کد خبر : 1465590 | 14 مهر 1396 ساعت 14:22 | 13.4K بازدید | 0 دیدگاه

حاج صفی در بازی ملی 87 به باقری رسید

حاج صفی با حضور مقابل توگو، هشتاد و هفتمین بازی ملی خود را انجام داد تا بازی هایش با تعداد بازی های ملی کریم باقری برابر شود.

 

به گزارش "ورزش سه"، احسان حاج صفی خالق رکورد جالبی در فوتبال ایران است. چپ پای پانیونیوس و تیم ملی ایران، در 27 سالگی 87 بازی ملی انجام داده است. این تعداد بازی ملی برای بازیکنی که به تازگی 27 ساله شده، آماری درخشان و شاید غیر قابل تکرار باشد.  حاجی صفی نخستین بار سال 2008 ، زمانی که تنها 18 سال داشت توسط علی دایی به تیم ملی بزرگسالان دعوت شد. او آن زمان، حدود یکی دو سالی بود که به ترکیب سپاهان راه یافته بود و برای این تیم در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا بازی می کرد.


احسان نخستین بازی هایش را زمان دایی برای تیم ملی انجام داد و پس از آن هم مورد توجه افشین قطبی، علیرضا منصوریان و کارلوس کی روش قرار گرفت. حاج صفی از سال 2008 تا کنون هرگز حضور در اردوهای تیم ملی را از دست نداده – مگر به دلیل محرومیت یا مصدومیت – و تا جایی که یادمان می آید یکی از بازیکنان ثابت بوده است. چه در زمان مربیگری افشین قطبی و چه کی روش که حدود 7 سال است روی نیمکت تیم ملی می نشیند.


حاج صفی در طول این سالها، دو بار حضور در جام ملتهای آسیا را تجربه کرده و یک بار هم همراه تیم ملی در جام جهانی حاضر شده و در این تورنمنت مهم سه بازی انجام داده است. احسان البته سابقه بازی در بازی های آسیایی گوانگ ژو را نیز در کارنامه خود دارد.

 


هافبک این روزهای پانیونیوس، مقابل توگو نیز یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی بود و البته پس از مدتها در پست دفاع چپ بازی کرد. او بازوبند کاپیتانی تیم ملی را بر بازو بست و البته هشتاد و هفتمین بازی ملی خود را پشت سر گذاشت.


حاج صفی با حضور مقابل توگو ، در تعداد بازی ملی به کریم باقری رسید. باقری حد فاصل سالهای 1993 تا 2010 ، 87 بازی ملی در کارنامه خود ثبت کرده است. حالا حاجی صفی در 27 سالگی به کریم باقری رسیده و فقط شش بازیکن دیگر به نام های جواد نکونام، علی دایی، علی کریمی، جلال حسینی، مهدی مهدوی کیا و آندرانیک تیموریان را پیش روی خود می بیند.


با توجه به سن و سال حاج صفی و آمادگی او، بعید نیست احسان بتواند این شش بازیکن را پشت سر بگذارد و آماری درخشان به نام خود ثبت کند.

دیدگاه‌ها