کد خبر : 1467898 | 24 مهر 1396 ساعت 19:15 | 33K بازدید | 0 دیدگاه

مسیر دو تیم برتر غرب آسیا تا نیمه نهایی (عکس)

دو تیم الهلال عربستان و پرسپولیس که در گروه D رقابت های لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند، روز آینده با انجام یک مسابقه دیگر تکلیف نماینده این منطقه از آسیا را در فینال مشخص می کنند.

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس به همراه الهلال عربستان، الوحده امارات و الریان قطر 4 تیمی بودند که نام آنها طبق قرعه در گروه D رقابت ها قرار گرفت؛ گروهی که از همان ابتدا به عنوان یکی از گروه های مشکل رقابت ها به آن اشاره می شد.


در پایان مرحله گروهی این رقابت ها الهلال عربستان با 12 امتیاز به عنوان تیم اول به مرحله حذفی راه یافت و پرسپولیس با 9 امتیاز و به لطف بازی جوانمردانه الهلال در روز آخر برابر الریان و البته نمایش تهاجمی و پیروزی 4 بر 2 برابر الوحده در ورزشگاه آزادی به عنوان تیم دوم راهی مرحله گروهی و مصاف با الدوحیل (لخویا) قهرمان لیگ ستارگان قطر شد.


اما نکته قابل تامل در مسیر پرسپولیس تا رسیدن به نیمه نهایی این بوده که در 11 دیداری که برگزار کرده، تنها 2 بار فرصت استفاده از میزبانی را مقابل الریان و الوحده تجربه کرد و در باقی دیدارها کشور ثالث میزبان سرخپوشان بوده است (ضمن اینکه در دیدار برابر الریان نیز پرسپولیس با حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا از حمایت تماشاگرانش محروم شد).

 

پس از گذشتن از سد الدوحیل، الاهلی عربستان در دو دیدار رفت و برگشت مغلوب نماینده ایران شد.


در سوی دیگر تیم الهلال پس از صعود به عنوان تیم اول با استقلال خوزستان روبرو شد و در مجموع با نتیجه 4 بر 2 این تیم را شکست داد. در مرحله یک چهارم نهایی العین امارات مقابل این تیم قرار گرفت و در مجموع با برتری 3 بر صفر فینالیست لیگ قهرمانان آسیا در سال گذشته مقابل آنها شکست خورد تا برای رسیدن به فینال با قهرمان لیگ برتر ایران مصاف دهند.

 

الهلال که در دو دیدار رفت و برگشت مرحله گروهی مقابل پرسپولیس به تساوی یک بر یک و بدون گل دسته یافته بود، در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی غافل گیرکننده ظاهر شد و فرصتی برای اشتباه به شاگردان برانکو نداد، تا با پیروزی شیرین 4 بر صفر صعود خود را به فینال رقابت ها تا حد زیادی تضمین کند.

 

فردا از 19:30 دقیقه به وقت تهران برانکو و شاگردانش وارد چالشی تاریخی می شوند؛ چالشی که می تواند با موفقیتی اعجاب آور برای آنها خاتمه یابد یا آنطور که انتظار می رود الهلال را به عنوان بهترین تیم غرب آسیا راهی فینال مسابقات کند.

 

 

1247537

دیدگاه‌ها