کد خبر : 1467917 | 25 مهر 1396 ساعت 01:08 | 157.5K بازدید | 3 دیدگاه

بی‌توجهی به فوتبالیست‌های نوجوان ملی‌پوش ایران؛

گزارش کامل نود با یاد بازگشت‌های پرسپولیس

برنامه این هفته نود با یادآوری بازگشت‌ها و بردهای خاطره‌انگیز آسیایی گذشته پرسپولیس اشاره داشت ممکن است این تیم بتواند در دیدار برگشت مقابل الهلال عربستان به موفقیت برسد.

گزارش کامل نود با یاد بازگشت‌های پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، برنامه نود دوشنبه شب (بیست و چهارم مهرماه) از ساعت 22:42 آغاز شد که مسابقات لیگ برتر در هفته نهم، دیدار تدارکاتی ایران برابر روسیه و عملکرد ملی پوشان نوجوانان ایران در جام جهانی مورد بررسی قرار گرفت؛ همچنین عادل فردوسی‌پور با عباس چمنیان گفت‌وگویی تصویری داشت و علاوه بر آن به آینده ناموفق برخی ستاره‌های سابق تیم ملی نوجوانان ایران اشاره شد.


* نظرسنجی


مخاطبان برنامه نود می‌توانند نتیجه بازی برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بین الهلال عربستان و پرسپولیس ایران را با ارسال یکی از گزینه‌های «برد پرسپولیس»، «تساوی» و «برد الهلال» انتخاب کنند.

 

1247580

 

* آنچه در برنامه نود امشب می‌بینید:


- توقف استقلال در نخستین مسابقه با شفر؛ بازگشت پرسپولیس به اوج و حواشی درگیری در تمرین تراکتور.
- درخشش بی‌سابقه تیم نوجوانان ایران در جام جهانی و نگاهی به نسل‌های قدیمی این رده که فراموش شدند.
- نگاهی به بازگشت‌ها و پیروزی‌های خاطره انگیز تاریخ پرسپولیس در آستانه جدال با الهلال عربستان.


* گزارشی از دیدار تدارکاتی تیم ملی ایران مقابل روسیه و گفت‌وگو با مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی ترابی، سعید آقایی و وحید امیری که رضایت کامل از اردوی آماده‌سازی اخیر ایران داشتند، پخش شد.

 

* آنالیز برنامه نود


در این بخش به عملکرد بازیکنان تیم ملی ایران در مسابقه دوستانه با روسیه پرداخته شد که در آن به پرسینگ بازیکنان ایران از خط حمله، هماهنگی بالای مهدی طارمی و سردار آزمون که در هفت گل در پنج بازی برای ایران به همراه داشته، نمایش مثبت سعید عزت‌اللهی در بازی‌سازی از راه دور و همچنین ضعف در کناره‌های خط دفاعی اشاره داشت.

 

* به مناسبت بازی برگشت پرسپولیس مقابل الهلال در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا و همچنین بیست و ششم مهرماه، سالروز برد پرسپولیس برابر المحرق بحرین و قهرمانی در رقابت‌های جام در جام آسیا آیتمی از بازگشت و پیروزی‌های تاریخی این تیم در مسابقات آسیایی و دیدارهای تاریخی با الهلال عربستان پخش شد.

 

بازی های خاطره انگیــز آسیایی پرسپولیس

* چمنیان: به قهرمانی جام جهانی فکر می‌کنیم


عباس چمنیان، سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در گفت‌وگوی تصویری زنده با برنامه نود درباره عملکرد درخشان تیم‌اش در مرحله گروهی جام جهانی 2017 هند اظهار کرد: خوشبختانه بچه‌ها توانستند با تمرکز لازم از نظر ذهنی و اجرای برنامه‌های تاکتیکی نمایش  خوبی داشته باشند.


وی ادامه داد: روزهای زیادی قبل از مراسم قرعه‌کشی جام جهانی و بعد از مشخص شدن حریفان تمرکز و تلاش کردیم تا بچه‌ها برای شرکت در مسابقات جهانی آماده شوند چون این مسابقات متفاوت از آسیاست و لازم بود از هر نظر آمادگی کامل را پیدا کنیم.


سرمربی تیم ملی نوجوانان با ابراز رضایت از عملکرد بدنی بازیکنان خود در سه بازی اخیر جام جهانی و ثبات بدنی در 90 دقیقه ابراز کرد: سال گذشته در نیمه دوم مسابقات آسیایی بهتر کار می‌کردیم و در جام جهانی هم برابر گینه، آلمان و کاستاریکا همین عملکرد را داشتیم تا ثبات خود را نشان دهیم.


چمنیان با بیان اینکه بچه‌های ایران فوق‌العاده تاکتیک پذیر و با استعداد هستند، گفت: اگر برنامه‌های آموزشی برای این نفرات در نظر گرفته شود مطمئنا می‌توانند در عرصه بین المللی برای حریفان حرفی برای گفتن داشته باشند.


او تصریح کرد: در سه مسابقه گذشته در خط دفاع عملکرد خوبی داشتیم و به غیر از لحظات پایانی مقابل گینه که تمرکزمان را از دست دادیم و گل خوردیم، برابر آلمان و گینه بهتر کار کردیم؛ در بخش حمله نیز با زدن 10 گل بچه‌ها اشتیاق زیاد خود برای گلزنی را نشان دادند.


سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران اضافه کرد: بازی فردا مقابل مکزیک متفاوت از سه بازی گذشته است چون حذفی بوده و مرز عبور از مرحله مقدماتی است؛ طی روزهای گذشته تلاش کردیم از نظر ذهنی و بدنی بازیکنان را آماده کنیم؛ تردید نداشته باشید به آمادگی ذهنی و مغرور نشدن بازیکنان توجه داریم و خیلی از دلسوزان نیز طی این مدت به همین مورد تاکید داشتند.


چمنیان ادامه داد: بعد از پایان هر بازی آن مسابقه را فراموش می‌کنیم؛ از فدراسیون برای فراهم کردن اردو در اسپانیا و برگزاری دو دیدار مهم تدارکاتی برابر فرانسه و مکزیک تشکر می‌کنیم؛ فرانسه را 4 بر صفر شکست دادیم ولی همیشه این نکته را به بازیکنان یادآوری کردیم و گفتیم که قبل از خارج شدن از زمین آن بازی را فراموش کنند چون در نتایج بعدی تاثیری ندارد و ما را به موفقیت نمی‌رساند.

 

او تاکید کرد: تردید نداشته باشید برابر مکزیک از نظر فنی، روانی و شخصیتی عملکرد مغرورانه‌ای از بازیکنان نخواهید دید چون تمام آنها احساس مسؤولیت می‌کنند؛ نگاه مهم رسانه‌ها، دعای مردم، جدیت فدراسیون و حضور آقای تاج، رییس فدراسیون آنها را متوجه کرده که مسؤولیت سنگینی دارند؛ آنها برای بالا بردن شوق و علاقه مردم تلاش می‌کنند و برای پیروزی می‌جنگند.


سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران درباره دیدار بعدی در جام جهانی در صورت پیروزی مقابل مکزیک عنوان کرد: اگر به برد برسیم با برنده اسپانیا و فرانسه در مرحله یک چهارم بازی خواهیم کرد.


چمنیان ادامه داد: ما بازی به بازی فکر می کنیم؛ الان فقط به دیدار با مکزیک می اندیشیم؛ البته ما کادر فنی تیم‌های اسپانیا و فرانسه را نیز رصد می‌کنیم؛ هر چقدر پیش می‌رویم بیشتر امیدوار می‌شویم.


او یادآور شد: همه از نتایج ما تعجب کردند ولی کادر فنی و بازیکنان تیم به این موضوع و کارمان باور داشتند؛ امیدوار هستیم به هدف اول که رسیدن به جمع چهار تیم است برسیم؛ بعد با رسیدن به فینال به قهرمانی فکر می‌کنیم.

 

* تراکتورسازی 1 پارس جنوبی جم 1


پارس جنوبی تنها تیمی که در همه مسابقات گل زده است.
پارس جنوبی تنها تیم بدون باخت ایران.
سومین تساوی پیاپی یک بر یک پارس جنوبی.


- کنفرانس سرمربی پارس جنوبی جم


مهدی تارتار: هر دو تیم موقعیت‌های خوبی برای گلزنی داشتند که استفاده نکردند؛ متاسفانه تساوی این مسابقه خیلی به کار دو تیم نمی‌آمد و ما به دنبال برد بودیم.


* پدیده 2 ذوب‌آهن 2


نکات بازی


ادامه تساوی‌های خارج از خانه ذوب‌آهن
پدیده بدون پیروزی مقابل ذوب‌آهن
دو تیم با زدن 17 گل بهترین خط حمله این فصل را دارند.
ذوب چهار بار در این فصل برد را از دست داده است.


- کنفرانس مربیان


امیر قلعه‌نویی: هر دو تیم می‌توانستیم برنده باشیم؛ داور یکی از بهترین روزهای خود را داشت و روی دو صحنه و به ویژه پنالتی برای حریف، اوج مدیریت خود را نشان داد.
محمدرضا مهاجری: در روزی که می‌توانستیم سه امتیاز با ارزش بگیریم، دو امتیاز حساس را از دست دادیم؛ ان‌شاالله اگر برابر سپیدرود بازیکنی برای ما مانده بود سعی داریم مجددا به برد دست پیدا کنیم.


* ترین‌های هفته نهم لیگ برتر


- حرکات تکنیکی: علی قلی‌زاده، اکبر ایمانی، سیامک نعمتی، محمدامین درویشی، علی کریمی، مهدی شریفی، داریوش شجاعیان، افرانگ دافه، مهران درخشان‌مهر، کرار جاسم، عارف غلامی، فاخر تهامی، فرشاد جان‌فزا، سامان نریمان‌جهان، حسین کعبی، حسین پاپی، سجاد شهباززاده، حسین ابراهیمی، محمدرضا خلعتبری، مهدی مومنی، مهدی ترابی، معین عباسیان، میلاد قربان‌زاده، مرتضی منصوری، محمدرضا خانزاده و آرش رضاوند.
- تیرک دروازه: بشار رسن(مقابل استقلال خوزستان)
- کار تیمی: تراکتورسازی(برابر پارس جنوبی جم)
- موقعیت از دست رفته: افرانگ دافه(مقابل گسترش فولاد)
- پاس گل: مهدی ترابی(برابر سپیدرود)
- مهار برتر: لی اولیویرا(مقابل سیاه جامگان)
- گل برتر: محمد قاضی(برابر ذوب‌آهن)

 

ترین های هفتـــه

 

* استقلال تهران 0 فولاد 0


نکات بازی


نخستین کلین‌شیت حامد لک برابر استقلال.
استقلال با 4 گل زده، ضعیف‌ترین خط حمله لیگ است.
تقابل دو تیم پس از 11 سال در ورزشگاه آزادی بدون گل بود.
پورموسوی بدون باخت مقابل استقلال.


- کنفرانس مربیان


سید سیروس پورموسوی: این تک امتیاز چیزی از برد کم نداشت؛ این استقلال هفته‌های بهتری پشت سر می‌گذارد و خوشحالم که از این دیدار بزرگ یک امتیاز گرفتیم.
وینفرد شفر: متاسفانه شانس گل درست نکردیم و فقط تا وسط زمین نمایش خوبی داشتیم؛ باید تمرینات بیشتری انجام دهیم.

 

اولین تجربه سرمربیگری شــفر در استقلال مقابل فولاد

 

 

 

* استقلال خوزستان 1 پرسپولیس 3


نکات بازی


محسن مسلمان با 5 پاس گل، بهترین پاسور لیگ.
علی علیپور تا به این هفته از لیگ بهتر از تمام فصول عمل کرده و گلزنی داشته است.
علیپور 4 گل در سه حضور اخیر در ترکیب اصلی پرسپولیس.
خلیل‌زاده سه گل برای پرسپولیس در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا.
استقلال خوزستان در 9 هفته بیشتر از فصلی که قهرمان شد، گل خورده است.
پرسپولیس در پنج بازی اخیر کلین‌شیت نداشته است.
از دست دادن پنالتی توسط پرسپولیس طی سه فصل اخیر در بازی‌های اهواز.
پرسپولیس بهترین تیم در بردهای خارج از خانه.
نخستین برد پرسپولیسِ برانکو برابر استقلال خوزستان در اهواز.


- کنفرانس مربیان


عبدالله ویسی: در 15 دقیقه واقعا غافلگیر شدیم ولی حتی بعد از 10 نفره شدن به بازی برگشتیم؛ آنها از نظر تاکتیکی بهتر کار کردند و به پرسپولیس تبریک می‌گویم.
برانکو ایوانکوویچ: بازی را با نتیجه سه بر صفر خوب شروع کردیم؛ با گل بدی که دریافت کردیم به حریف این امکان را دادیم تا امیدوار شود؛ در ادامه بهتر کار کردیم و به بازیکنانم به خاطر این نمایش تبریک و خسته نباشید می‌گویم.

 

برد شیـرین پرسپولیس با درخشش علیـپور

* کارشناسی داوری با نوید مظفری


- پدیده و ذوب‌آهن


ضربه سر قاضی به دست مدافع ذوب برخورد کرد ولی خطای هند پنالتی رخ نداد چون توپ به دست برخورد داشت.
کمک داور در گرفتن اوت برای پدیده اشتباه کرد.
درخشان‌مهر خطای پنالتی روی خلعتبری انجام نداد و تصمیم داور اشتباه بود.


- استقلال خوزستان و پرسپولیس


مدافع استقلال خوزستان پیراهن نعمتی را در حالی که توپ در صحنه نبود گرفت و باید یک پنالتی به سود پرسپولیس اعلام می‌شد.
گل استقلال خوزستان در موقعیت آفساید به ثمر نرسید و تصمیم کمک داور درست بود.
کولی‌بالی خطای پنالتی مرتکب شد ولی نباید کارت قرمز می‌گرفت که داور در اخراج کردن تصمیم اشتباهی داشت.
بازیکن و دروازه‌بان استقلال خوزستان در زمان زدن پنالتی جلوتر آمدند.
خطا روی منشا رخ داد و تصمیم داور درست بود.

 

* آیتمی جالب توجهی به بازیکنانی که در گذشته عضو تیم ملی نوجوانان ایران بوده‌اند ولی توجهی به آنها نشده اختصاص داشت، بازیکنانی که در جام جهانی نوجوانان 2009 نیجریه که ایران به‌عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شد و همچنین نفرات جام جهانی نوجوانان 2013 امارات بودند.

 

سرنوشت بازیکنان تیم های ملی نوجوانان ایران


* به دلیل نمایش درخشان تیم ملی نوجوانان ایران در جام جهانی 2017، فردوسی‌پور مصاحبه‌ای حضوری با امیرمحمد مظلوم، ستاره ایران در جام جهانی نوجوانان 2013 داشت که این بازیکن به مشکلاتی که طی سال‌های اخیر سد راه او بوده اشاره کرد.

 

* گفت‌وگوی ضبط شده‌ای با رضا آقایی و محسن ترکمان، بازیکنان سابق تیم ملی نوجوانان ایران که به دلیل بی‌توجهی باشگاه‌ها در فوتبال کشور به موفقیت نرسیدند، پخش شد.

 

* مصاحبه‌هایی ضبط شده با محمدرضا بازاج، محمدرضا گلبرگ، مهرداد یگانه بازیکنان سابق تیم ملی نوجوانان انجام گرفته بود.


* پیکان 1 گسترش فولاد 0


نکات بازی


اولین پیروزی پیکان برابر گسترش فولاد.
پیکان در پنج بازی اخیر یک گل خورده است.
جلالی بدون باخت مقابل گسترش فولاد.


- کنفرانس مربیان


مجید جلالی: تنها راهش این بود که با تعویض‌ها سعی کنیم ریتم بازی را تغییر دهیم؛ با این روش شتاب کارمان بیشتر شد ولی بازی سنگین و سختی داشتیم.
فیروز کریمی: با توجه به اینکه تمرین زیادی نداشتیم بازی قابل قبولی ارائه دادیم؛ 10 جلسه با تیم کار کردیم و تا رسیدن به شرایط ایده‌آل زمان می‌خواهیم.


* سپاهان 2 سیاه جامگان 0


نکات بازی


سیاه جامگان تنها تیم بدون کلین‌شیت.
سیاه جامگان بدون مقابل سپاهان.
اکبر میثاقیان 14 بازی و تنها یک برد برابر سپاهان.


- کنفرانس مربیان


زلاتکو کرانچار: سیاه جامگان با بازی بسته اجازه نمی‌داد بازی‌سازی انجام دهیم اما در نیمه دوم بازی را بازتر کردیم و گل دوم را هم زدیم.
اکبر میثاقیان: متاسفانه غلفت کردیم و گل خوردیم؛ در کار دفاعی و ضد حملات خوب بودیم؛ به سپاهان تبریک می‌گویم که از بحران خارج شد و ما را در بحران نگه داشت.

 

* میثاقیان: دیناری برای حفظ تیم نگرفتم


اکبر میثاقیان، سرمربی سابق سیاه جامگان در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود اظهار کرد: راجع به پول نگرفتن صحبت نمی‌کنم چون نمی خواهم به این مسائل بپردازم؛ سال قبل تیم را در لیگ نگه داشتم ولی دیناری نگرفتم اما از قرارداد این فصل که 700 میلیون تومان بوده 20 درصد گرفته‌ام.


وی ادامه داد: هنوز هم نرفتم که بگویم تکلیف من چه می‌شود؛ سبک سیاه جامگان هر هشت هفته یک مربی است.


میثاقیان در خصوص انتخاب‌اش به‌عنوان مدیر فنی سیاه جامگان ابراز کرد: مدیر فنی چه چیزی است؟ نه، این مسائل مطرح نیست اما این تیم سیاه جامگان انقدر قوی است که می‌تواند هفتم، هشتم جدول شود.

 

* برگزاری بازی لیگ در ورزشگاه امام رضا


حیدر خوش‌نیت معاون سیاسی امنیتی فرماندار مشهد در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود اظهار کرد: بازی سیاه جامگان و صنعت نفت در ورزشگاه امام رضا برگزار می‌شود و شورای تامین مشهد موافق برگزاری این دیدار هستند.


وی ادامه داد: روز یکشنبه مصوب شده بازی در ورزشگاه امام رضا برگزار شود ولی تامین نظم و امنیت مسابقات لیگ برعهده یگان ویژه و در اختیار فرماندهی انتظامی است؛ برای ناجا و راهور برگزاری بازی در روزی غیر از جمعه دغدغه است و بهتر است هماهنگی لازم برای انتقال مسابقه سیاه جامگان و صنعت نفت به روز جمعه انجام شود چون منطقه ورزشگاه امام رضا در معرض ترافیک است.


* لژیونرها


کاوه رضایی در شب تساوی شارلوآ روی گل اول با پرتاب اوت تاثیر داشت و پاس گل دوم را داد؛ علیرضا جهانبخش در هفته هشتم لیگ هلند برای آلکمار یک گل تماشایی برابر خرونینگن زد؛ هیرنفین با رضا قوچان‌نژاد شکست خورد؛ الخور با بهره‌مندی از سروش رفیعی در جام حذفی قطر به میدان رفت و طیبی برای القطر بازی کرد؛ در شب پیروزی 3 بر یک السد مقابل القطر در لیگ ستارگان قطر، مرتضی پورعلی‌گنجی و محمد طیبی برای دو تیم گلزنی داشتند؛ الخور با بازی 20 دقیقه‌ای سروش رفیعی به تساوی سه بر سه رضایت داد؛ کریم انصاری‌فرد در بازگشت به ترکیب المپیاکوس دو گل زد و در سمت مقابل نیز مسعود شجاعی برای پانیونیوس گلزنی کرد و حاج‌صفی پاس گل داد؛ اسکیلستونا با علیرضا حقیقی 3 بر یک باخت؛ در سیزدهمین هفته لیگ یک روسیه سردار آزمون مجددا نتوانست گلزنی کند؛ امیر عابدزاده در جام حذفی پرتغال برای ماریتیمو کلین‌شیت کرد؛ سوشا مکانی برابر فردریک‌استاد برای میوندالن به میدان رفت؛ غیرت قزاقستان در لیگ قهرمانان اروپا به پیروزی رسید که حسین طیبی برای این تیم دو گل زد.

 

عملکرد لژیونرها


* کارشناسی داوری


- سپاهان و سیاه جامگان


ساسان انصاری بزرگنمایی کرد و تصمیم داور در عدم اعلام پنالتی درست بود.


- صنعت نفت و نفت تهران


تشخیص گل آفساید امین منوچهری سخت است ولی به نظر می‌رسد داور به اشتباه آن را گل اعلام نکرد.
پای کرار جاسم زده شد و داور باید یک پنالتی برای صنعت نفت می‌گرفت.
مگنو باتیستا به دلیل زدن پای عزت‌کرامت با کف استوک باید اخراج می‌شد.


- سایپا و سپیدرود


خطا روی ایوب کلانتری باید اعلام می‌شد که فغانی به اشتباه نگرفت.
کعبی روی مهدی ترابی خطا انجام داد اما داور به اشتباه پنالتی اعلام نکرد.
گل عباس‌زاده درست بود و آفسایدی اتفاق نیافتاد.

* سایپا 1 سپیدرود 1


نکات بازی


سومین تساوی یک بر یک پیاپی سایپا.
سایپا سومین تیم ضعیف پنج هفته اخیر لیگ.
سایپا پنج هفته بدون برد.


- کنفرانس مربیان


علی دایی: خیلی موقعیت ایجاد کردیم و شانس داشتیم با اختلاف پنج گل برنده شویم اما متاسفانه اینطور نشد.
علی نظرمحمدی: به بازیکنان با غیرتم خسته نباشید می‌گویم و به شرف آنها درود می‌فرستم؛ از این بابت خوشحال هستم که در لحظات آخر به تساوی رسیدیم.


* صنعت نفت 1 نفت تهران 0


نکات بازی


گلزنی صنعت نفت بعد از 334 دقیقه.
نفت تهران در 9 بازی خارج از خانه اخیر به پیروزی نرسیده است.


- کنفرانس مربیان


حمید درخشان: از بچه‌های تیمم رضایت دارم که تلاش زیادی در این مسابقه داشتند؛ فکر می‌کنم گل دقیقه 13 ما درست بود که آفساید اعلام شد.
فراز کمالوند: فوتبالی که صنعت نفت ارائه می‌دهد کلاسیک، شناور و با پاس های زیاد است و این امر استمرار یافته است.


* نتیجه نظرسنجی


بیش از یک میلیون و 755 هزار نفر در نظرسنجی برنامه نود شرکت کردند که حدود 60 درصد اعتقاد به پیروزی پرسپولیس در دیدار برگشت مقابل الهلال داشتند و 26 درصد نیز به برد تیم عربستانی رای داده بودند.


برنامه نود این هفته ساعت 02:03 بامداد روز سه‌شنبه، بیست و پنجم مهرماه خاتمه یافت.

دیدگاه‌ها