کد خبر : 1466969 | 20 مهر 1396 ساعت 19:02 | 42.2K بازدید | 0 دیدگاه

نمایش پرسپولیس در اهواز؛ امید و نگرانی (یادداشت)

برد با سه گل در اهواز برابر استقلال خوزستان در آستانه بازی حساس برگشت برابر الهلال این تیم و هوادارانش را امیدوار کرد اما برخی مشکلات فنی این تیم باعث می شود که نسبت به بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان نگرانی هایی وجود داشته باشد.

نمایش پرسپولیس در اهواز؛ امید و نگرانی (یادداشت) 

 به گزارش "ورزش سه"، بازی پرسپولیس برابر استقلال خوزستان یک مسابقه با ابعاد متفاوت و چندگانه بود. اولین بخش می تواند پیروزی خارج از خانه این تیم با سه گل و رسیدن به رتبه دوم با یک بازی کمتر باشد. از طرفی این بازی یک مسابقه تدارکاتی و پیش بازی برای بازی سه شنبه برابر الهلال بود. 


*پرسپولیس بدون ملی پوشان و یکی دو بازیکن دیگر  به اهواز رفته بود و البته برانکو ترکیب متفاوتی را به میدان فرستاد. استفاده از دو هافبک دفاعی در این مسابقه و حضور همزمان کمال کامیابی نیا و محسن ربیع خواه در هافبک پرسپولیس در سبک بازی این تیم تغییراتی به وجود آورده بود. اما نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که حضور دو هافبک دفاعی نیز باعث نشد تا خط دفاع پرسپولیس مستحکم و غیرقابل نفوذ باشد. دوندگی بالای بازیکنان استقلال خوزستان و پرس شدید آن ها در میانه زمین باعث شد که پرسپولیس در روزی که سه گل زد و چند گل هم نزد فرصت های زیادی هم به حریفش بدهد و چندبار تا آستانه گل خوردن برود.


*برانکو سیدجلال حسینی را که در بازی ایران برابر روسیه باردیگر بازوبند کاپیتانی تیم ملی را به بازو بست نیز به اهواز نبرد اما آنچه مشخص است این که در بازی برگشت برابر الهلال برانکو باید به هرشکلی که هست کاپیتان اول تیمش را آماده بازی  کند. با این وصف ، خط دفاع پرسپولیس بدون حضور سیدجلال یک خط دفاع نفوذناپذیر نیست درست خلاف آنچه در فصل قبل دیدیم. برانکو احتمالا بهتر از هرکسی می داند که مشکل خط دفاعی اش چیست اما قطعا مواردی هست که باعث می شود تا تیم های حریف امسال شانس های زیادی مقابل دروازه پرسپولیس پیدا کنند. 


* محمد انصاری افت کرده است و شجاع بازیکنی علاقمند به حضور در فاز هجومی و با بازی ریسکی است. این ترکیب اگر چه ترکیبی جذاب است و نیروی جوانی این دو بازیکن باعث افزایش انرژی تیم می شود اما در فاز تدافعی این خط دفاعی آسیب پذیر است. برانکو برای بازی برگشت با الهلال باید فکری به حال خط دفاعی اش  بکند و بهترین راه بازگشت سیدجلال به نظر می رسد.


* استفاده از دو هافبک دفاعی به طور همزمان می تواند راهکار برانکو برای بازی برگشت برابر الهلال باشد چرا که این تیم به هیچ وجه نباید در این بازی گل بخورد. کاری دشوار در برابر خط هجومی قدرتمند و خطرناک الهلال که در بازی رفت چهار بار دروازه پرسپولیس را باز کرده است. البته برانکو در آن بازی احمدنوراللهی را هم دارد و می تواند در کنار کامیابی نیا به بازی بگیرد. کامیابی نیا امروز جلوتر از ربیع خواه بازی می کرد و سعی می کرد کار توپ گیری را از همان جلو و خط دفاع استقلال خوزستان آغاز کند اما ربیع خواه که یکی از بهترین بازی هایش را در نیمه اول این مسابقه انجام داد بازهم بیش از حد نزدیک به خط دفاعی بازی کرد.


* پرسپولیس با سه گل بازگشت موفقی به لیگ برتر داشت و با روحیه مناسب برای بازی برگشت به نیمه نهایی لیگ قهرمانان به مسقط می رود. برانکو –احتمالا به غیر از طارمی- تمام بازیکنانش را در بازی برگشت در اختیار دارد و می تواند تیمی منسجم و قدرتمند را روانه میدان کند اما اگر مشکلات دفاعی تیمش را با برخی تغییرات حل کند.

دیدگاه‌ها