کد خبر : 1466719 | 19 مهر 1396 ساعت 16:23 | 16.6K بازدید | 0 دیدگاه

مهر، امضا و قراردادهای جعلی؛

توضیحات مفصلی در مورد فاجعه والیبالی

روز گذشته تیم والیبال ایرانیان گنبد به دلیل امضا و قراردادهای جعلی از لیگ کنار گذاشته شد تا والیبال یکی از نادرترین اتفاقات خود را پشت سر بگذارد.

توضیحات مفصلی در مورد فاجعه والیبالی

به گزارش "ورزش سه"، لیگ والیبال ایران در طی سال های گذشته همواره در ابتدای شروعش دارای حواشی گوناگونی بوده که امسال این حواشی ها با سخت گیری ها و عدم اجازه ثبت نام تیم های بدهکار در لیگ به اوج خود رسیده است. اما این روزها تیمی که بیش از هر تیم دیگری ناکام مانده، تیم ایرانیان گنبد کاووس است که دیروز طی نامه ای از سوی از دبیرکل فدراسیون والیبال، محمود افشاردوست به مدیرعامل شرکت فناوران پردیس پاسارگاد قشم حامی مالی تیم ایرانیان گنبد کاووس اعلام شد که این تیم از لیگ برترحذف می‌شود و مسابقه این تیم با کاله برگزار نخواهد شد.


البته مدیر عامل شرکت حامی تیم گنبد، سلیمانی این کنار گذاشتن تیم از لیگ برتر را مربوط به پرداخت نشدن ورودیه تیم به فدراسیون والیبال می داند اما قبل از این نامه هم مسائلی چون جعلی بودن مدارک این تیم مطرح بوده است که برای پرده برداشتن از این موضوعات مطرح شده است. حالا مسئولان گنبدی زیر بار این مساله نمی روند و از طرفی دیگر فدراسیون تصمیم خود را گرفته و این تیم پر طرفدار را از لیگ کنار گذاشته است.
رضا تندروان مربی تیم ایرانیان گنبد در گفت و گو با "ورزش سه" به توضیح کامل در مورد این مساله می پردازد.

 

*موجه بودن به تنهایی کافی نیست
تیم گنبد ایرانیان شرایطی خاصی داشته و دارد. طی این سال ها همیشه شرایط این طور بوده که اسپانسرهایی  در ابتدا برای این تیم اعلام آمادگی کردند و قول و قرارهایی دادند ولی در نهایت به نتیجه نرسیدند. فکر می کنم یکسری عدم هماهنگی هایی که بین اسپانسر و کارگزارش به جود آمده، مسبب چنین اتفاقاتی شده است.  مدیر اسپانسر تیم، اقای سلیمانی را آدم موجهی دیدم ولی موجه بودن به تنهایی کافی نیست و ایشان باید خودشان را در کار نشان دهند که تا به امروز چیزی دیده نشده.

 

*هجوم عصر نا امیدی به تیم
تیم گنبد ایرانیان در سال های اخیر شروع خوبی در ابتدای لیگ نداشته ولی امسال با توجه به تمرینات خوبی که پشت سر گذاشتیم توانستیم بازی اول مان را پیروز شویم و با برد تیم شهرداری ارومیه شروع مناسبی داشته باشیم. در حال حاضر شرایط به گونه ای پیش رفته  که تیم ما از لیگ کنار گذاشته شود و یک عصر نا امیدی به تیم ما هجوم بیاورد.

 

* دیر پرداخت شدن ورودی لیگ و قراردادها طبیعی شده
امیدوارم همه شهر و دوستانی که آنجا هستند دلشان به حال والیبال گنبد بسوزد و برای راه انداختن کار و حل مشکلات پای کار بیایند. از نظر من عوامل متعددی در به وجود آمدن اتفاقات اخیر تاثیر داشته اند. یک بخش از این عوامل مربوط به اسپانسر است که به دلیل نداشتن اطلاعات کافی یا والیبالی نبودن، ناخواسته باعث به وجود آمدن بخشی از این اتفاقات شده اند. احساس می کنم عامل دیگری هم که تاثیر داشته مربوط به عدم کامل بودن اطلاعاتیست که رد و بدل شده است. احساس می کنم یکسری چیزهایی که همیشه در گنبد اتفاق می افتاده امسال نیز تکرار شده است و در این بین موضوعی که برای من خیلی جالب است این است که دیر پرداخت شدن ورودی لیگ و قراردادها به امری متداول و معمولی تبدیل شده است که امسال هم قاعدتا قرار بوده این اتفاق پیش بیاید ولی با پیگیری ها و سخت گیری های فدراسیون رو به رو شده اند که این سخت گیری ها می تواند مهم ترین عامل  این اتفاقات اخیر باشد و شاید اگر این سخت گیری سازمان لیگ نبود، روند کار  تیم مانند سال های گذشته ادامه پیدا می کرد.

 

*امضای معتمد آقای سلیمانی، مسبب جعلی خواندن مدارک داده شده است
بحث مدارک جعلی اشتباه است و سازمان لیگ در واقع حرف خود آقای سلیمانی را می گوید. اصل موضوع این است که امضایی که پای قرارداد بچه ها شده، امضای معتمد آقای سلیمانی بوده است. قرار بوده که آن شخص معتمد این قرارداد ها را بیاورد تا آقای سلیمانی امضا کند ولی به دلیل عدم هماهنگی هایی که بین آقای سلیمانی و کارگزاریش پیش آمده، امضای ایشان پای قراردادها نبوده. همانطور که گفتم من آقای سلیمانی را شخص موجهی دیدم ولی فکر می کنم که اگر ایشان بخواهد  تیم را دوباره احیا کند، باید خودش پای کار بیاید که ما هم از این امر خوشحال می شویم.

 

*فکر می کنم تمام این مشکلات خیلی راحت تر حل می شده
فکر می کنم تمام این مشکلات خیلی راحت تر حل می شده و مجموع این مشکلات باعث شده که تیممان لطمه بدی به خصوص از لحاظ فنی ببیند؛ چرا که تیم گنبد روند رو به رشدی را طی می کرد و خوب بازی می کرد. این هفته هم منتظر بودیم که دوباره در شهر خودمان با تیم کاله ای که هفته پیش شکست خورده بود بازی کنیم و این تیم را از پیش رو برداریم.

 

*اولین بردمان امید را دل مردم گنبد زنده کرد
بردمان در اولین بازی لیگ علاقه مندان را به آینده تیم امیدوار کرد. مردم فهیم گنبد که والیبال را خوب می فهمند به شدت از این تیم حمایت می کنند و تیم را حلقه گمشده والیبال گنبد می دانند که الان پیدا شده و میخواهد دوباره اعتبار از دسته رفته گنبد را در والیبال ایران به دست بیاورد. اولین بردمان باعث شد که این امید به وجود بیاید و یکسری حساسیت هایی پیش آید. اگر باخت بود قطعا حساسیت نبود و مانند سال های گذشته این تیم آرام آرام به جلو می رفت.

 

*بهتر است در همین ابتدا تکلیف مان روشن شود
در حال حاضر شرایطی برای تیم پیش آمده که حرفی برای گفتن دارد و همه این موضوع را می دانند که باید کارش درست شود تا بتواند حرف هایش را بزند. ما هم خوشحال می شویم که بالاخره تکلیف روشن شود تا ما ادامه کار دهیم؛ اگر تکلیف روشن نشود شاید طی چند هفته آینده هم خوب بازی کنیم ولی در نهایت مشکلات مالی و این اتفاقات لطمه اش را به ما خواهد زد. پس بهتر است که در ابتدا این مشکلات حل شوند حتی اگر این تیم از پتانسیل بالاتری برخوردار باشد .

 

* حیف است چنین تیم یکدستی  از لیگ بیرون رود
در زمانی که این اتفاق افتاد خیلی صحبت ها مانند انتقال تیممان به مشهد مطرح شد که امیدوارم که خود این تیم حفظ شود. اگر قرار است تیم در شهر گنبد ادامه کار دهد که چه بهتر و حتی اگر آنجا هم نباشد، امیدوارم که تیم با این نفرات بتواند در جای دیگری کار خود را ادامه دهد. تشکیل دادن چنین تیمی که همه از نظر روحی و روانی و فنی یکدست باشند کار سختی می باشد و حیف است چنین تیم یکدستی  که می تواند لیگ را داغ نگه دارد از بین برود. البته شنیده های من حاکی از آن است که خیلی ها برای درست کردن کار تیم گنبد دست به کار شده اند و امیدوارم که این شنیده ها تبدیل به واقعیت شوند.

 

* ادامه همکاری برای من سخت است
شاید در ادامه با این تیم همکاری خود را ادامه ندهم. البته از همین جا می گویم که این عدم همکاری به دلیل اتفاقات و شرایط اخیر نیست. اخیرا پدر خانم بنده فوت شده اند و درگیر یکسری مسائل خانوادگی هستم و دیگر کشش کار کردن در جایی که شرایطش اینچنین برایم سخت باشد را ندارم؛ چون از صد در صد توان خود در کار استفاده می کنم و در کنار آن هم باید به خانواده خود برسم. اگر شرایط طوری باشد که بتوانم در کنار خانواده ام با آرامش کار کنم قطعا ادامه می دهم. ولی با توجه به شرایط موجود ممکن است ادامه همکاری برای من سخت باشد.

دیدگاه‌ها