کد خبر : 1467986 | 25 مهر 1396 ساعت 11:15 | 29.2K بازدید | 2 دیدگاه

شاگردان چمنیان با کوله باری از رکوردها

ایران به دنبال تاریخی شدن در جام جهانی

تیم نوجوانان ایران با ثبت انواع و اقسام رکوردها در مرحله گروهی، از ساعت 15 امروز در بازی مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی برابر تیم جوانان مکزیک به میدان می رود.

ایران به دنبال تاریخی شدن در جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، تیم جوانان ایران را می توان یکی از بهترین تیم های حاضر در رقابت های جام جهانی دانست؛ البته با عملکرد زیر هفده ساله های ایران در دور گروهی این رقابت ها می توان برای تعریف آنها پا را فراتر گذاشت و آنها را بهترین تیم تاریخ فوتبال ایران در رقابت های جهانی دانست.

 

شاگردان عباس چمنیان در این دوره از رقابت های جام جهانی و در مرحله گروهی یکی از بهترین های جام بودند. آنها با پیروزی در سه بازی پیاپی توانستند همه امتیازات ممکن را به نام خود بزنند تا به همراه تیم های نوجوانان پاراگوئه از گروه دوم، برزیل از گروه چهارم، فرانسه از گروه پنجم و انگلیس از گروه ششم بیشترین امتیاز را در کارنامه خود به ثبت برسانند.

 

ایران یکی از قدرتمندترین خطوط حمله را نیز بین تیم های حاضر دارد. آنها که در سه بازی خود موفق شدند 10 بار دروازه حریفان را باز کنند، به همراه تیم جوانان پاراگوئه در رده سوم بهترین تیم های هجومی قرار دارند. فرانسه با 14 گل زده و انگلیس با 11 گل زده، تیم هایی بودند که توانستند عملکرد بهتری از نوجوانان ایران در مرحله گروهی داشته باشند.

 

تیم منسجم زیر هفده ساله های ایران در خط دفاعی نیز جزو بهترین های جام تاکنون بودند. آنها در سه بازی خود تنها یک بار اسیر مهاجمان حریف شدند تا به همراه تیم های جوانان غنا و برزیل در صدر بهترین خطوط دفاعی جام قرار بگیرند.

 

موفقیت در سه آیتم اصلی جداول رده بندی که ماحصل بازی های خوب و حساب شده نوجوانان ایران است، باعث شده تا با امیدواری زیادی چشم به بازی امروز این تیم برابر مکزیک داشته باشیم. مکزیکی که به عنوان یکی از بهترین تیم های سوم به مرحله یک هشتم رسیده است.

مکزیکی ها که در گروه ششم این رقابت ها حضور داشتند، پس از تیم های انگلیس و عراق قرار گرفتند و تنها با 2 امتیاز توانستند خود را به عنوان رقیب ایران معرفی کنند.

 

در اولین روز بازی های مرحله یک هشتم نهایی دو بازی برگزار شد و تیم جوانان آلمان موفق به شکست چهار بر صفر تیم کلمبیا شد و آمریکایی ها نیز با پنج گل پاراگوئه را در هم شکستند.

 

در میان بازیکنان نیز یونس دلفی و الهیار صیادمنش موفق ترین بازیکنان تیم جوانان در امر گلزنی بودند و هر کدام از آنها توانستند 2 بار دروازه حریفان ایران را باز کنند.

دیدگاه‌ها