کد خبر : 1467885 | 24 مهر 1396 ساعت 18:14 | 27.6K بازدید | 0 دیدگاه

فغانی، خورشیدی، حیدری یا ...

گزینه‌های احتمالی قضاوت دربی 85

دپارتمان داوری اسامی قضاوت کننده های هفته دهم رقابت های لیگ برتر را اعلام کرد و عدم وجود نام چند چهره شاخص حضور آنها برای قضاوت دربی را قوت بخشیده است.

گزینه‌های احتمالی قضاوت دربی 85

به گزارش "ورزش سه"، پیام حیدری شاید شاخص ترین چهره ای باشد که با اعلام نام او از سوی دپارتمان داوری برای قضاوت دیدار سپیدرود برابر پدیده در هفته دهم شانس قضاوت دربی 85 را از دست داده است.


اما نگاهی به داوران 9 هفته گذشته لیگ برتر شاید بتواند نام چند گزینه را به عنوان داور احتمالی دربی پایتخت مطرح کند.


علیرضا فغانی، محمد حسین زاهدی فر، موعود بنیادی فر، بیژن حیدری، اشکان خورشیدی و حسین زرگر 6 گزینه ای هستند که با توجه به کارنامه قضاوت های قبلی لیگ هفدهم می توانند قاضی منتخب دربی تهران باشند.
در این بین شاید بتوان نام محمد حسین زاهدی فر و حسین زرگر را به دلیل اینکه در هفته نهم دیدارهای استقلال و پرسپولیس را قضاوت کردند، از لیست احتمالی حذف کرد.


انتخاب بیژن حیدری و موعود بنیادی فر می تواند گزینه احتمالی دربی با درصد کمتری نسبت به دو گزینه باقی مانده باشد.


بنابراین دو گزینه دیگر باقی می مانند که به دلایل متفاوت شانس قضاوت دربی را دارند: اشکان خورشیدی و علیرضا فغانی.


اشکان خورشیدی در لیگ هفدهم قضاوت دو دیدار حساس سرخابی ها برابر پارس جنوبی جم و سپاهان را برعهده داشته و به خوبی از عهده قضاوت این دو دیدار مهم برآمده است؛ اتفاقی که باعث می شود از شانس خوبی برای قضاوت دربی برخودار باشد.


علیرضا فغانی که 3 مرتبه دربی پایتخت را قضاوت کرده و در لیگ شانزدهم دو دیدار رفت و برگشت را داوری کرد، می تواند برای سومین بار پیاپی و چهارمین مرتبه داور بازی دو تیم استقلال و پرسپولیس باشد؛ داوری که با قضاوت در فینال رقابت های المپیک 2016 ریو هیچ شکی در مورد توانایی های او وجود ندارد.


البته به این موارد باید برنامه های احتمالی داوران در مسابقات بین المللی را هم اضافه کرد و با در نظر گرفتن تمام این موارد دپارتمان داوری تصمیم به معرفی گزینه نهایی برای قضاوت دربی 85 خواهد گرفت.

 

دیدگاه‌ها