کد خبر : 1464076 | 05 مهر 1396 ساعت 16:07 | 16.8K بازدید | 0 دیدگاه

یاوری: بسکتبال آسیا دست یک نفر است

آرون قربانی تصمیمات ضد ایرانی هاگوپ شد

لبنانی ها در سال های گذشته در جام باشگاههای آسیا زمانی که مهرام نماینده ایران بود شرایط نامناسبی برای قهرمان وقت لیگ برتر به وجود آوردند.

آرون قربانی تصمیمات ضد ایرانی هاگوپ شد

به گزارش "ورزش سه"، هاگوپ خاجیران دبیر کل فیبا آسیا باز هم با تصمیمات ضد ایرانی خود سعی دارد برای تیم الریاضی لبنان شرایط بهتری ایجاد کند. دبیر کل لبنانی بسکتبال آسیا سال هاست در تقابل تیم های ایرانی با لبنانی طرف تیم های کشورش را می گیرد و همین موضوع تاکنون در بیشتر مواقع به بسکتبال ایران لطمه زده است. با وجود آنکه محمود مشحون رییس فدراسیون غرب آسیاست؛ اما هرگز نتوانسته است از حقوق تیم های ایرانی در رقابت های مختلف اعم از غرب آسیا یا مرحله نهایی بازی ها در این قاره دفاع کند.


لبنانی ها در سال های گذشته در جام باشگاههای آسیا زمانی که مهرام نماینده ایران بود شرایط نامناسبی برای قهرمان وقت لیگ برتر به وجود آوردند و این بار در چین میزبان رقابت های کنونی جام باشگاههای آسیا در اندیشه ضربه زدن به پتروشیمی بندرامام هستند. در راس همه تصمیم گیری های بسکتبال علیه تیم های ایرانی فقط هاگوپ است.


او در اداره بسکتبال آسیا ناکام بوده و حتی رفقایش که زمانی همکار او بودند از دستش به ستوه آمده و تشکیلات اجرایی فیبا آسیا را رها کردند. در حال حاضر تیم اجرایی هاگوپ تماما لبنانی هستند و به هر گونه می خواهند برای تیم های دیگر از جمله ایران تصمیم بگیرند. رییس فدراسیون بسکتبال ایران هم در امور خودسرانه هاگوپ به ویژه ابهامات و مسائل مالی فیبا آسیا ورود نمی کند که این خود جای ابهام بیشتری باقی می گذارد.
* چرا آرون نیست ؟


شاپور یاوری، مدیرعامل باشگاه پتروشیمی بندرامام، در پاسخ به این پرسش که چرا آرون گرامی پور بازیکن دو تابعیتی پتروشیمی بندرامام در بازی ها حضور ندارد به رادیو ورزش گفت:  او دو تابعیتی است؛ اما پاسپورت، شناسنامه و کارت ملی ایرانی دارد. با توجه به اینکه این بازیکن در دوران نوجوانی در تیم ملی بریتانیا بازی کرده است، مدارکی درخواست شده بود که مشخص کند آرون قبل از ۱۶ سالگی وارد ایران شده است. مدارک هم ارسال شد؛ اما در نهایت با بازی او موافقت نشده است. ما این مسئله را همچنان پیگیری می کنیم. در آسیا قدرت دست یک نفر است و هر تصمیمی که بخواهد، می گیرد که این بسیار جای تأسف دارد. آرون گرامی پور بازیکن ایرانی-انگلیسی است که نامش از فهرست پتروشیمی بندرامام در سایت مسابقات حذف شده است. با سابقه ای که هاگوپ در تصمیمات ضد ایرانی خود دارد، این بار نیز آرون را قربانی این تصمیمات علیه تیم های ایرانی کرده است.

دیدگاه‌ها