کد خبر : 1463608 | 03 مهر 1396 ساعت 18:20 | 80.8K بازدید | 0 دیدگاه

استقلال مقابل قرمزهای پرشور؛ پرسپولیس برابر آبی‌های پرافتخار

غول های سرخابی در گرگ و میش سه شنبه

فردا یک روز ویژه برای هواداران دو باشگاه پرطرفدار فوتبال ایران است؛ استقلال و پرسپولیس که در شرایطی کاملا متفاوت و پیش بینی نشده پا به میدان رقابت می گذارند.

غول های سرخابی در گرگ و میش سه شنبه

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا در یک بازی بسیار مهم در مرحله نیمه نهایی مقابل الهلال قرار می گیرد و در سوی مقابل استقلال در رقابت های لیگ برتر به مصاف سپیدرود رشت خواهد رفت. نکته جالب تضاد رنگ پیراهن های دو تیم با حریفان فرداست و البته شرایط مشابه شان در ابهام.


در عین حال دو تیم مهم و پرطرفدار فوتبال ایران برای انجام دو مسابقه حساس خود با شرایط خاص، ویژه‌ و متفاوت همراه هستند. شرایطی که قادر خواهد بود تاثیر زیادی در روزهای آینده آنها داشته باشد و مسیرشان را در ادامه فصل مشخص کند.


استقلال؛ بدون سرمربی و سورپرایزهای ترکیب
کمتر هواداری اکنون دوست دارد در این شرایط به جدول رده بندی نگاه کند؛ اتفاقاتی که باعث شده آنها در قعر جدول و در جایگاهی عجیب در پایان هفته هفتم حضور داشته باشند. پیروزی در این بازی خارج از خانه و سخت می‌تواند آنها را در ادامه فصل با توجه به تعطیلات لیگ به مسیر صعودی نزدیک کند و فرصت انتخاب‌های مناسب را نیز فراهم کند.
علیرضا منصوریان بعد از یک و نیم فصل حضور در استقلال به واسطه عدم نتیجه گیری در ابتدای لیگ هفدهم استعفای خود را اعلام کرد و غول آبی‌ پایتخت در غیرحرفه‌ای ترین شرایط راهی رشت شده تا برابر سپیدرود قرار گیرد. تیمی که دو کاپیتان و بازیکن باتجربه خود را همراه ندارد و مربی موقت‌اش نیز از حضور در این بازی روی نیمکت آبی‌ها محروم است و وظیفه فنی تیم به عهده آنالیزور باشگاه سپرده شده است.


استقلال البته همچنان با مصدومیت ستاره‌هایش دردسر بزرگی را پشت سر می‌گذارد؛ پژمان منتظری، یعقوب کریمی و سجاد شهباززاده به دلیل مصدومیت به این بازی نرسیدند و وضعیت امید ابراهیمی و داریوش شجاعیان نیز که به تازگی از بند مصدومیت خارج شده‌اند هنوز به شرایط ایده‌‍آل نرسیده و ترس از چمن مصنوعی و تشدید و تکرار مصدومیت می‌تواند کارایی آنها را نیز کاهش دهد.
این تیم برای پست دروازه‌بانی خود نیز با عبور از نام مهدی رحمتی بار دیگر به سیدحسین حسینی اعتماد کرده که علیرغم موفقیت در دو دیدار اخیر هنوز نیاز به یک ذخیره مطمئن کاملا احساس می‌شود که کادرفنی نامشخص استقلال ترجیح داده آن را با ارشیا بابازاده بپوشاند! استقلال در این بازی باید برابر یکی از قدرتمندترین خطوط دفاعی (حداقل از نظر آماری) طی هفته‌های اخیر قرار گیرد و این در شرایطی است که با دو گل زده که یکی از آنها توسط مدافع آخرش به ثمر رسیده کار دشواری خواهد بود.


پیروزی در این دیدار اما آبی‌ها را در آستانه تعطیلات مجدد لیگ به امتیاز هشت خواهد رساند تا امیدوار به صعود چند پله‌ای در جدول رده بندی باشند و البته در راه رسیدن به این اتفاق، با جاه طلبی علی نظرمحمدی و شاگردانش روبرو هستند و مطمئنا برابر هواداران این تیم کار سختی پیش رو خواهند داشت.


پرسپولیس؛ تاریخ‌سازی علیه بحران
پرسپولیس در روزی که کمتر کسی امیدوار به صعود آنها از مرحله گروهی بود با بخت خوش و جوانمردی الهلال عربستان توانست جواز صعود بگیرد. آنها با تساوی خانگی بدون گل برابر لخویا نیز بار دیگر شانس خود را کم دیدند؛ اما از دوحه نیز به سلامت عبور کردند و در نهایت نیز با اتفاقات عجیب و عملکرد ضعیف در بیشتر دقایق بازی رفت برابر الاهلی عربستان و عقب افتادن با دو گل تمام رویاها نقش بر آب دیده می‌شد و یک بازگشت فوق العاده همه چیز را به سود آنها تغییر داد تا اکنون آنها خود را در یک قدمی فینال آسیا ببینند.


پرسپولیس اما طی 72 ساعت اخیر با حاشیه‌های بزرگی همراه بوده است تا از این حیث از رقیب سنتی خود عقب نیفتد؛ محرومیت برترین مهاجم این تیم در کنار ممنوعیت حضور در نقل و انتقالات بدترین خبر برای تیم تحت اختیار برانکو ایوانکوویچ محسوب می‌شد؛ اما او به خوبی توانسته از این شرایط روحی و روانی تیمش را خارج کند.


عدم میزبانی و حضور در کشور ثالث که از قضا با حمایت از نماینده عربستان برای پرسپولیس خط و نشان کشیده‌اند از دیگر مصائبی است که پرسپولیس باید در این دیدار متحمل شده؛ به اینها محرومیت کمال کامیابی نیا، محمد انصاری و مهدی طارمی را اضافه کنید. در این بین هنوز وضعیت ایده‌آل بدنی شایان مصلح و سیدجلال حسینی نیز از سوی کادرپزشکی به برانکو ایوانکوویچ و دستیارانش اعلام نشده است تا غول قرمز فوتبال ایران نیز برای سه شنبه هوادارانش را به اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی مهمان کند.

دیدگاه‌ها