کد خبر : 1466706 | 19 مهر 1396 ساعت 15:36 | 21K بازدید | 0 دیدگاه

گفت وگوی خواندنی FIVB با جیانی

نا گفته‌های افسانه والیبال در مورد ولاسکو

ستاره دهه 90 تیم ملی والیبال ایتالیا حالا از موفقیت خود می گوید که نقش مربی آرژانتینی را در وقوع آن بسیار موثر می داند.

نا گفته‌های افسانه والیبال در مورد ولاسکو

به گزارش "ورزش سه"، آندریا جیانی یکی از مهم ترین بازیکنان والیبال در تاریخ ورزش است. او در سالهای 1990 تا 2003 با تیم ملی ایتالیا سه بار قهرمان جهان شد، چهار بار قهرمان اروپا، چهار بار عنوان قهرمانی لیگ جهانی والیبال FIVB و یک جام جهانی مردان والیبال FIVB و برنده جام جهانی قهرمانان جهانی والیبال مردان FIVB شد.


در رزومه وی، تنها یک مدال طلای المپیک دیده نمی شود ، اما افسانه ایتالیایی دو مدال نقره و یک برنز را بین سال های 1996 تا 2004 به دست آورده است. او اکنون رویای حضور در المپیک را به عنوان یک سرمربی در سر می پروراند . او اسلوونی را در مسابقات قهرمانی اروپا و سپس طلا در فینال لیگ جهانی والیبال 2018 FIVB در سطح 2در سال 2016 رساند و همچنین نقره ای که در قهرمانی اروپا با آلمان بدست آورد .


جیانی در یک مصاحبه اختصاصی با fivb.com در مورد مسائل مختلف به عنوان یک بازیکن والیبال و کارش به عنوان مربی  صحبت کرد.


چگونه از والیبال شروع کردید؟
آندریا جیانی: قبل از آن، من به قایقرانی علاقمند بودم. پدرم یک قایقران بود و در المپیک 1964 توکیو شرکت داشت. این ورزش را از وقتی 12 ساله بودم شروع کردم؛ وقتی والیبال بازی میکردم و معلم از من پرسید آیا دوست دارم بازی کنم؟


چرا والیبال را دوست دارید؟
جیانی : برای من جذاب است زیرا شما واقعا به هم تیمی های خود اهمیت می دهید، زیرا هر بازیکن باید وزن خود را در بازی بکشاند. همیشه دو اصل کاملا متفاوتی وجود دارد - حمله و دفاع - که باید کاملا با هم کار کنند.


آیا والیبال را با خانواده تان بازی کردید؟
جیانی: بله، با برادرم ماسیمو. من دو سال با او بازی کردم


برای شما مهم تر است - استعداد یا کار سخت؟ کدام مربی بیشترین تاثیر را روی شما گذاشت؟
جیانی: هر دو مهم هستند. استعداد به اندازه کافی برای رسیدن به سطح خاصی است، اما کار سخت شما را قادر می سازد تا در سطح بالایی بازی کنید. مربیان خولیو ولاسکو و ببتو واقعا به من کمک کردند تا به این استاندارد برسم.


بهترین لحظه ای که در زندگیتان بود کدام لحظه بود؟
جیانی: من عناوین زیادی را در حرفه ام کسب کردم. من خیلی خوش شانس بودم که در تیم های قوی در طول حرفه ام شرکت کنم. هر رویدادی که من در تیم ملی تجربه کردم مهم است، زیرا هر کس قربانی می گیرد تا به فینال برود.


این به چه معناست که افسانه ای از ورزش باشد؟
جیانی: به نظر می رسد یک افسانه خوب است، اما حال حاضر مهم تر است. من استعداد زیادی دیده ام، اما تیم ملی قدیمی من یک تیم باور نکردنی بود که بازیکنان باور نکردنی داشت.


چگونه والیبال بازی را تغییر داد از زمانی که حرفه خود را آغاز کرده اید؟
جیانی: تغییرات بزرگی متوجه سیستم نقطه تجمع و لیبرو بود. با این حال، تکنیک ها و تاکتیک های این ورزش واقعا تغییر نکرده است.


بزرگترین چالش های پیش رو چیست؟
جیانی: کشورهای قوی تر وجود خواهند داشت و سطح بهبود خواهد یافت. به عنوان مربی، من باید در مورد تکنیک بازیکنان فکر کنم.


بازی یا مربیگری کدام مشکل تر است؟
جیانی: آنها کاملا متفاوت هستند. ورزشکاران می توانند اقدام به نفوذ در امور بازی کنند، در حالی که مربی تنها می تواند از کلمات استفاده کند.


اهداف اصلی شما به عنوان مربی چیست؟
جیانی: من فقط روی بهبود بازیکنانم تمرکز دارم. نتایج درج شده، نتیجه کار من است.


همه مدال های خود را کجا نگه می دارید؟
جیانی : من آنها را در یک اتاق ویژه نگه میدارم.

دیدگاه‌ها