کد خبر : 1464587 | 08 مهر 1396 ساعت 22:47 | 113.6K بازدید | 0 دیدگاه

پیروزی منچستر سیتی برابر چلسی؛

گذر از معبر پرمخاطره با "KDB"

حمیدرضا صدر در پنج پرده به کالبدشکافی برد تک گله منچسترسیتی با ضربه کوین دی بروین در زمین چلسی پرداخته، به پیروزی گواردیولا برابر کونته...

گذر از معبر پرمخاطره با "KDB"

 

به گزارش "ورزش سه"، سیتی موفق شد با تک گل دی بروین در لندن چلسی را مغلوب کند و حمیدرضا صدر به بررسی ابعاد مختلف این دیدار پرداخته است.

 

یک

 

او  را " KDB" می خوانند: کوین دی بروین. پسر موطلایی بلژیکی که روزگاری پیراهن آبی چلسی را بر تن داشت. یکی از همان چند بازیکن بااستعدادی که چلسی طی سال های 15-2014 از دست شان داد. دی بروین در آن سال ها در ترافیک سنگین خط میانی چلسی گیر کرده بود، در منگنه فرانک لمپارد، اسکار، ادن هازارد و جان اوبی میکل. او سرانجام استمفورد بریج را ترک کرد و از همان جا مسیر صعودی اش آغاز شد.

 

 

1244349

 

 

نوامبر پارسال بود که بلژیک در رقابت های مقدماتی جام جهانی برابر استونی 1-8 پیروز شد. یکی از آن بازی های یکطرفه ای که کسی آن را به یاد نسپرد. ولی همان دیدار مقدمه ای بود که بلژیک را نخستین اروپایی راه یافته به جام جهانی کرد. راز پیروزی بلژیک در آن دوران در یک تغییر کلیدی نهفته بود. روبرتو مارتینز مربی اسپانیایی بلژیک از کوین دی بروین در سیستم 1-2-4-3 به عنوان یکی از دو مرد میانی قرار گرفته برابر مدافعان استفاده کرد. کنار آلکس ویتسل پشت سر درایز مرتنس، ادن هازارد و روملو لوکاکو. گواردیولا در اوایل فصل پیش از دی بروین در گوش استفاده کرد، ولی تدریجا او را در میانه میدان هم قرار داد، کنار داوید سیلوا. گواردیولا طی حضور دی بروین در وولفسبورگ ستایشگر " KDB" شده بود. مرد میانی باهوشی که هم پاس می دهد و هم گل می زند، هم فضاهای خالی را پیدا می کند و هم سرعت فراوانی دارد.

 

حالا دی بروین در سیتی هم سرعت بازی را کم می کند و هم زیاد. هم آهنگ بازی را تغییر می دهد و هم با شوت هایش دروازه ها را باز می کند. حالا شده یادآور بابی چارلتون عصر طلایی منچستر یونایتد اواخر دهه شصت... او در فضاهای تنگ و محصور فوق العاده عمل می کند، با این وصف اجازه نداده سیتی را تیم "تیکی تاکایی" بخوانند. مرد میانی، شده اهل حمله های برق آسای فردی با نواختن ضربه ای زهرآگین. او که چهار شب پیش دروازه شاختار دونتسک را باز کرده بود گره گشای نبرد با چلسی شد. حالا "KDB " در پانزده گل از هفده گل سیتی در این فصل نقش مسقیم داشته: سه گل، دوازده پاس گل.

 

دو

 

بازیکنان سیتی در نیمه اول برابر چلسی 130 پاس و در نیمه دوم 309 پاس رد و بدل کرده بودند. آنتونیو کونته تلاش کرد از مصدومیت موراتا در نیمه اول بهره برده و خط میانی اش را تقویت کند. ویلیان وارد شد، ولی حاکمیت مردان میان سیتی از کف نرفت و جای مهاجمی مثل دیگو کاستا در خط حمله چلسی خالی بود. حقیقت این بود وقتی " KDB" دروازه کورتوا را با آن حمله به قلب دفاع و یک - دو با خسوس گابریل و نواختن آن شوت مهلک از فاصله هجده متری در دقیقه 76 گشود انتظار فرا رسیدن آن لحظه را می کشیدیم. سیتی در آن برهه تیم برتر میدان بود.

 

سه

 

بازی که شروع شد سرجیو آگوئرو جایی در ترکیب منچسترسیتی نداشت. ماشین گلزن سیتی که هفت گل در هشت دیدار زده بود با درد استخوان های شکسته قفسه سینه اش ناشی از حادثه اتومبیل در آمستردام در ساعات اولیه جمعه دست و پنجه نرم می کرد... بازی که شروع شد بنجامین مندی هم جایی در ترکیب سیتی نداشت. دفاع چپ پنجاه و دو میلیونی سیتی که فصل را شاداب و کوبنده آغاز کرده بود، پس از برخورد با آندروس تاوزند در دیدار با کریستال پالاس دوره مصدومیت طولانی اش را آغاز کرده بود...

 

 

1244328

 

 

بازی که شروع شد گابریل خسوس و رحیم استرلینگ جای آگوئرو را در نوک حمله سیتی گرفته بودند که نشان از رویکرد تهاجمی پپ می داد. خسوس که طی هشت دیدار پنج گل زده و پپ فصل پیش او را بارها به آگوئرو ترجیح داده بود... ولی مندی چی؟ مندی که پپ درباره‌اش گفته بود "... جایگزینی ندارد". پپ برای پر کردن جای مندی در دفاع چپ به فابیان دلف روی آورد. دلف که در لیگ قهرمانان برابر شاختار فوق العاده بازی کرده بود.

 

بازی که شروع شد چلسی با دو تغییر در مقایسه با ترکیبش برابر آتلتیکو مادرید در لیگ قهرمانان نبرد را آغاز کرد: داوید لوییز محروم بود و آنتونیو رودیگر در دفاع سه نفره ایستاده بود و ویکتور موزس روی نیمکت نشسته و آندره‌س کریستنسن در میانه میدان بازی می کرد. بازی که شروع شد سنگینی نبرد چهارشنبه شب چلسی با آتلتیکو در مردان آبی پوش عیان بود. آنها در مقایسه با مردان سیتی بیست و چهار ساعت کمتر استراحت کرده بودند.  چلسی که در بازی خانگی قبلی در لیگ برابر آرسنال به تساوی بدون گل قناعت کرده بودند، این بار هم راه دروازه را پیدا نکردند.

 

چهار

 

منچستر سیتی پیش از آغاز رقابت های این هفته لیگ برتر به پرواز جانانه اش در آغاز فصل می بالید: شانزده امتیاز با هشت پیروزی در نه دیدار و رکورد باورنکردنی شانزده گل زده طی سه دیدار لیگ. اولین تیمی پس از بلکبرن 1958 که طی سه دیدار متوالی لیگ پنج گل یا بیشتر زده... ولی بازی که شروع شد منچستر یونایتد  که با چهار گل پالاس را شکست داده بود با نوزده امتیاز شده بود صدرنشین لیگ. بازی که تمام شد سیتی با تکیه به تفاضل گل بهتر برگشته بود به صدر جدول. کشتی به راهش ادامه داده بود. پپ که در فصل پیش دو بار مغلوب کونته شده بود از نخستین گذرگاه پرمخاطره عبور کرده و قهرمان لیگ را با زانو درآورده بود.

 

 

1244353

 

 

پنج

 

گواردیولا پیش از بازی در توصیف چالش هایش گفته بود" می خواهیم باشگاه بزرگی شویم. پیشتر در دو باشگاه معرکه حضور داشته ام، در بارسلونا و بایرن مونیخ. باشگاه هایی که در مصاف با دشواری ها نه نق می زنند و نه شکوه می کنند. باشگاه هایی که اهل عمل هستند. ما با نق زدن هرگز باشگاه بزرگی نخواهیم شد. ما بازی برابر چلسی را بدون آگوئرو، بدون مندی و بدون کمپانی آغاز خواهیم کرد. ما مثل باشگاه های بزرگ بر دشواری های مان چیره خواهیم شد".

 

دیدگاه‌ها