کد خبر : 1467999 | 25 مهر 1396 ساعت 11:57 | 7.6K بازدید | 0 دیدگاه

درخشش بعد از سفر به ایران؛

قهرمانی اولین چابکسوار خارجی در هند

چابک سواری هندی که در هفته پایانی کورس تهران به عنوان اولین سوارکار خارجی کورس به ایران آمده بود، توانست در بازگشت به کشورش عملکردی فوق العاده داشته باشد.

به گزارش "ورزش سه"، جوی چینوی؛ چابکسوار هندی که در هفته آخر کورس سوارکاری نوروزآباد به مسابقات اسبدوانی تهران آمده بود،  بعد از بازگشت به هند و حضور در مسابقات میدان اسبدوانی پونا که از قدیمی ترین میادین اسبدوانی آسیا و جهان است، دو مقام قهرمانی و یک مقام دومی را کسب کرد. چینوی در هفته پایانی با اسب های ریو گرین و ریو رویس در کورس حاضر شد تا لقب اولین چابکسوار خارجی را به خود اختصاص دهد.  هند از نظر اسبدوانی یکی از کشورهای پیشتاز دنیا است و مسابقاتی که در شهرهای مختلف از جمله پونا، کلکته، حیدرآباد و... برگزار می شود با توجه به قدمت بسیار زیادی که دارند، از نظر کیفیت نیز در سطح بالایی است.

 

1247639


ایران به عنوان کشوری که به تازگی وارد دروازه های جهانی اسبدوانی دنیا شده است و مشکلات قرنطینه و تبارنامه خود را با تلاش های بسیار حل کرده است، با رفت و آمد در زمینه های مختلف از جمله خروج اسب از کشور و یا حضور مربیان و چابکسواران خارجی سعی می کند به جایگاه از دست رفته گذشته دست پیدا کند. از این رو اسبدوانی ایران و هندوستان همکاری های در زمینه های مختلف را آغاز کرده اند که با توجه به توان بالای هندوستان در اسبدوانی می تواند به توسعه و پیشرفت اسبدوانی ایران کمک کند.

دیدگاه‌ها