کد خبر : 1467037 | 21 مهر 1396 ساعت 08:35 | 23.3K بازدید | 0 دیدگاه

از دروازه مستحکم لک تا قابلیت‌های زهیوی

نفر به نفر با فولاد در تقابل با آبی‌های پایتخت

فولاد با بازگشت تمامی چهره های خود در اولین گام، حریف استقلال تازه جراحی شده است.

نفر به نفر با فولاد در تقابل با آبی‌های پایتخت

به گزارش "ورزش سه"، دیدار حساس استقلال و فولاد در هفته نهم لیگ اولین تجربه سرمربی جدید آبی‌هاست و این بازی در حالی انجام خواهد شد که وقفه‌های متوالی لیگ موجب شد تا مصدومان ابتدای فصل فولاد خود را به آمادگی صددرصدی برسانند و از طرفی استقلال هم با سرمربی جدید و شرایطی خوب بعد از پیروزی مقابل سپیدرود خود را برای این دیدار مهیا سازند.


از همین رو با عزیز فریسات مربی فصل گذشته فولاد به گفت‌وگو نشستیم و او نفر به نفر بازیکنان فولاد را به شرح زیر توصیف کرد:


دروازه بان؛ دژ مستحکم
حامد لک


لک یک گلر باتجربه‌ است که سالیان سال در لیگ‌برتر حضور داشته و با حضورش در تیم‌ملی تجربه‌اش افزایش پیدا کرده. او می تواند هم برای تیم‌ملی و هم برای فولاد گلر موفقی باشد ضمن آنکه او با قد و قامتی که دارد دژمستحکمی درون دروازه فولاد است که گذر از او برای مهاجمان حریف کار سختی است. لک نسبت به رحمتی جوان‌تر است گرچه او سال‌هاست در لیگ‌برتر و تیم‌ملی تجربه‌اندوزی کرده اما همین موضوع در دیدار این تیم مقابل آبی‌ها کمک حالی برای فولاد خواهد شد. البته شاید در این بازی استقلالی‌ها از سیدحسین حسینی بهره ببرند اما لک با دعوت به تیم‌ملی اعتماد به نفس‌اش بیشتر شده و همین کار را برای حریف خیلی سخت خواهد کرد.


مدافعان؛ جوانی و تجربه


عبدالله کرمی ـ میلاد بدرقه


کرمی بازیکن باتجربه فولادی ها با سابقه سال ها حضور در این تیم یک مدافع خوب و محکم برای قرمزهای اهوازی به حساب می آید. او در دفاع یک لیدر خوب برای تیمش است و با حضور در این بازی می توانست کمک شایانی برای فولادی ها باشد اما او به علت محرومیت در بازی تیمش را همراهی نمی کند و احتمالا فرزاد جعفری از پست دفاع وسط جانشین او خواهد شد که اگر کادرفنی چنین نظری نداشته باشد به طور حتم از میلاد بدرقه بازیکن جوان و کم تجربه فولاد که در هفته های گذشته عملکرد نسبتا خوبی داشته استفاده خواهد کرد.


ایوب والی


در پست دفاع وسط ایوب والی کاپیتان فولادی ها که زمانی او هم در تیم ملی حضور داشته و جزو بازیکنان پخته و باتجربه فولاد محسوب می شود قرار خواهد گرفت. او ابتدای فصل به دلیل مصدومیت نتوانست در ترکیب فولاد قرار بگیرد اما رفته رفته با تعطیلات و وقفه های لیگ بدنش به آمادگی صددرصدی رسید و حالا مرکزیت دفاع را در دست دارد و عبور از او کار را برای استقلالی ها در این بازی سخت می کند. نکته بارز ایوب این است که اگر او در پست دفاع حضور دارد اما گل های بسیاری را وارد دروازه حریفان کرده و در خیلی از مواقع گل های 3 امتیازی او باعث موفقیت فولاد شده است.


فرزاد جعفری


فرزاد جعفری بازیکن جوانی است که سال گذشته در نیم فصل دوم از ملوان به استقلال خوزستان بازگشت و با نظر سیروس پورموسوی به همراه جمعی از بازیکنان استقلال به جمع فولادی ها اضافه شد. او در پست دفاع وسط پوشش دهنده خوبی است اما او در بازی قبل با نظر آقای پورموسوی به دفاع راست رفت. باید دید او جایگزین کرمی خواهد بود و  در پست تخصصی خودش بازی خواهد کرد یا آنکه سرمربی فولاد تصمیم دیگری اتخاذ می کند.


پیمان شیرزادی


شیرزادی سال گذشته سمت چپ دفاع استقلال خوزستان را پوشش می داد و او بازیکن قابلی است به جز اشتباهش در بازی با استقلال‌خوزستان او در اکثر مواقع عملکرد خوبی برای فولاد داشته اگرچه او هم به همراه والی مدتی را در مصدومیت به سر می برده اما حالا او هم به مانند والی یک عنصر خوب در خط دفاع است و سال گذشته در دیدار با استقلال تهران او یکی از نفراتی بود که خط مهاجمان آبی ها را خوب آنالیز کرده بود و اجازه نفوذ به سمت دروازه استقلال خوزستان را نداد.البته ویژگی شیرزادی ارسال اوت‌های بلند برای هم تیمی هایش است که هر یک حکم یک کرنر را برای فولاد دارد، به نظرم این یک امتیاز برای او و فولاد است که او کمتر دفاعی چنین ویژگی را داراست.


هافبک ها؛ قدرت، سرعت و هوش بالا
احمد عبدالله زاده


عبدالله زاده بازیکنی پا به توپ و حمل کننده است، او با ارسال هایی خوب و درست مهاجمان تیمش را به خوبی شارژ می کند. او از لحاظ سرعتی کند است اما هوش بالایی دارد که  موضوع نقص حرکت کندش را پوشش می دهد. او با دعوتش به تیم ملی بر تجربیاتش افزوده شده و به جز آن اعتماد به نفس خوبی پیدا کرد که می تواند در این بازی برایش کارساز شود.  


سینا مریدی


بازیکن جوانی است که سال گذشته توسط نعیم سعداوی کشف شد و از تیم جوانان به بزرگسالان دعوت شد، او  قابلیت های بسیاری دارد و طی این یک سال خوب توانسته پیشرفت کند. تسلط روی توپ بالایی دارد و می توان گفت یک کنترل کننده قوی در خط میانی میدان است. سرعت و حرکت در عمقش خیلی خوب است علاوه بر آنکه قابلیت حضور در تمامی پست ها را نیز دارد. مریدی فصل گذشته در دفاع چپ بازی می کرد و در این پست جزو  پدیده ها بود.


اصغر عاشوری


 بازیکن پخته ای که از استقلال‌خوزستان به همراه جمعی از بازیکنان این تیم به فولاد اضافه شده، با وجود مصدومیت در یکی، دو بازی خوب درخشید و حتی گلزنی کرد.


آرش افشین


 یک بازیکن سرعتی و در واقع استارتر است که از لحاظ قدرت بدنی و فیزیکش خیلی خوب است ضمن آنکه در حمل توپ و فرارها خیلی قابل نشان داده. اگر او در ضربات آخر دقت بیشتری داشته باشد می تواند بهتر از این ها باشد. افشین بعد از مصدومیتی که برایش ایجاد شد افت ناچیزی داشت و پس از آن روز به روز بهتر شده و به روزهای خوبش بازگشته و می تواند در این بازی با شناخت تقریبی از بازیکنان استقلال به راحتی دروازه استقلال را باز کند.


عبدالله ناصری


ناصری هم به مانند مریدی توانایی حضور در چند پست را دارد و سال گذشته با نظر نعیم سعداوی در گوش راست برای فولاد بازی کرد که خیلی خوب این منطقه را پوشش داد و نتایج خوبی را برای تیمش به دست آورد. او سرعت بالایی در میانه میدان دارد و در جاگذاری مدافعان حریف تبحر خاصی از خود نشان می دهد. البته باید از این موقعیت خیلی خوب و به موقع استفاده کند.


مهاجم؛ تمام کننده و هدف اصلی پیروزی
رحیم زهیوی


او بعد از حضور در قطر و تیم ملی با تجربیاتی  که به دست آورد پربار به فوتبال خوزستان بازگشت. او نیز قابلیت های بالایی دارد و وقتی صاحب توپ می شود می تواند خیلی خوب تصمیم گیری کند و پاس های خوبی را به مهاجمان کناری اش می دهد. زهیوی یک تمام کننده خوب و بازیکن قابلی است که می تواند در هر بازی خوب کار کند.


ترکیب احتمالی فولاد خوزستان:


حامد لک ، میلاد بدرقه، ایوب والی، فرزاد جعفری، پیمان شیرزادی ، عبدالله ناصری، سینا مریدی، احمد عبدالله زاده ـ اصغر عاشوری، آرش افشین ، رحیم زهیوی

دیدگاه‌ها