کد خبر : 1465735 | 15 مهر 1396 ساعت 11:28 | 392.3K بازدید | 27 دیدگاه

هموطنانم بیشتر از استرالیایی‌ها توهین کردند!

توهین ایرانی‌ها به فغانی بعد از پنالتی سوریه

داور ایرانی دیدار استرالیا و سوریه نسبت به اعتراض استرالیایی ها علیه قضاوتش و پنالتی که برای سوریه گرفته، توضیحاتی را ارائه کرد.

توهین ایرانی‌ها به فغانی بعد از پنالتی سوریه

به گزارش "ورزش‌سه"، وقتی قضاوت بازی استرالیا و سوریه در پلی آف مقدماتی جام جهانی در آسیا به علیرضا فغانی و تیم او سپرده شد، باید پیش بینی حواشی بعد از این بازی را می کردیم. حساسیت هایی که میان ایران و سوریه در بحث سیاسی وجود دارد، همانطور که تصور می شد، تاثیر خود را گذاشت و اتخاذ تصمیم فغانی برای اعلام پنالتی به سود سوریه حالا جو عجیبی در فضای مجازی ایجاد کرده است.


در این باره بسیاری از مردم استرالیا در صفحات شبکه های اجتماعی نسبت به تصمیم فغانی اعتراض کردند و گاها فحاشی هایی نیز انجام شد.


فغانی درباره تصمیم خود برای گرفتن پنالتی به سود سوریه به خبرنگار "ورزش سه" گفت: من درباره صحنه پنالتی سوریه نمی توانم طبق قوانین صحبتی انجام دهم؛ اما اگر فیلم بازی را مشاهده کنید، همه چیز روشن است و به خوبی می توانید همه چیز را ببینید.

 

1245452


وی ادامه داد: متاسفانه برخی صحبت ها انجام شده که این تصمیم به مسائل سیاسی ارتباط دارد. ما از طرف ای اف سی برای قضاوت این بازی انتخاب شدیم و سعی کردیم فارغ از هرگونه حاشیه ای به اجرای قوانین داوری بپردازیم. به هر حال این اعتراض ها هم همیشه وجود داشته است؛ اما تاثیری بر روند کاری ما نمی گذارد و طبق روال گذشته به کارمان ادامه می دهیم.


داور بین المللی فوتبال ایران تاکید کرد: در یکی، دو روز گذشته از طریق تماس، پیامک و تلگرامی و در صفحات اینستاگرامی بسیاری از مردم همیشه در صحنه به من فحاشی کردند. برایم جالب است که تعداد فحاشی های هموطنانم از مردم استرالیا بیشتر بود! هموطنان من اعتقاد داشتند که چرا برای سوریه پنالتی گرفته ام و به همین خاطر فحاشی کردند.


فغانی در بخش دیگری از صحبت هایش خاطرنشان کرد: این قضاوت تیم داوری ایرانی اگرچه با اعتراض های زیادی همراه بود، اما در پایان مسابقه با ناظر مسابقه که صحبت کردیم، او از عملکرد ما رضایت داشت و مشکلی وجود نداشت.


وی در پایان افزود: در بازی فوتبال همواره حاشیه های زیادی وجود دارد و این حواشی بعضی مواقع گریبان ما را نیز می گیرد. حقیقتش را بخواهید دیگر به این مسائل عادت کرده ام. برخی هستند که مدام فحاشی می کنند و این رفتارها برای من عادی است.

دیدگاه‌ها