کد خبر : 1466823 | 20 مهر 1396 ساعت 10:10 | 14.2K بازدید | 0 دیدگاه

حدس و گمان هایی نزدیک به واقعیت

8 وزنه بردار اعزامی به آمریکا چه کسانی هستند؟

بعد از صدور روادید وزنه بردار دسته 94 کیلوگرم ایران، تقریبا ترکیب تیم ملی برای مسابقات جهانی مشخص شده است.

8 وزنه بردار اعزامی به آمریکا چه کسانی هستند؟

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی وزنه برداری باید نزدیک به 40 روز دیگر تهران را به مقصد آمریکا جهت حضور در رقابت های جهانی سال 2017 ترک کند.


هم اکنون اردوی ملی پوشان در شهر بابلسر برپا شده و 12 وزنه بردار خود را برای قرار گرفتن در ترکیب 8 نفره تیم ملی محک می زنند.


به نظر می رسد با توجه به صدور روادید ایوب موسوی تا حدودی ترکیب تیم ملی برای شرکت در رقابت های جهانی امسال مشخص شده است.


بدون شک کیانوش رستمی در 85 کیلوگرم، سهراب مرادی در 94 کیلوگرم و بهداد سلیمی در 105+ کیلوگرم اعضای اصلی تیم ملی در رقابت های جهانی 2017 محسوب می شوند.


بعید است با توجه به تعداد شانس های مدال در اوزان بالا، وزنه برداران سبک وزن مثل مجید عسگری که بارها در کسب مدال ناکام بوده اند، اعزام شوند.


در همین راستا در وزن 85 کیلوگرم بعد از کیانوش رستمی، علی میری بیشترین شانس را برای قرار گرفتن در ترکیب تیم ملی با توجه به مدالی که در بازی های داخل سالن آسیا کسب کرد، دارد. البته مسعود چترایی هم در این وزن در اردو حضور دارد؛ اما شانس او خیلی بالا نیست. صالح چراغی هم بعد از صادر نشدن روادید آمریکا از تیم ملی خط خورد.


در وزن 94 کیلوگرم به جز سهراب مرادی، کادرفنی روی ایوب موسوی برای کسب مدال حساب باز کرده و به نظر اعزام او قطعی می رسد.


در وزن 105 کیلوگرم رقابت بین علی هاشمی، علیرضا سلیمانی و محمدرضا براری وجود دارد. اگر قرار به اعزام 2 وزنه بردار از این وزن باشد، احتمالا با حذف سلیمانی، هاشمی و براری اعزام می شوند.


در فوق سنگین هم به جز بهداد سلیمی که حضورش قطعی است، 2 گزینه دیگر وجود دارد. سعید علی حسینی اگر بتواند در یک ماه آینده نظر کادرفنی را به خود جلب کند، بعد از 8 سال محرومیت به میادین بازمی گردد. با این حال همایون تیموری، وزنه بردار جوان ایران در این وزن هم عملکرد بدی نداشته و در صورت نداشتن آمادگی از سوی علی حسینی در کنار بهداد سلیمی جزو وزنه برداران اعزامی است.


اگر مشکل خاصی از نظر مصدومیت به وجود نیاید، به نظر می رسد بیرانوند و دیگر اعضای کادرفنی قصد دارند در 85، 94، 105 و 105+ هر کدام 2 نفر را اعزام کنند تا ترکیب 8 نفره تیم ملی کامل شود.

دیدگاه‌ها