کد خبر : 1468229 | 26 مهر 1396 ساعت 11:10 | 7.6K بازدید | 0 دیدگاه

ادعای عجیب خسروی وفا؛

انتخابات کمیته المپیک سال ۹۷ برگزار می‌شود!

طبق ادعای رییس کمیته ملی پارالمپیک به احتمال فراوان انتخابات کمیته ملی المپیک سال آینده برگزار می شود.

انتخابات کمیته المپیک سال ۹۷ برگزار می‌شود!

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که دوره ۴ ساله ریاست کیومرث هاشمی در کمیته ملی المپیک ۳۰ دیماه سال ۹۶ به اتمام می رسد، زمزمه هایی مبنی بر تعویق انتخابات به گوش می رسد.


هنوز زمان ثبت نام از کاندیداهای ریاست کمیته ملی المپیک اعلام نشده و به نظر می رسد همه منتظر تایید اساسنامه از سوی هیات دولت هستند.


محمود خسروی وفا، رییس کمیته پارالمپیک امروز در حاشیه مراسم روز ملی پارالمپیک درباره آخرین وضعیت اساسنامه کمیته المپیک گفت: کارهای نهایی تایید این اساسنامه در کمیسیون اجتماعی دولت در حال انجام است و انتخابات بعدی کمیته ملی پارالمپیک قطعا با اساسنامه جدید برگزار خواهد شد.


وی همچنین درباره زمان برگزاری انتخابات افزود: بعید است انتخابات کمیته ملی المپیک امسال برگزار شود و احتمالا به سال آینده موکول می شود.


این ادعا در شرایطی مطرح شده که محمود مشحون، عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک چند روز قبل در گفت و گو با "ورزش سه" اعلام کرده بود که به هیچ وجه انتخابات به تعویق نمی افتد و سر موقع انجام خواهد شد. حتی او به ضررهایی که ورزش ایران ۴ سال قبل از تعویق انتخابات دید، اشاره کرد.


جالب اینکه یکی از اقدامات کمیته ملی المپیک در راستای برگزاری انتخابات دوره جدید ثبت نام از نامزدهای کمیسیون ورزشکاران بوده که این روزها با حضور پرشور ورزشکاران از رشته های مختلف انجام می گیرد. با این حال این تنها اقدامی بوده که در فاصله ۳ ماه تا پایان دوره ریاست کمیته ملی المپیک انجام شده است.

 

1247892

 

طبیعی است که مسئولان کمیته ملی المپیک علاقه زیادی به برگزاری هر چه زودتر انتخابات نداشته باشند؛ اما وزارت ورزش برای اجرای قانون باید دست به کار شود و در شرایطی که کمتر از یک سال دیگر بازی های آسیایی ۲۰۱۸ برگزار می شود، به این موضوع حساس ورود کند.


بدون شک اگر ماجرای انتخابات کمیته ملی المپیک به سال ۹۷ کشیده شود، احتمال زیادی وجود دارد که به بهانه حساسیت کار و آماده سازی تیم ها جهت حضور در بازی های آسیایی جاکارتا حتی این انتخابات تا بعد از این بازی ها به تعویق بیفتد.


بازی های آسیایی ۲۰۱۸ شهریورماه ۹۷ برگزار می شود و اگر قرار به چنین اتفاقی باشد، ورزش ایران حداقل یک سال در بلاتکلیفی خواهد ماند؛ فقط به این بهانه که انتخابات کمیته باید با اساسنامه جدید برگزار شود.

 

البته کیومرث هاشمی، رییس کمیته ملی المپیک برخلاف خسروی وفا به برگزاری انتخابات در موعد مقرر خوش بین است. او در این باره اظهار داشت: انتخابات باید طبق اساسنامه جدید برگزار شود و ما هم از اسفندماه سال گذشته اصلاحیات اساسنامه را به وزارت ورزش به عنوان رابط با دولت ارائه کردیم. با وزیر ورزش صحبت کردم، او گفت پیگیری می‌کنم که این اتفاق رخ دهد، باید مجمع فوق‌العاده هم برگزار شود که بعد از تأیید اساسنامه این هماهنگی‌ها صورت می‌گیرد. پیش‌بینی این است آذرماه این اتفاق بیفتد.


وی افزود: به جز دوره قبل که انتخابات کمیته یکسال و نیم تأخیر داشت، تا به امروز طوری بوده که روز انتخابات زمانی برگزار می‌شود که 4 سال هیأت اجرایی به پایان برسد. 30 دی‌ماه 4 سال این دوره هم تمام می‌شود، بنابر این ما گفتیم یک هفته تا 10 روز انتخابات زودتر برگزار شود. بنابر این تا کارها پیش برود 30 دی ماه خواهد شد.

دیدگاه‌ها