کد خبر : 1463721 | 04 مهر 1396 ساعت 11:30 | 6.7K بازدید | 0 دیدگاه

ذوب‌آهن – سایپا؛ تقابل دو مربی سابق تیم ملی

دیدار تیم های ذوب آهن و سایپا دارای جذابیت های ویژه ای است که داغ ترین آن، تقابل قلعه نوعی و دایی می باشد.

ذوب‌آهن – سایپا؛ تقابل دو مربی سابق تیم ملی

به گزارش "ورزش سه"، در هفته ی هفتم لیگ شانزدهم امیر قلعه‌نویی با ذوب آهن از استقلال یک امتیاز گرفت و باعث کنار رفتن علیرضا منصوریان از سرمربیگری استقلال شد. در مقابل سایپا در ثانیه‌های پایانی، بازی برده را با مساوی عوض کرد تا علی دایی عصبانی و برافروخته از عملکرد داور، زمین و زمان را بهم بدوزد. حالا این دو در هفته هشتم لیگ شانزدهم به مصاف یکدیگر می روند.

 

ژنرال 7 - شهریار 1

 

علی دایی و امیر قلعه‌نویی تاکنون به عنوان سرمربی تیم‌های لیگ برتری 14 بار برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند که سهم ژنرال آبی‌ها ثبت 7 پیروزی مقابل تنها برد شهریار در فینال جام حذفی سال گذشته بوده است.

 

این دو مربی سرخابی اولین بار در لیگ هفتم مقابل یکدیگر قرار گرفتند و امیر قلعه‌نویی موفق شد با مس، سایپای دایی را 2 بر یک شکست دهد. اولین تساوی قلعه‌نویی و دایی در هفته پایانی لیگ نهم به وقوع پیوست که این بازی یک بر یک به تساوی انجامید. اما پیروزی بزرگ قلعه‌نویی برابر دایی در حالی به وقوع پیوست که سپاهان در تهران با گل‌های ابراهیم توره، هادی عقیلی، خسرو حیدری و رضا عنایتی پرسپولیس دایی را مغلوب کرد.

 

تنها برد دایی مقابل قلعه نوعی در فینال جام حذفی سال گذشته اتفاق افتاد و شاگردان شهریار در نفت تهران، تراکتورسازی تبریز را شکست دادند تا جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

 

ذوب آهن؛ پرگل در نیمه دوم

 

امیر قلعه نوعی همواره تیم های تحت هدایتش از آمار گلزنی خوبی برخوردار هستند. ژنرال در 7 هفته ای که از لیگ هفدهم پشت سر گذاشته، شاگردانش در ذوب آهن 14 بار موفق به گلزنی شده بودند که 5 گل آن در نیمه ی اول و 9 گل دیگر در نیمه ی دوم بوده است. آمار نشان می داد که ذوبی ها درنیمه ی دوم خطرناک تر هستند و به خصوص در بازه ی زمانی دقیقه ی 60 تا 75 که تاکنون 4 بار موفق به گلزنی در آن دقایق شده اند. نکته ی جالب توجه اینکه رشید مظاهری، حمید بوحمدان، احسان پهلوان و مرتضی حسینی چهار مرد ثابت قلعه نوعی در 7 هفته ی گذشته بوده اند.

 

سایپا؛ سه هفته در حسرت برد

 

نارنجی پوشان بعد از یک بر صفر سایپا در هفته چهارم، دیگر رنگ برد را ندیده اند و مقابل تراکتور 2 بر صفرو پدیده 3 بر صفر باختند و مقابل پارس جم هم به تساوی یک بر یک رسیدند. دایی در هر سه بازی به عملکرد داوری اعتراض داشت و معتقد بود که سوت بد داوران مانع از نتیجه گیری تیمش شده است. سایپایی ها از مجموع 8 گلی که تاکنون به ثمر رسانده اند، تنها 2 گل در نیمه اول وارد دروازه حریفان کرده اند. مهدی ترابی، محمد عباس زاده و علی قلی زاده مثلث هجومی سایپا را تشکیل می دهند که در اکثر بازی های تیم شان در ترکیب اصلی قرار داشته اند.  سایپا در این فصل در بازی های خارج از خانه یک برد مقابل استقلال خوزستان، یک مساوی برابر سپاهان و یک باخت مقابل پدیده به دست آورده است.

 

در حال حاضر سایپا با 11 امتیاز ششم جدول است و یک امتیاز از ذوب آهن رده هفتمی بیشتر دارد.

دیدگاه‌ها