کد خبر : 1466302 | 18 مهر 1396 ساعت 09:25 | 150.4K بازدید | 1 دیدگاه

گفتگوی جالب سایت روسی با ایجنت پرتغالی

ماجرای دعوای کی‌روش و رونالدو چه بود؟!

یکی از معروف ترین چهره های فوتبالی پرتغال در آستانه بازی ایران و روسیه حرف های جالبی در خصوص سرمربی تیم ملی به زبان آورد.

ماجرای دعوای کی‌روش و رونالدو چه بود؟!

به گزارش "ورزش سه"، پائولو باربوسا مهاجم سال های دور فوتبال پرتغال که سال هاست به عنوان یکی از ایجنت های مطرح پرتغالی در فوتبال دنیا به خصوص روسیه فعالیت می کند در آستانه دیدار دوستانه ایران با روسیه گفتگویی جذاب با سایت sport-express انجام داد و حرف های جالبی از شخصیت کارلوس کی روش پرتغالی بر زبان آورد.

 

*مردم پرتغال در مورد کارلوس کی روش چه نظری دارند؟


- ما کی روش را به عنوان پدر تیم مان قبول داریم.


*واقعا همین طور است؟


بله، کی روش یک متخصص است و سال هاست که روی تیم ایران کار می کند و از نظر شخصیتی تیم را تغییر داده و به موفقیت های بزرگی رسیده است. به او در پرتغال هم خیلی احترام می گذارند.


*ولی او در پرتغال همواره ناموفق بوده است؟


چرا این حرف را می زنید؟ او با جوانان پرتغال قهرمان جام جهانی شده است.


*اما با تیم ملی پرتغال به جایی نرسید؟


واقعیت این است که او با برخی از بازیکنان تیم ملی پرتغال رابطه خوبی نداشت؛ برای همین کارکردن و موفقیت برای او سخت شده بود؛ ولی برای قضاوت در مورد کی روش نباید به نتایج او اکتفا کنید چون او در پرتغال کار بزرگی انجام داد.

 

1246014


*کی روش نه تنها با بازیکنان بلکه با مدیران باشگاه و فدراسیون هم مساله داشته است؟


بله.


*پس کی روش شخصیت پیچیده ای دارد؟


درگیری هایی وجود داشت اما همواره حق با کی روش بود. در هر شرایطی در آینده پرتغال برای گسترش و پیشرفت فوتبالش به آدم های متخصص و ریزبین احتیاج دارد که آنها بتوانند اصول توسعه را حاکم کنند که به نظر من کی روش یکی از بهترین هاست.


*این اصول چیست؟


ارتباطی ارگانیک با همه عوامل پرتغال ایجاد کرده بود. همه در یک جهت کار می کردند. او تیم های نوجوانان و جوانان را به شدت زیر نظر داشت و همه باشگاه ها را می دید. اگر دقت می کردید او همیشه  بازیکنانی را به تیم ملی دعوت می کرد که همواره بهترین عملکرد را در باشگاه های خود داشتند.


*آیا شما کی روش را به عنوان دومین مربی برتر پرتغال بعد از مورینیو انتخاب می کنید؟


چرا این سئوال را می پرسید؟ این قیاس درستی نیست چون مورینیو هیچ گاه در رده ملی فعالیتی نداشته و فقط در باشگاه ها عملکرد او را دیدیم اما کی روش در چندین تیم ملی نفر اول بوده و از نظر من این کار سخت تر هم هست.  به ویژه این که کارلوس دستیاری آلکس فرگوسن را نیز در کارنامه اش دارد که این موضوع خیلی مهمی است و موفقیت های فعلی پرتغال نیز بیشتر به پایه ریزی او برای فوتبال این کشور برمی گردد.


*تعجب نکردید وقتی او را به عنوان دستیار فرگوسن در منچستر یونایتد دیدید؟


نه و زمان نشان داد که تصمیم فرگوسن چقدر به نفع او بود. کی روش برای سرآلکس مفید واقع شد و در یک برهه دشوار به من یونایتد رفت و با کار سیستماتیک به تیم کمک کرد تا اوج بگیرند. کارلوس پروسه تمرینات و آماده سازی تیم را برعهده گرفت و مسئول آموزش و تاکتیک های تیم شد. به نظر شما چه کسی کریستیانو رونالدو را به منچستر یونایتد برد؟ کی روش برد چون او فردی بود که آلکس فرگوسن را متقاعد کرد که برای پیشرفت تیمش روی بازیکنی مثل رونالدو سرمایه گذاری کند. به نظرم در تبدیل شدن رونالدو به یک سوپرستاره نقش کی روش خیلی پررنگ بود اما تصمیم کی روش در حضور در رئال مادرید اشتباه بود؛ چون اگر می ماند و نمی رفت سرمربی منچستر یونایتد می شد.

 

1246015


*کدام بازیکن تیم ملی پرتغال با کی روش رابطه خوبی نداشت؟


همه می دانند که کریس رونالدو رابطه خوبی با کی روش نداشت. او به اندازه ای که کریستیانو انتظار داشت به او فضا نمی داد و باعث شد تا جایگاه رونالدو در تیم ملی متزلزل شود و همین اختلاف باعث کناره گیری این مربی از تیم ملی پرتغال شد.


*کار کی روش را در تیم ملی ایران دنبال می کنی؟


بله دنبال می کنم و اعتقاد دارم او در این سال ها یک تیم قدرتمند در ایران ساخته و خیلی ها را شگفت زده کرده است با نتایجی که به دست آورد. من فکر می کنم ایرانی ها با کی روش در جام جهانی 2018 به راحتی شکست نخواهند خورد.


*آیا ایران با کی روش می تواند امشب روسیه را شکست دهد؟


کی روش اطلاعات زیادی از روسیه دارد چون من می دانم با مربیان روس زیادی دوست است که از بوریس پتروویچ و ایگناتیف برای گرفتن اطلاعات از روسیه استفاده کرده است. اگر فکر می کنید با یک مسابقه آسان روبه رو هستید سخت در اشتباه هستید و نباید ایران را دست کم بگیرید.


*ستاره اصلی ایران سردار آزمون است. چرا او به یک باشگاه بزرگ اروپایی منتقل نشده است؟


سردار هنوز به اندازه کافی ثبات و استحکام لازم را ندارد؛ اما در تیم ملی ایران بهتر از تیم باشگاهی به نظر می رسد.

دیدگاه‌ها