کد خبر : 1464277 | 06 مهر 1396 ساعت 19:33 | 64.9K بازدید | 0 دیدگاه

در روز اشتباهات فردی بازیکنان؛

پارس جنوبی 1 پدیده 1؛ شاگردان تارتار همچنان در صدر

تیم فوتبال پارس جنوبی جم با کسب تساوی یک بر یک مقابل تیم دوم جدول در صدر جدول رده بندی رقابت های لیگ برتر باقی ماند.

پارس جنوبی 1 پدیده 1؛ شاگردان تارتار همچنان در صدر

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم پارس جنوبی جم و پدیده در شرایطی به این دیدار رسیده بودند که به ترتیب با 17 و 14 امتیاز رتبه های اول و دوم جدول رده بندی را در اختیار داشتند و در این دیدار به دنبال بهبود شرایط خود بودند، اما در پایان  به تساوی یک بر یک رضایت دادند و امتیازات را تقسیم کردند.


گل اول این بازی در دقیقه 33 و با اشتباه محرض شهاب گردان به دست آمد که موفق به کنترل پاس رو به عقب مرتضی منصوری نشد و در ادامه ضربه محمد قاضی در دقیقه 61 که در بین راه به پای حامد نورمحمدی برخورد کرد، دومین گل بازی و البته گل تساوی بخش این دیدار را ثبت کرد تا اشتباهات فردی بیشترین تاثیر را در نتیجه کسب شده داشته باشند.


با پایان دیدار دو تیم تیم پارس جنوبی 18 امتیازی شد و همچنان صدرنشین باقی ماند و پدیده نیز با 15 امتیاز در رده دوم باقی ماند و فرصت رسیدن به صدر را از دست داد. با این نتیجه پرسپولیس در صورت پیروزی برابر صنعت نفت آبادان می تواند به فاصله یک امتیازی پارس جنوبی برسد و جایگاه دوم را از پدیده بگیرد.

 

پارس جنوبی جم-پدیده خراسان- ورزشگاه تختی جم - ساعت18:30
داور: بیژن حیدری ، کمک‌ها: آرمان اسعدی – امیررضا آشور ماهانی ، داور چهارم: روح الله شریفی – ناظر: فریدون اصفهانیان


ترکیب پارس جنوبی جم


محسن فروزان، مایکل اومانیا، حامد نورمحمدی، ابراهیم صالحی، میثم تیموری، میثم نقی‌زاده(32 - فرشاد سالاروند)، حسین پورامینی، فرشاد محمدی‌مهر، مهدی زبیدی، علی دشتی(54 امید سینگ)، آلویز نانگ (81 مجتبی لطفی).
سرمربی: مهدی تارتار

 

1244077


ترکیب پدیده


پدیده: شهاب گردان، محمد حسین مرادمند (46 حسین مهربان)، عبدالله حسینی، رضا ناصحی، مرتضی منصوری، اکبر صادقی، محمداسماعیل نظر، امین قاسمی‌نژاد(87 رضا صدری)، میلاد کمندانی (53 محمد مهدی خانی)، معین عباسیان، محمد قاضی.
سرمربی: محمدرضا مهاجری

 

1244069

 

کارت زرد

 

امید سینگ دقیقه 62 فرشاد محمدی مهر دقیقه 92 از پارس جنوبی جم


رضا ناصحی دقیقه 90 از پدیده

 

کارت قرمز


حامد نورمحمدی دقیقه 77 از پارس جنوبی جم

 

شرح بازی


نیمه اول این دیدار در دقایق ابتدایی آرام و بی تحرک دنبال شد و شاید مهم ترین نکته این دقایق مصدومیت شهاب گردان بود. در 15 دقیقه ابتدایی این روند ادامه داشت ولی در ادامه کم کم این شاگردان تارتار بودند که نمایش بهتری در مالکیت توپ داشتند ولی در ایجاد موقعیت های گلزنی موفق نبودند. تا اینکه در دقیقه 33 اشتباه شهاب گردان که موفق نشد پاس رو به عقب مرتضی منصوری را در اختیار بگیرد، به گل اول بازی بدل شد. بازی در ادامه سرعتی تر دنبال شد و باز هم این تیم میزبان بود که نمایش بهتری داشت و یک موقعیت خوب گلزنی هم ایجاد کرد. در دقایق پایانی پدیده برای جبران گل خورده جلو آمد ولی فروزان بهترین موقعیت این تیم را دفع کرد تا نیمه اول با برتری میزبان و ادامه صدرنشینی جمی ها به پایان برسد. در نیمه دوم پدیده به دنبال جبران گل خورده بود و به همین دلیل بازی سرعت بیشتری گرفته بود. دو تیم موقعیت های زیادی برای گلزنی داشتند و شاهد بازی زیباتری هم بودیم. در دقیقه 61 محمدقاضی موفق به ثبت گل تساوی شد و تا دقیقه 77 که حامد نورمحمدی اخراج شد، باز هم دو تیم در خلق موقعیت های گلزنی حالت برابری داشتند. از دقیقه 77 به بعد تیم پارس جنوبی به دلیل 10 نفره شدن تا حدودی عقب کشید و پدیده چند موقعیت گلزنی خوب برای کسب پیروزی داشت که در نهایت راه به جایی نبرد و دو تیم امتیازات را تقسیم کردند.

 

شرح گل‌ها


1-0 (پارس جنوبی جم): در دقیقه 35 و در شرایطی که بازی تحت تاثیر مصدومیت میثم نقی زاده تا حدودی آرام دنبال می شد، پاس رو به عقب مرتضی منصوری با اشتباه شهاب گردان و عبور توپ از زیر پای این بازیکن به گل اول بازی تبدیل شد.


1-1 (پدیده): در دقیقه 61 ضربه محمد قاضی از پشت محوطه جریمه و در شرایطی که چندان هم خطرناک نبود در میانه راه به حامد نورمحمدی برخورد کرد و به گل تساوی پدیده تبدیل شد.

 

بهترین بازیکن


محمد قاضی مهاجم تیم پدیده در این دیدار هم نمایش خوبی داشت و بارها با حرکات خود مدافعین تیم پارس جنوبی را آزار داد؛ تک گل تیم پدیده هم با ضربه این بازیکن از پشت محوطه جریمه به دست آمد و موفق شد به همراه تبریزی و طارمی با 5 گل صدرنشین جدول آقای گلی لیگ شود.

 

اتفاق ویژه


اشتباه عجیب شهاب گردان و گلی که به بازیکنان تیم حریف تقدیم کرد را می توان اتفاق ویژه این دیدار دانست. در واقع این دیدار دو گل داشت که هر دو گل توسط بازیکنان پدیده به ثمر رسید؛ مرتضی منصوری و محمد قاضی.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 7: ارسال بازیکنان پدیده در عرض با ضربه مهاجمین این تیم همراه شد که توپ در اختیار فروزان قرار گرفت.

دقیقه 9: ارسال بازیکنان پارس جنوبی جم را شهاب گردان با مشت راهی اوت کرد.

دقیقه 12: ضدحمله پارس جنوبی جم می توانست موقعیت مناسبی برای گلزنی باشد، که ارسال ابراهیم صالحی با واکنش به موقع مدافع پدیده به کرنر فرستاده شد.

دقیقه 25: ارسال زبیدی از سمت راست خط تهاجمی جمی ها با مشت گردان به بیرون محوطه رسید و در برگشت ضربه سرکش فرشاد محمدی زاده با فاصله کمی از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 27: علی دشتی مهاجم پارس جنوبی جم در حال تک به تک شدن با گلر پدیده بود ولی دخالت به موقع مرتضی منصوری مانع شد.

دقیقه 40: ارسال خطرناک از سمت چپ خط دفاعی تیم پدیده با ضربه سر زبیدی کوتاه قامت موقعیت بسیار خطرناکی را برای شاگردان تارتار ایجاد کرد.

دقیقه 45+2: ضربه خطرناک امین قاسمی نژاد از محوطه 6 قدم با واکنش عالی فروزان به زمین برگشت و باز هم در برگشت خود فروزان بود که به خوبی ریباند را هم دفع کرد تا بهترین موقعیت گلزنی پدیده از دست برود.

دقیقه 61: ضربه ایستگاهی امید سینگ به صورت زمینی زده شد و به راحتی در اختیار گردان قرار گرفت.

دقیقه 64: ضربه ایستگاهی معین عباسیان را به زیبایی محسن فروزان به کرنر فرستاد.

دقیقه 69: ارسال محمد مهر به دیرک دوم و پاس رو به عقب ابراهیم صالحی با سر موقعیت مناسبی برای پارس جنوبی بود که مدافعین پدیده به موقع توپ را برگشت دادند.
دقیقه 71: ضربه سینگ از روی خط محوطه جریمه زده شد که گردان به خوبی راه توپ را بست و به کرنر فرستاد.

دقیقه 73: پدیده در موقعیت بسیار مناسبی برای گلزنی قرار گرفت و در شرایطی که مهربان با گلر تک به تک شده بود، پرچم آفساید بالا رفت.

دقیقه 79: ضربه امین قاسمی نژاد روی ضربه ایستگاهی چسبیده به محوطه جریمه با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 82: ارسال مهدی زبیدی به محوطه جریمه پس از برخورد به مرتضی منصوری به ابراهیم صالحی رسید و ضربه این بازیکن هم پس از برخورد به مدافع پدیده به کرنر رفت.

دقیقه 85: نفوذ حسین مهربان و ضربه  سر توپ ، او را با فروزان تک به تک کرد ولی ضربه این بازیکن با بی دقتی و در شرایطی که چند بازیکن در موقعیت دریافت پاس قرار داشتند به تور کنار دروازه برخورد کرد تا این موقعیت حساس از دست برود.
دقیقه 86: ابراهیم صالحی در حال تک به تک شدن با گردان قرار داشت که خروج دروازه بان پدیده و دفع توپ این موقعیت حساس را خنثی کرد.

دقیقه 89: ضربه ایستگاهی معین عباسیان با فاصله ای کم از روی دیرک افقی دروازه به بیرون رفت.

 

1244075

 

حاشیه:

 

* مصدومیت گردان در دقایق ابتدایی باعث ایجاد وقفه در بازی شده است.

* دو تیم در دقایق ابتدایی در حال محک زدن یکدیگر هستند.
* ضربه سر نانگ در شرایطی با فاصله راهی اوت شد که داور پیش تر افساید اعلام کرده بود.

* مصدومیت میثم نقی زاده باعث ایجاد وقفه چند دقیقه ای در بازی شد.

* پس از اشتباه گردان با تصمیم بازیکنان و کادر فنی پدیده بازوبند کاپیتانی تیم بر بازوی این بازیکن بسته شد تا با روحیه بالاتری به کار خود ادامه دهد.
* علاوه بر اینکه شهاب گردان کاپیتان جدید پدیده ای ها شد، در تیم پارس جنوبی جم هم به دلیل آسیب دیدگی نقی زاده کاپیتان تغییر کرد تا هر دو تیم با تغییر کاپیتان به کار خود ادامه دهند.

* نماینده شهرستان جم خانم الماسی در ورزشگاه جم حاضر شده و دیدار دو تیم را از نزدیک تماشا می کند.

* مصدومیت قاضی در دقیقه 66 برای دقایقی باعث توقف بازی شد ولی در ادامه و پس از مداوا مهاجم پدیده به بازی بازگشت.
* حسین پور امینی پس از خروج نقی زاده کاپیتان تیم تارتار شده است.

* نفوذ مهربان به عمق خط دفاعی پارس جنوبی جم با خطای نورمحمدی مدافع پارس روبرو شد و بیژن حیدری این بازیکن را با کارت قرمز مستقیم از زمین مسابقه اخراج کرد تا تیم پدیده در ادامه شرایط بهتری در خانه حریف داشته باشد.

* تارتار سرمربی تیم پارس جنوبی جم تا اینجا دو تعویض اجباری داشته؛ اولی به دلیل مصدومیت نقی زاده و دومی به دلیل اخراج نورمحمدی.

* داور مسابقه 3 دقیقه وقت تلف شده برای این مسابقه در نظر گرفته است.

* درگیری فرشاد محمدی مهر و محمد قاضی در وقت های تلف شده یک کارت زرد را برای هر یک از آنها در پی داشت.

دیدگاه‌ها