کد خبر : 1466894 | 20 مهر 1396 ساعت 17:34 | 30.1K بازدید | 0 دیدگاه

شکست آقا فیروز در اولین گام؛

پیکان 1 - گسترش فولاد 0؛ کسی جلودار ‌پیکان نیست!

تیم فوتبال پیکان با گلزنی مدافع خود به پنجمین پیروزی پیاپی دست یافت.

پیکان 1 - گسترش فولاد 0؛  کسی جلودار ‌پیکان نیست!

به گزارش "ورزش سه"، دیدار دو‌تیم‌پیکان و‌گسترش در شرایطی آغاز شد که تحت تاثیر دو‌ موضع  قرار داشت. یکی‌چهار پیروزی پیاپی پیکان و اینکه این روند ادامه می یابد و‌دیگری بازگشت فیروز‌کریمی به لیگ برتر بود. نیمه اول شاهد بازی جذابی از سوی دو‌تیم‌نبودیم و‌بدون گل حساب کار به پایان رسید. نیمه دوم هم‌ با همین روند ادامه یافت ولی در دقیقه ۷۵ مهران موسوی مدافع پیش کشیده پیکانی ها گل برتری تیمش را که تا پایان هم پابرجا ماند‌ به ثمر رساند تا با حفظ این نتیجه پیکان به پنجمین‌پیروزی پیاپی دست یابد و‌فیروز کریمی‌ در اولین گام‌ ناکام شود.

 


داور: علی صفایی                    کمک داوران: رضا سخندان و رضا قیم


پیکان تهران:

 

پیام نیازمند، مهران موسوی، حجت حق وردی، مهدی شیری، آرمان قاسمی (72 ابوالفضل رزاق پور) ، امیرحسین کریمی، صادق بارانی، بختیار رحمانی ( ۷۰ ابوالفضل ابراهیمی)، مهدی مومنی ( 61 ‌کنت)، مرتضی آقاخان و افرنگ دافه

سرمربی: مجید جلالی

 


گسترش فولاد تبریز:

 

فرناندو دخسوس، سیداحمد موسوی، احمد زنده روح، سیدمحسن حسینی، سامان نریمان جهان ( ۸۷ چراغعلی)، یوسف سیدی، پیمان بابایی، مسیح زاهدی، اسماعیل فرهادی، عرفان افراز و امید جهانبخش ( ۹۰ مصطفی سالاری)


سرمربی: فیروز کریمی

 

 

شرح بازی


پیکان که در چهار بازی گذشته خود پیروز میدان بوده در دیدار برابر گسترش فولاد هم تیم برتر میدان بود. انها در طول نیمه اول کنترل توپ و میدان را در اختیار داشتند و‌در چند صحنه هم می توانستند به گل دست یابند که عملکرد مدافعان گسترش فولاد و البته بی دقتی مهاجمین پیکان مانع از رقم خوردن گل در بازی شد تا نیمه اول که چندان هم پر تب و تاب نبود با تساوی بدون گل خاتمه یابد.
در نیمه دوم باز هم‌روند بازی آرام دنبال می شد و‌تا حدودی کفه ترازو‌ به سود میزبان سنگینی می کرد، تا اینکه در دقیقه۷۵ مهران موسوی روی یکی از نفوذهای خود و غفلت مدافعین گسترش فولاد گل اول بازی را به ثمر رساند. این گل باعث شد تا بازی سرعت بیشتری بگیرد و در ادامه موقعیت های بیشتری را شاهد بودیم. در این دقایق پیکان سعی در استفاده از ضدحملات داشت و گسترش سعی می کرد با حملات پردامنه به تساوی دست یابد که در نهایت نشد و این پیکان بود که در پایان پنجمین پیروزی متوالی اش را جشن گرفت.

 

شرح گل


۱-۰(پیکان): در دقیقه ۷۵ مهران موسوی از فاصله ۲۵ متری به توپ ضربه زد که واکنش د خسوس توپ را به کرنر فرستاد. اما این پایان کار نبود و روی کرنر ارسالی و در غفلت مدافعین گسترش فولاد مهران موسوی موفق شد از فاصله ای کم با خط دروازه، گل اول بازی را برای تیمش به ثمر برساند.

 

بهترین بازیکن زمین


مهران موسوی مدافع میانی پیکان در این دیدار ضمن انجام وظایف دفاعی خود موفق به ثبت تنها گل بازی شد تا نقش مهمی در پنجمین پیروزی پیکانی ها داشته باشد. ضمن اینکه در این دیدار پیام نیازمند که علیرغم حضور‌ رحمان احمدی در چارچوب دروازه ایستاده بود، نمایش خوبی از خود ارائه داد.

 

اتفاق ویژه


بی شک ثبت رکورد ۵ پیروزی پیاپی برای هیچ‌تیمی ساده نیست؛ پیکان پس از برتری برابر فولاد وپرسپولیس، امروز پنجمین پیروزی را مقابل گسترش فولاد تبریز جشن گرفت تا ۱۷ امتیازی شود و‌ رقیبی جدی برای صدرنشینی.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه ۱۷: شوت مهاجم پیکان به شکل نه چندان خطرناکی از کنار دروازه راهی اوت شد. بازی دو تیم بدون موقعیت های گلزنی در حال پیگیری است.
دقیقه ۳۴: تیم‌پیکان روی ارسال از جناحین در آستانه رسیدن به گل قرار داشت ولی مدافعین گسترش فولاد توپ را از روی خط دروازه بازگشت دادند.
دقیقه ۳۵: بلافاصله پیکانی ها صاحب موقعیت دیگری شدند که اینبار صادق بارانی توپ برگشتی روی کرنر‌را نتوانست به نحو احسن استفاده  کند تا بازی با نتیجه بدون گل ادامه داشته باشد.

دقیقه ۶۸: شوت یوسف سیدی از فاصله ۲۵ متری با واکنش پیام نیازمند که در نیمه اول هم نمایش خوبی داشت، به کرنر فرستاده شد. در برگشت مهاجم‌ تیم گسترش می توانست گل اول بازی را به ثمر‌ برساند ولی نیازمند باز هم  با واکنشی به موقع توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه ۸۰: گسترش فولاد بعد از دریافت گل چند موقعیت گلزنی داشت که نیازمند گلر جوان پیکانی ها توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه ۸۸: ارسال بازیکن گسترش فولاد به محوطه جریمه می توانست خطرناک باشد، اما نیازمند در روز خوبش توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه ۹۳: شوت مهاجم گسترش فولاد به  نیازمند برخورد کرد و‌بازی چند دقیقه به همین دلیل قطع شد.

 

حواشی:

 

* علیرغم گذشت ۱۲ دقیقه از این مسابقه شاهد بازی آرام و متعادلی از سوی هر دو تیم هستیم.
* اخرین حضور فیروز‌ کریمی در کسوت مربیگری مربوط به دیدار صنعت نفت برابر گسترش فولاد بوده که حالا هدایتش را بر عهده دارد.
* پیروزی پیکان می تواند پنجمین پیروزی پیاپی این تیم را رقم‌بزند.

* نزدیک‌به ۲۰۰ نفر این مسابقه را از نزدیک در ورزشگاه شهدای شهر قدس تماشا می کنند.

* فیروز‌‌ کریمی‌که اولین حضور خود روی نیمکت در بازگشت به لیگ برتر را پشت سر می گذارد، در ابتدای بازی با مجید جلالی شوخی می‌کرد و چهره شادابی داشت.

*نکته جالب این دیدار این است که مجید جلالی ترجیح داده تا از بازیکنان جوان به جای بازیکنان باتجربه ای نظیر صادقی و احمدی استفاده کند.

* آندرانیک تیموریان در لیست ۱۸ نفره گسترش هم حضور ندارد.

* بازی در نیمه دوم سرد و‌بدون موقعیت های گلزنی پیگیری می شود.

* فیروز کریمی به شدت نسبت به تصمیمات داوری در دقایق پایانی معترض است.

دیدگاه‌ها