کد خبر : 1465732 | 15 مهر 1396 ساعت 12:13 | 24.1K بازدید | 0 دیدگاه

کابوس پلی‌آف؛ خاطره تلخ فرانسه از بلغارستان

اجتناب از حضور در یک پلی‌آف غیرقابل پیش‌بینی دیگر، برای فرانسه آسان نیست.

کابوس پلی‌آف؛ خاطره تلخ فرانسه از بلغارستان

به گزارش "ورزش سه"، قهرمان جام جهانی 1998 در حالی به دو مسابقه آخر مرحله مقدماتی گام می‌گذارد که صدرنشین گروه A و شانس اول صعود مستقیم به مسابقات روسیه است؛ اما اختلاف این تیم نسبت به سوئد تنها یک امتیاز شده، بعد از آنکه در سه بازی آخرش فقط چهار امتیاز به دست آورد.

 

یک لغزش دیگر امیدهای فرانسه برای سفر به روسیه را با خطر جدی مواجه می‌کند و برای بدتر شدن اوضاع، موج مصدومانی که در آستانه بازی امشب در بلغارستان گریبان این تیم را گرفته، کافی است. دیدیه دشان مربی این تیم می‌گوید: "نمی‌خواهیم درباره شرایط خودمان بزرگنمایی کنیم؛ اما باید بدانیم برای چه بازی می‌کنیم و سه امتیاز بازی در بلغارستان چه اهمیتی دارد."

 

آخرین خبر بد برای تیمی که در دو جام جهانی اخیر هم از طریق پلی‌آف صعود کرده، مصدومیت لایوین کورزاوا بود که به دلیل آسیب‌دیدگی رباط زانوی چپش مجبور به ترک اردو شد.

فهرست مصدومان فرانسه شامل لوران کاسیلنی، بنژامین مندی، عثمان دمبله و پل پوگبا می‌شود که بازی در استادیوم واسیل لفسکی صوفیه را از دست می‌دهند و همچنین بازی سه‌شنبه در استاد دو فرانس برابر بلاروس که آخرین دیدار مقدماتی جام جهانی 2018 است. کناره‌گیری کورزاوا دردسر بزرگی برای دشان است که مجبور شده جوردن آماوی که سابقه بازی ملی ندارد را جانشینش کند. کم تجربگی مدافع مارسی شاید دشان را مجبور کند لوکا دین را در ترکیب اصلی قرار دهد. بازیکن بارسلونا این اواخر خوب بازی نکرده تا جایی که در کل فصل تنها 105 دقیقه در زمین بوده.

 

 

1245448

 

 

 

دردسر متفاوت

 

اما دشان در خط حمله با دردسر متفاوتی روبه‌رو است. کیلیان امباپه اخیرا آنقدر با پاری‌سن‌ژرمن خوب بوده که احتمالا در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد، اما کجا؟ قابل قبول است که دشان از او به‌عنوان مهاجم نوک استفاده کند که با سرعت و تکنیک او کاملا سازگار است، هرچند با تیم باشگاهی‌اش بیشتر در سمت راست بوده. الیویه ژیرو هم که کمتر در آرسنال بازی کرده، در کنار آنتوان گریزمان در تیم ملی فرانسه درخشیده. با داشتن کینگزلی کومان، الکساندر لاکازت، دیمیتری پایه، توما لمار و موسی سیسوکو دست فرانسه در حمله باز است؛ اما اینکه چطور در کنار هم به کار گرفته شوند و اینکه آیا چینش آنان مفید واقع می‌شود، داستان دیگری است؛ همانطور که در تساوی ماه گذشته با لوکزامبورگ این اتفاق نیفتاد.

 

خاطره بد

 

آخرین بار که فرانسه جام جهانی را از دست داد، گل دیرهنگام امیل کاستادینوف بلغارستان را به جام جهانی 1994 رساند. این اتفاق 24 سال قبل رخ داد که بلغارستان توانست بر تیم فرانسه با داشتن ستاره‌هایی مثل اریک کانتونا و دیوید ژینولا 2 بر یک پیروز شود. ژینولا را مقصر آن باخت دانستند چون سانتری که منجر به ضدحمله بلغارها شد را از دست داد. دشان و مربی حال حاضر بلغارستان، پیتر هوبچف هر دو در بازی آن شب در پارک دپرنس حضور داشتند.

 

فرانسه یک سال قبل 4 بر یک بلغارستان را شکست داد؛ اما بلغارستان هر چهار بازی خانگی خود در مقدماتی جام جهانی را برده. میزبان برای این بازی چند بازیکن کلیدی خود را ندارد از جمله ایولین پوپوف و ایوایلو چوچف که محروم هستند.

 

منبع: ایران ورزشی

دیدگاه‌ها