیلوگرم در اختیار کاخی کاشیاشویلی از یونان با ۱۸۸ کیلوگرم است. یک وزنه بردار لهستانی نیز با ۲۳۲ کیلوگرم رکورددار حرکت دوضرب این دسته است.

 

1243222


رضازاده و فقط یک رکورد باقی مانده


سومین رکورددار ایرانی در جدول رکوردهای وزنه برداری جهان، حسین رضازاده است. او که در سال ۲۰۰۴ و در المپیک آتن وزنه ۲۶۳ کیلوگرمی را بالای سر برد، همچنان بعد از ۱‍۳ سال در حرکت دوضرب دسته فوق سنگین رکورددار محسوب می شود. البته لاشا تالاخادزه، وزنه بردار گرجستانی از سال گذشته ظهور کرده و توانسته در همین یک سال رکوردهای یکضرب و مجموع را در اختیار خود قرار دهد. تالاخادزده در المپیک توانست رکورد مجموع دسته فوق سنگین را که در اختیار حسین رضازاده بود، به ۴۷۳ کیلوگرم افزایش دهد. همچنین رکوردشکنی بهداد سلیمی در حرکت یکضرب دسته فوق سنگین در المپیک ۲۰۱۶ با وزنه ۲۱۶ کیلوگرمی، چندان دوام نداشت چون این وزنه بردار گرجستانی توانست در مسابقات قهرمانی اروپا وزنه ۲۱۷ کیلوگرمی را بالای سر ببرد و رکورد حرکت یکضرب را هم از ایرانی ها بگیرد.

 

1243223


امید بهداد برای رکوردشکنی در آمریکا


بهداد سلیمی که در المپیک ۲۰۱۶ با بدشانسی و البته تا حدودی ناداوری از دور رقابت با وزنه برداری گرجستانی حذف شد، حالا خودش را برای مسابقات جهانی آمریکا آماده می کند. این مسابقات که در آذرماه سال جاری برگزار می شود، جنگ بین بهداد و تالاخادزه خواهد بود. سلیمی بعد از رکوردشکنی روز گذشته سهراب مرادی در متنی ابراز امیدواری کرده بود که رکورد جهان را پس بگیرد. بیشتر امید بهداد روی حرکت یکضرب است که در آن تخصص دارد و می خواهد وزنه ای بالاتر از ۲۱۷ کیلوگرم را بالای سر ببرد. بدون شک رقابت وزنه برداران ایران و گرجستان در دسته فوق سنگین مسابقات جهانی ۲۰۱۷ یکی از جذابترین رویدادهای یک دهه اخیر این رشته خواهد بود.

 

1243224

دیدگاه‌ها