کد خبر : 1467666 | 23 مهر 1396 ساعت 18:34 | 37.4K بازدید | 0 دیدگاه

تیمی که بدون پیروزی به جمع 16 تیم برتر رسید؛

آشنایی با حریف نوجوانان ایرانی در جام جهانی هند

جوانان مکزیک در شرایطی باید به مصاف تیم آماده چمنیان بروند که بدون پیروزی به مرحله حذفی راه یافته اند.

آشنایی با حریف نوجوانان ایرانی در جام جهانی هند

به گزارش "ورزش سه"، نوجوانان فوتبال ایران با نمایش‌های کم نقص و بی نظیری که مقابل تیم های گینه، آلمان و کاستاریکا ارائه دادند، با 10 گل زده و تنها یک گل خورده و حداکثر امتیازات به عنوان تیم اول گروه سوم به مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام جهانی نوجوانان زیر 17 سال که در کشور هند در حال پیگیری است، راه یافتند.


شاگردان چمنیان در این مرحله و طبق برنامه از پیش تعیین شده باید به مصاف یکی از تیم های سوم گروه A، B یا  F می رفتند و در نهایت قرعه به نام مکزیک افتاد. 


مکزیک اما با شرایط عجیبی موفق به صعود از گروه ششم مسابقات شده است. وب سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال در مورد صعود این تیم که تنها با دو مساوی و البته شکست برابر انگلیس به مرحله یک هشتم رسیده، نوشته است: « اگر می خواهید پیشرفت کنید، لازم نیست که همیشه برنده باشید. نوجوانان مکزیکی تنها 2 امتیاز از سه بازی کسب کردند و بدون پیروزی به جمع 16 تیم پایانی مسابقات راه یافتند.»


مکزیکی‌ها در مرحله گروهی با تیم های انگلستان، عراق و شیلی هم گروه بودند؛ تساوی یک بر یک برابر شیلی و کسب یک تساوی بدون گل برابر عراق کافی بود تا آنها علیرغم قبول شکست 3 بر 2 مقابل انگلیس به مرحله یک هشتم نهایی رقابت ها راه یابند. 


سرمربی این تیم "ماریو آرته آگا" که در سال 1992 یکی از نفرات تیم زیر 23 ساله های مکزیک در جام جهانی بوده و در ادامه موفق به حضور در تیم ملی بزرگسالان کشورش نشده است. در کسوت مربیگری نیز ماریو بیشتر در تیم های باشگاهی مکزیک به عنوان دستیار فعالیت کرده و حالا هم در رقابت های جام جهانی نوجوانان تیمش با چاشنی شانس و البته قانون صعود چهار تیم سوم از گروه های شش گانه راهی مرحله یک هشتم شده است.


اما نگاهی به نتایج نوجوانان مکزیک در مرحله گروهی نشان می دهد که رقابت با آنها کار چندان ساده ای حتی برای شاگردان آماده ی چمنیان نیست؛ کسب تساوی برابر شیلی یکی از قدرت های قاره آمریکای جنوبی و تساوی برابر عراق نشان می دهد که این تیم از ساختار منسجمی برخوردار است. شکست 3 بر 2 برابر انگلیس هم نشان می دهد که کسب 2 امتیاز از 3 بازی به هیج وجه نشان دهنده ی قدرت اصلی مکزیکی ها نیست و چمنیان و شاگردانش برای حضور در جمع 8 تیم برتر رقابت ها باید با هوشیاری کامل به دیدار این تیم بروند و در باد نتایج شگفت انگیز مرحله گروهی گیر نکنند.

 

گفتنی است شاگردان چمنیان روز سه شنبه در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی نوجوانان زیر 17 سال به مصاف مکزیک می روند.

دیدگاه‌ها