کد خبر : 1464346 | 07 مهر 1396 ساعت 07:06 | 36.3K بازدید | 0 دیدگاه

به خودباوری رسیدیم

چمنیان: فرانسه ما را دست کم گرفته بود

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران با تمجید عملکرد شاگردانش در بازی تدارکاتی اردوی اسپانیا گفت: فرانسه در این بازی ما را دستکم گرفته بود.

چمنیان: فرانسه ما را دست کم گرفته بود

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، تیم نوجوانان زیر 17 سال ایران که برای حضور در رقابت‌های جام جهانی آماده می‌شود، امروز (پنجشنبه) در نخستین دیدار خود در اردوی ماربلا اسپانیا موفق شد 4 بر صفر فرانسه را شکست بدهد.


امیر حسین حسین‌زاده، محمد قادری، الهیار صیادمنش و محمد شریفی گل‌های ایران را در این بازی به ثمر رساندند.

 

عباس چمنیان پس از برتری 4 بر صفر تیم نوجوانان ایران برابر فرانسه در اردوی ماربلا اسپانیا گفت :فرانسه تیم فوق‌العاده خوب و باکیفیتی بود. این تیم در بخش حمله، بازیکنان باکیفیت و سرعتی خوبی داشت. با توجه به اینکه بچه‌ها در 15 دقیقه نخست تحت تاثیر نام فرانسه بودند، بازیکنان تیم حریف کمی روی دروازه ما فشار آوردند و موقعیت‌هایی ایجاد کردند. البته فرصت گلزنی 100 درصدی به فرانسه ندادیم اما مالکیت بازی در دست حریف بود.

 

سرمربی تیم  فوتبال نوجوانان ایران ادامه داد: از دقیقه 15 به بعد تیم ما رفته رفته جلو کشید و پس از زدن گل، بازیکنان به این باور رسیدند که می‌توانند شایستگی‌های خود را نشان بدهند. از دقیقه 20 به بعد نیز بازی متعادل شد. البته به نظرم سرمربی فرانسه در آغاز بازی تیم ما را دستکم گرفته بود و 4 بازیکن اصلی‌اش را در ترکیب اصلی قرار نداده بود. او در دقیقه 35 این 4 بازیکن را که کیفیت فوق العاده‌ای داشتند وارد زمین کرد و این باعث شد که در اواخر نیمه نخست روی دروازه ما فشار وارد شود. با این وجود بچه‌ها توانستند فرانسه را به خوبی کنترل کنند.

 

چمنیان  افزود: بین دو نیمه صحبت‌های لازم را با بازیکنان انجام دادیم و خودباوری‌شان را تقویت کردیم. 2 تغییر تاکتیکی داشتیم که در نیمه دوم به خوبی جواب داد و توانستیم با ارائه یک بازی خوب و بدون اشتباه در فاز دفاع، مقابل حملات فرانسه ایستادگی کنیم و هیچ فرصت گلی به این تیم ندهیم. در دو موقعیت ضد حمله توانستیم به گل های دوم و سوم برسیم. پس از گل سوم روی بازی مسلط شدیم و در نهایت گل چهارم را از روی یک ضربه ایستگاهی بزنیم.

 

وی در خاتمه اظهار داشت: وزن نام فرانسه فشار را از روی بازیکنان ما خارج کرد. صرف نظر از نتیجه که برای ما قابل قبول است پیدا شدن روح خودباوری برای بازیکنان ما مهم ترین مساله بود. امیدوارم در بازی دوم اردوی اسپانیا که مقابل مکزیک است، نمایش خوبی داشته باشیم و با بهره‌بردن ‌ از درس‌های این 2 بازی در جام جهانی شرایط بهتری را به وجود بیاوریم.  

 

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها