کد خبر : 1467862 | 24 مهر 1396 ساعت 16:36 | 6.7K بازدید | 0 دیدگاه

والیبالیست ها برای جبران به ساحل می روند

تیم های ملی الف و ب والیبال ساحلی ایران بعد از نتایج ضعیفی که در تورنمنت ژاپن گرفتند، امشب ساعت 22 و 35 دقیقه برای حضور در تور آسیایی اندونزی راهی این کشور می‌شوند.

والیبالیست ها برای جبران به ساحل می روند

به گزارش "ورزش سه"، پنجمین و آخرین تور آسیایی سال 2018 از 18 تا 22 اکتبر (26 تا 30 مهرماه) به میزبانی اندونزی در شهر پالمبانگ میرن برگزار می‌شود که ملی پوشان والیبال ساحلی ایران امشب ساعت 22 و 35 دقیقه راهی این کشور می شوند. تیم ملی الف والیبال ایران که متشکل از (رحمان رئوفی – بهمن سالمی) است، در آخرین رقابت خود در تورنمنت اوساکا ژاپن توانست دومین مرحله این رقابت ها صعود کند اما در این مرحله نتوانست از سد تیم قطر بگذرد و با باخت مقابل این تیم از دوره رقابت ها کنار رفت که در جریان این بازی و در ست سوم بهمن سالمی دچار مصدومیت شد. اما تیم ب والیبال ساحلی ایران که (آق محمد سلاق – عبدالحامد میرزاعلی) بازیکنان این تیم را تشکیل می دهند، در همان دور نخست مغلوب حریفانیشان شدند و از رقابت ها خارج شدند.


 تیم های الف و ب والیبال ساحلی ایران با همان ترکیب تورنمنت ژاپن امشب راهی اندونزی هستند که در ادامه صحبت های مربی این تیم، رضا نائینی را با خبرنگار ورزش سه می خوانید:

 

* برای ارزیابی تیم و بازیکنان، باید چندین مسابقه به ورزشکاران وقت داد
قبل از هر چیز باید شرایط و تفاوت های والیبال ساحلی در دنیا  را با سایر رشته های ورزشی دیگر برای شما توضیح دهم. در حال حاضر در آسیا و اقیانوسیه  هشت تیم هستند که از این هشت تیم، پنج یا شش تای آن ها قدرت هایشان یکی است. در هر تورنمنتی که برگزار می شود یک بار قهرمانی و سکوها به سه کشور می رسد و در تورنمنت بعدی ناگهان دو تیم از سه تیم قهرمان نمی توانند حتی به جمع هشت تیم راه یابند. چون در والیبال ساحلی مسابقات زیادی برگزار می شود؛ این که بخواهیم مانند رشته های دیگر بعد از هر تورنمنت تیم را مورد ارزیابی قرار دهیم اشتباه است. زیرا در ورزش های دیگر مانند  والیبال سالنی در طول سال یک یا دو مسابقه مهم وجود دارد اما در والیبال ساحلی مسابقات زیادی در طول سال برگزار می شود که برای ارزیابی تیم و بازیکنان، باید چندین مسابقه به ورزشکاران وقت داد. به همین خاطر نمی توان گفت که چرا در فلان مسابقه نتیجه گرفتیم اما در تورنمنت بعدی نتیجه نگرفتیم.

 

*مصدومیت سالمی از لحاض عضلانی بود
در تورنمنت ژاپن بهمن سالمی از نظر عضلانی دچار مصدومیت شد. گرفتگی عضلانی یکی از متداول ترین مصدومیت ها در والیبال ساحلی است و زمانی که بازیکن آب بدنش را به دلیل فشار مسابقات از دست می دهد، دچار این نوع مصدومیت می شود که ورزشکار 24 ساعت پس از بازی با مصرف مواد معدنی مورد نیاز مصدومیتش برطرف می شود. متاسفانه بهمن سالمی در ست سوم مقابل  تیم قطر عضلات رانش دچار گرفتگی شدند اما در حاضر از آمادگی خوبی برقرار است و همراه تیم به اندونزی می آید.

 

*رفته رفته شاهد پیشرفت لیگ و رفع نقایص این رقابت ها هستیم
 امسال دومین دوره لیگ برتر ساحلی برگزار شد که رفته رفته شاهد پیشرفت لیگ و رفع نقایص این رقابت ها هستیم. یکی از این نقایص مربوط به  شرایط رفت و آمد تیم ها بود. امسال هم بازی های لیگ مانند بازی های والیبال سالنی برگزار شد  و به عنوان مثال شد که مثلا یک تیم  شهرستانی  برای بازی با تیم پایتخت به  تهران می آمد  و در بازی برگشت تیم تهران باید به شهرستان  می رفت که این امر باعث می شد بازی ها تماشاچی نداشته باشند. فکر می کنم اگر بازی های سال های آینده به صورت تجمعی  در آخر هر هفته برگزار شوند و تیم ها در شهرهایی که  تیم دارند بازی کنند، کیفیت کار بالاتر می رود.

 

*اشتباه چینی ها مانع از حضور ما در رقابت های چین شد
رقابت های والیبال ساحلی  و به  خصوص تورنمنت اندونزی را نمی توان پیشبینی کرد چون یکسری از تیم هایی که در تورنمنت ژاپن ‍‍‍ حضور داشتند به مسابقات چین رفتند و در آنجا امتیازاتی گرفتند که این امر باعث شد شرایطشان بهتر از تیم باشد و با قدرت بیشتری در مسابقات اندونزی شرکت کنند. متاسفانه تیم اول ما به دلیل عدم ارسال دعوتنامه از کشور چین نتوانست ویزا بگیرد  و این امتیازات را از دست داد. باید به اندونزی برویم تا ببینیم قرعه ما به چه صورت می شود.

دیدگاه‌ها