کد خبر : 1466840 | 20 مهر 1396 ساعت 10:58 | 11.8K بازدید | 0 دیدگاه

بدقولی اسپانسرها کار دست فدراسیون بسکتبال داد

بدهی 325 هزار دلاری و تهدید فیبا آسیا

فدراسیون بسکتبال به دلیل بدهی به فیباآسیا از سوی این کنفدراسیون تهدید شده است.

بدهی 325 هزار دلاری و تهدید فیبا آسیا

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون بسکتبال ایران که در یک سال اخیر 2 میزبانی در آسیاچلنج و مقدماتی جوانان آسیا داشته است، نتوانسته بدهی های خود را به کنفدراسیون آسیا پرداخت کند.


حالا در شرایطی که از 30 مهرماه تیم دختران زیر 16 سال ایران باید در رقابت های قهرمانی آسیا به میدان برود، تهدیدهایی از سوی فیباآسیا در این خصوص انجام شده است.


این اولین اعزام تیم دختران ایران بعد از تصویب حجاب اسلامی توسط فدراسیون جهانی برای شرکت در یک تورنمنت بین المللی است.


فدراسیون ایران برای 2 میزبانی که از کنفدراسیون آسیا در اختیار گرفته، در مجموع باید چیزی حدودی 500 هزار دلار پرداخت می کرد. از این مبلغ 180 هزار دلار پرداخت شده؛ اما بقیه آن که 325 هزار دلار است، به دلیل بدقولی اسپانسرها هنوز به عنوان بدهی بر روی دوش فدراسیون بسکتبال باقی مانده است.


با اینکه تاکنون فیباآسیا تهدیدی در این باره انجام نداده و منتظر پرداخت پول از سوی ایران بود، این بار در آستانه اعزام تیم دختران به مسابقات قهرمانی آسیا تهدید کرده که اگر این بدهی پرداخت نشود، تیم دختران ایران از حضور در رقابت های آسیایی منع می شوند. همچنین تا قبل از پرداخت این بدهی دیگر هیچ تیمی از ایران نمی تواند در مسابقات آسیایی شرکت کند.


این اتفاق باعث شده تا محمود مشحون با  مسئولان وزارت ورزش مذاکره کرده و آنها را در جریان بگذارد. روز گذشته مسئولان وزارتخانه به رییس فدراسیون بسکتبال وعده هایی دادند که به زودی با پرداخت این بدهی مشکل بسکتبال ایران را حل کنند.


باید دید در یک هفته آینده این بدهی پرداخت می شود و مشکلی نخواهد بود یا اتفاق دیگری در انتظار بسکتبال ایران است.

دیدگاه‌ها