کد خبر : 1463807 | 04 مهر 1396 ساعت 18:42 | 39.9K بازدید | 0 دیدگاه

شکست کرانچار پس از تساوی امیدوارکننده؛

نفت تهران 1- سپاهان 0؛ اولین پیروزی کریمی در کسوت مربی

تیم فوتبال نفت تهران با گلزنی عیسی آل کثیر موفق شد شاگردان زلاتکو کرانچار را در خانه با یک گل شکست دهد.

نفت تهران 1- سپاهان 0؛ اولین پیروزی کریمی در کسوت مربی

به گزارش "ورزش سه"، سپاهان در این دیدار با توجه به تساوی هفته گذشته مقابل پرسپولیس با امیدواری و انگیزه زیادی به میدان وارد شده بود و در اکثر دقایق بازی توپ و میدان را در اختیار داشت، اما در پایان با گل دقیقه 72 عیسی آل کثیر مغلوب شد تا شرایط این تیم دشوارتر از گذشته شود. در مقابل نفت تهران که سومین حضور علی کریمی را روی نیمکت مربیگری تجربه می کند، موفق شد در سومین حضور این مربی دومین پیروزی فصل و البته اولین پیروزی علی کریمی روی نیمکت را تجربه کند. با این پیروزی نفت تهران 9 امتیازی شد و به رتبه های میانی جدول صعود کرد و سپاهان با 7 امتیاز شرایط دشوارتری در ادامه مسابقات پیش رو خواهد داشت.


 


نفت تهران-سپاهان اصفهان؛ ورزشگاه تختی تهران؛ ساعت 17:45
داور: رضا مهدوی، کمک‌ها: علیرضا ایلدروم – امیر مبشر، داور چهارم: میلاد بای – ناظر: زاهد بحرینی

 

 

 

اخطار:

 

امین منوچهری(34)- فرید محمدی زاده (49)- محسن بنگر(60)- احمد امیرکامدار(70)- علیرضا عزت کرامت(93) نفت تهران

ژایرو رودریگز (66) از سپاهان

 

 


ترکیب نفت تهران:
میلاد فراهانی، محسن بنگر، محمد نصرتی، فرید محمدزاده، امیرحسین فشنگچی، علی عزتی، علی زینالی(91 میلاد سوری)، مجتبی حقدوست(90- آرش شهامتی)، میلاد احمدی، عیسی آل کثیر و امین منوچهری.
سرمربی: علی کریمی 

 

 


ترکیب سپاهان:
لی اولیویرا – حسن جعفری، ژایرو رودریگوئز، سیاوش یزدانی، سعید آقایی، میلاد سرلک، شاهین ثاقبی، رافائل کریولارو(65- حامد بحیرایی)، مهرداد محمدی(65-رضا میرزایی)، مروان حسین، ساسان انصاری.
سرمربی: زلاتکو کرانچار

 

 

شرح گل:

 

1-0 (نفت تهران): روی پاس در عمق احمد امیر کامدار عیسی آل کثیر پشت مدافعان صاحب توپ شد و با دریبل گلر حریف گل اول بازی را به ثمر رساند.

 

 

شرح بازی

 

در نیمه اول سپاهان تیم برتر میدان بود و مسلط تر از حریف خود بودند. طلایی پوشان در نیمه اول با نظم خاصی حملات خود را طراحی می کردند و تعداد پاس های بسیار بیشتری نسبت به نفت تهران داشتند که بیشتر سعی در آرام کردن بازی و استفاده از ضدحملات داشت. در مجموع می توان نیمه اول را نیمه تیم میهمان یعنی سپاهان دانست که در طول 45 دقیقه و با کمک هواداران کم تعداد خود سعی در زدن گل داشت، اما موفق نشد تا چشم انتظار نیمه دوم باشد. البته نفت تهران هم که برنامه ی ویژه ای برای استفاده از ضدحملات دارد، یک بار موفق به گلزنی شد که داور خطای بازیکن این تیم را اعلام کرد. در نیمه دوم به مراتب شاهد بازی جذاب تر و البته فیزیکی تری از سوی هر دو تیم بودیم و جالب اینکه علی کریمی از دقیقه 60 تلاش زیادی برای تهییج بازیکنان خود داشت، با این حال باز هم سپاهان تیم برتر میدان بود تا اینکه عیسی آل کثیر در یک موقعیت توانست روی پاس طلایی کامدار گل برتری نفتی ها را به ثمر برساند. در ادامه شاگردان کریمی انگیزه و اعتماد به نفس بیشتری پیدا کردند و علیرغم اینکه از سوی هواداران سپاهانی به ضدفوتبال بازی کردن متهم شدند، موفق شدند با سه امتیاز زمین مسابقه را ترک کنند. در پایان بازی علی کریمی به شدت از سوی هواداران اصفهانی با توهین روبرو شد، اما با لبخند و دست تکان دادن از این اتفاقات و حواشی گذر کرد.

 

 

دقایق حساس

 

دقیقه 5: اولین خطر سپاهان ارسال ثاقبی در عمق در‌ شرایط تک به تک به ساسان انصاری رسید که داور اعلام آفساید کرد.

دقیقه 17: توپ در میانه میدان به نفتی ها رسید و با یک پاس عمقی، علی زینالی با‌ گلر حریف تک به تک شد، ولی او با بی دقتی توپ رو با آسمان کوبید.

دقیقه 26: رافائل کریولارو درون محوطه جریمه صاحب توپ شد و از میان مدافعان ضربه ای زمینی بر خلاف جهت گلر زد که توپ با اختلاف ناچیزی به اوت رفت.

 دقیقه 27: فرید محمدزاده بازیکن نفت از داور اجازه گرفت و از زمین بیرون رفت تا به دستشویی برود. نفت چند دقیقه 10 نفره به کار ادامه می دهد.

دقیقه 32 :توپ به طور اتفاقی زیر پای آل کثیر افتاد و او هم بعد از دریبل مدافع حریف توپ را به گل‌تبدیل کرد که داور خطای آل کثیر رو روی مدافع اعلام کرد.

دقیقه 37 : حسین مروان از سمت راست به سرعت نفوذ کرد و با دریبل مدافع با گلر نفت تک به تک شد، ولی ضربه اش توسط میلاد فراهانی به کرنر فرستاده شد.

دقیقه 43 : حمله همه جانبه سپاهانی ها از سمت راست و ارسال توپ رو به بیرون که ضربه ساسان انصاری رو گلر نفت جمع کرد.

دقیقه 46: ارسال ضربه ایستگاهی روی دروازه سپاهان و ضربه سر‌ منوچهری که با فاصله کمی از روی دروازه به اوت رفت.

دقیقه 56 : ارسال سپاهان از سمت چپ و ضربه سر شیرجه ای رافائل به اوت رفت.
دقیقه 54 : ساسان انصاری مصدوم شد و با سری بانداژ شده به بازی ادامه می دهد.
دقیقه 58 : ارسال ساسان انصاری از راست در عرض  محوطه ۶ قدم زیر پای ژائرو رودریگوئز افتاد که او سایه توپ رو زد و موقعیت تک به تک رو از دست داد.

 

 

بهترین بازیکن


عیسی آل کثیر را می توان بهترین بازیکن زمین نامید، چرا که با گل سه امتیازی خود علاوه بر رسیدن به صدر جدول آقای گل های لیگ، باعث شد نفت تهران به یک پیروزی ارزشمند برسد. در طول بازی مدافعین سپاهان برنامه های ویژه ای برای کنترل آل کثیر داشتند، ولی موفق نشدند این بازیکن را مهار کنند. ضمن اینکه نمی توان از احمد امیرکامدار و تعویض طلایی کریمی به سادگی عبور کرد که پس از حضور او نبض میانه میدان در اختیار نفت تهران قرار گرفت.

 

اتفاق ویژه


اولین پیروزی علی کریمی در کسوت مربیگری را می توان اتفاق ویژه این دیدار دانست. ضمن اینکه اعتراض شدید هواداران سپاهان به کرانچار نیز برای اولین بار پس از بازگشت او به ایران اتفاق افتاد.

 

درحاشیه

 

* 200 هوادار اصفهانی با پیراهن سپاهان به شدت در حال تشویق تیم خود هستند.
* 50 هوادار هم برای تشویق تیم نفت تهران و کریمی در ورزشگاه تختی حضور دارند.
* کرانچار پیش از شروع بازی به شدت از سوی هواداران این تیم تشویق شد.
* پیش از شروع بازی علی کریمی به سمت کرانچار رفت و پس از احوالپرسی عکس یادگاری گرفتند.
* بنگر که پرافتخارترین دوران حرفه ای خود را در سپاهان پشت سر گذاشته، با هم تیمی های سابق خود و بازیکنان فعلی سپاهان پیش از شروع بازی خوش و بش کرد.

* بازی دو تیم با 5 دقیقه تاخیر آغاز شد.

* مانند بازی های گذشته علی کریمی از روی نیمکت عملکرد شاگردانش را دنبال می کند و امامی فر از کنار خط دستورات تاکتیکی را به بازیکنان منتقل می کند.

* تنها نکته ی جالب توجه بازی تا این لحظه تشویق بی امان سپاهانی هاست که با شور و هیجان خاصی تیم خود را تشویق می کنند. اصفهانی ها با شعارهای متنوع تیمشان را تشویق می کنند.


* در بازی موقعیت خاصی وجود ندارد، ولی سپاهان تسلط کامل بر بازی پیدا کرده است. نفت تهران زور رسیدن به دروازه سپاهان را ندارد و انگار از همین حالا به مساوی راضی هستند.

* نفتی ها عجله ای برای شروع مجدد بازی ندارند و با مکث زیادی به کار ادامه می دهند. همین موجب اعتراض اصفهانی ها شده است.

* بعد از گل عیسی آل کثیر تمام نیمکت نشینان نفت به تصمیم داور اعتراض داشتند به جز علی کریمی که روی نیمکت نشسته و فقط بازی رو تماشا می کند.

*در  دقیقه 39 کریمی برای اولین بار از نیمکت بلند شد و به بازیکنانش تذکراتی داد.

* عیسی آل کثیر بعد از گلزنی، شادی گلش رو با گلر ذخیره به اشتراک گذاشت. آل کثیر دستکش گلری پوشید و به دروازه بان ذخیره تیم مشت زد و او هم نقش بر زمین شد.

* هیجان و انگیزه های علی کریمی کنار زمین بعد از گلزنی تیمش جالب توجه است.

* هواداران سپاهان به شدت علیه علی کریمی شعار میدن و واکنش  علی کریمی به شعارها خنده است.

دیدگاه‌ها