کد خبر : 1463582 | 03 مهر 1396 ساعت 16:33 | 21.9K بازدید | 0 دیدگاه

به بهانه آماده نشدن ورزشگاه سردار جنگل

جذابیت های از دست رفته فوتبال ایران

در یکی دو سال اخیر پدیده جدیدی در فوتبال ایران شکل گرفته است که طی آن به اجبار هواداران کمتری برای تیم های بزرگ شهرستانی می آیند. پدیده ای که تبدیل به اپیدمی شده و پس از تبریز به رشت و انزلی کشیده شده است.

جذابیت های از دست رفته فوتبال ایران

به گزارش "ورزش سه"، پیش از برگزاری رقابت های لیگ شانزدهم، اتفاقی افتاد که در ابتدا نزد هواداران فوتبال شوخی تلقی می شد اما به مرور رنگ واقعیت به خود گرفت. زیر کشت رفتن ورزشگاه یادگار امام تبریز در حالی که مدت زمان زیادی تا آغاز بازی های لیگ باقی نمانده بود.


اول گفته شد که تراکتوری ها می توانند در ورزشگاه باغشمال به میدان بروند اما این اتفاق نیفتاد و گسترشی ها نیز رضایت ندادند آنها در بنیان دیزل به میدان بروند بنابراین تنها راه برای برگزاری بازی های تیم پرطرفداری مانند تراکتورسازی کمپ تمرینی این تیم بود.

 

این پیشنهاد اگر یکی دو ماه پیشتر داده می شد قطعا موجبات خنده هواداران این تیم را مهیا می کرد اما در شرایط عمل انجام شده آنها مجبور شدند در این کمپ به میدان بروند. کمپی که از نظر رفاهی و پشتیبانی زیر صفر بود و از آن بدتر راهی برای حضور هواداران فراوان این تیم نبود. تصور کنید تراکتورسازی بازی افتتاحیه لیگ را باید با حضور معدود هواداران خود به انجام می رساندند و یا دیداری فی نفسه پرتماشاگر مانند بازی با پرسپولیس را باید به دور پرشورها برگزار می کردند.

 

این اتفاق نامیمون از ابتدای لیگ امسال نیز به گونه دیگری در حال افتادن است. سپیدرودی ها که یکی از ریشه دارترین و پرهوادارترین تیم های فوتبال ایران محسوب می شوند از ابتدای لیگ با معضل ورزشگاه ناقص مواجه شدند. در حالی که مدت زمان زیادی تا آغاز بازی های لیگ باقی نمانده بود عنوان شد اقدامات برای تعویض چمن ورزشگاه سردار جنگل آغاز شده و احتمالا سه ماه بعد از آغاز بازی ها آماده می شود. بنابراین گیلانی ها باید در ورزشگاه پیر عضدی رشت به میدان بروند.

 

پس از ریزه کاری هایی که در این ورزشگاه انجام گرفت با شروع اولین دیدار خانگی این تیم با اتفاقی عجیب روبرو شدیم. در تصاویر تلویزیونی سکوهای روبروی جایگاه در حالی که خالی از هواداران این تیم بود به تبلیغ اصول رانندگی اختصاص یافته است. تبلیغاتی که مردم را به دوبله پارک نکردن تشویق می کرد. عدم حضور هواداران پرشمار این تیم باعث شد تا همه بینندگان این بازی به دنبال پیدا کردن جوابی برای آن باشند و پاسخی که از سوی سازمان لیگ اعلام شد بدین ترتیب بود: به دنبال ناامنی سکوهای این ورزشگاه تا زمان ایمن سازی آن از حضور هواداران بر روی سکوهای میانی جلوگیری می شود و بدین ترتیب نسخه شمالی پرشورها باید به پشت دروازه اکتفا کنند.

 

دیدارهای پرهیجانی مانند بازی با ملوان در جام حذفی نیز به همین ترتیب انجام شد و در حالی که عنوان می شد بازی سرخ ها برابر استقلال تهران در ورزشگاه سردار جنگل و با حضور حداکثری تماشاگران برگزار خواهد شد بازهم به دلیل آماده نبودن به ورزشگاه عضدی منتقل شد تا یک دیدار جذاب دیگر که می توانست هیجان وافری در ورزشگاه به دنبال داشته باشد با کمترین جوش و خروش روی سکوها به انجام برسد.

نکته جالب در این باره اینکه ورزشگاه تختی انزلی نیز به همین درد گرفتار است و بازی های مهم ملوانان به گونه ای انجام می شود که تمام هواداران این تیم نمی توانند در ورزشگاه حضور پیدا کنند.

 

این اتفاق عجیب در حالی می افتد که پیش از این برگزاری بازی ها در ساعات میانی روز باعث دوری هواداران از ورزشگاه ها می شد. حالا که بازی ها زیر نور و در ساعات انتهایی روز به انجام می رسد انتظار می رفت برای برگزاری بازی ها لااقل برای لیگ برتری با کمترین کم و کاست روبرو باشیم اما این اتفاق هرگز نمی افتد و اکنون باید در تصاویر تلویزیونی سکوهای روبرویی خالی از هوادار را ببینیم آن هم در دیدارهایی که می تواند شور و هیجان وافری به فوتبال ایران بدهد و البته بلیت فروشی آن نیز خدمتی به باشگاه ها کند.

دیدگاه‌ها