کد خبر : 1463779 | 04 مهر 1396 ساعت 15:24 | 24.5K بازدید | 0 دیدگاه

رونالدو در آستانه برابری با رکورد اسطوره فقید رئال

کریستیانو رونالدو امشب در دورتموند چهارصدمین بازی خود را برای رئال انجام می دهد؛ سپس یک قدم دیگر با رکورد بازی های خوانیتوی فقید فاصله خواهد داشت.

رونالدو در آستانه برابری با رکورد اسطوره فقید رئال

به‌ گزارش "ورزش سه"، کریستیانو رونالدو ۲۹ آگوست ۲۰۰۹ اولین بازی‌اش را برای رئال مادرید در سانتیاگوبرنابئو انجام داد و سفیدپوشان سه بر دو بر دپورتیوو پیروز شدند.

او نخستین گلش را در این دیدار به ثمر رساند. هشت سال بعد از آن تاریخ، ستاره پرتغالی چهارصدمین بازی رسمی‌اش را با پیراهن رئال انجام خواهد داد. آمار رونالدو در این مدت فوق‌العاده‌ بوده است. فوق ستاره پرتغالی ۴۰۹ گل در ۳۹۹ بازی به ثمر رسانده است (میانگین ۱.۰۲ گل در هر بازی).

 

 

1243553

 

 

۴۰۰ بازی با پیراهن رئال مادرید او را به قرار گرفتن در میان ۲۰ بازیکن برتر تاریخ باشگاه نزدیک خواهد کرد. او یک‌شنبه هفته‌ آینده برابر ‌اسپانیول بازی خواهد کرد و به رکورد خوانیتوی افسانه‌ای خواهد رسید. رونالدو در دیدار رئال و ختافه (۱۴ اکتبر) با ۴۰۲ بازی با رکورد ولاسکس برابری خواهد کرد و نامش در میان ۲۰ بازیکن برتر مادرید با بیش‌ترین حضور قرار خواهد گرفت. با این حال رونالدو فاصله زیادی با رائول گونسالس صدرنشین (۷۴۱ بازی) خواهد داشت.

 

ستاره پرتغالی در حالی امشب برابر دورتموند به میدان می‌رود که در دو دیدار قبلی‌اش مقابل آلاوس و رئال بتیس در گلزنی ناکام بود. او ۱۸ ضربه به سمت دروازه‌ آدان و پاچکو زد اما هیچ یک از خط دروازه عبور نکرد. با این حال لیگ قهرمانان اروپا رقابت‌هایی است که او به خوبی می‌تواند گلزنی کند. مهاجم پرتغالی در نخستین دیدارش برابر آپوئل نیکوزیا دو گل به ثمر رساند.

 

 

1243153

 

 

رونالدو تاکنون در این بازی‌ها ۱۰۷ بار گلزنی کرده است و به عنوان برترین گلزن رقابت‌های اروپایی شناخته می‌شود. پس از او لیونل مسی با ۹۶ گل قرار دارد و رائول گونسالس با ۷۱ گل رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

رونالدو نخستین بازی‌اش را با پیراهن رئال مادرید در اروپا برابر زوریخ انجام داد و توانست در پیروزی پنج بر یک تیمش دبل کند. شماره هفت رئال ۹۲ گل در برای این تیم در ۸۹ بازی‌اش در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده است. ۴۳ گلش دور از برنابئو به ثمر رسیده (۴۴ درصد گل‌ها). آمار نشان می‌دهد رونالدو می‌تواند دروازه‌ دورتموند را امشب باز کند. او هرگاه به وست فالن رفته موفق به گلزنی شده است(4 بار).

دیدگاه‌ها