کد خبر : 1468239 | 26 مهر 1396 ساعت 11:56 | 34.8K بازدید | 0 دیدگاه

گفت و گو با گوینده قدیمی خبر ورزشی

داور به برادران سعودی خوش خدمتی کرد

حرف های گوینده قدیمی خبر ورزشی رادیو و تلویزیون امروز یکی از پربازدیدترین مطالب فضای مجازی بود.

داور به برادران سعودی خوش خدمتی کرد

به گزارش "ورزش سه" پرسپولیس در برابر الهلال به نتیجه مساوی رسید و از رسیدن به فینال بازماند؛ اما قضاوت داور عمانی این مسابقه در عدم پیروزی پرسپولیس و خلق نتیجه تساوی تاثیرگذار بود. با این حال در میان انبوه اخبار و توئیت ها و پست های مربوط به این بازی، صدای مرتضی طاهری، گوینده قدیمی و خوش صدای رادیو و تلویزیوین در فضای مجازی بسیار دست به دست شد.

مرتضی طاهری که صدای او را از سال ها قبل و در برنامه های ورزشی رادیو و تلویزیون شنیده و به یاد داریم، خبر این بازی را این گونه  خواند: «داور عمانی رویای پرسپولیس را برای صعود به فینال آسیا بر باد داد. در حالی که شاگردان برانکو بعد از زدن گل در دقیقه 9 انگیزه شان برای جبران نتیجه رفت بیشتر شده بود، ابوبکر الکاف عمانی برای خوش خدمتی به برادران سعودی خطای بیرون هجده قدم را پنالتی اعلام کرد و خریبین این ضربه را تبدیل به گل کرد تا کار پرسپولیس برای صعود در همان نیمه اول تمام شود. البته دقیقه 80 نیز شوت بشار رسن در محوطه جریمه به دست مدافع الهلال برخورد کرد تا علاوه بر برادران سعودی رئیس بحرینی کنفدارسیون فوتبال آسیا را هم از حذف سرخپوشان پایتخت ایران خشنود کند.»


او درباره این خبر که در فضای مجازی پرمخاطب شده گفت: «خودم هم امروز دیدم یک اتفاق هایی افتاده و صدای خبری که من خوانده ام در فضای مجازی هست.» او افزود: «خب پرسپولیس در دقیقه 17 گل زده و می توانست به این روند ادامه بدهد و شاید می توانست نتیجه بازی رفت را جبران کند؛ اما داور خطایی را که نیم متر بیرون از محطه جریمه بود را به نفع حریف پنالتی گرفت و با همین پنالتی کار پرسپولیس را تمام کردند. در بازی رفت هم که یک گل آفساید الهلال را گل اعلام کردند.»

 


او درباره جملاتی که خبرساز شد هم گفت: «من گفتم برای خوش خدمتی به برادران سعودی... و البته رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا! به نظر من داوری این مسابقه کاملا در حذف پرسپولیس نقش داشت و این اتفاق در هر دو بازی برای نماینده ایران افتاد. داور در حق پرسپولیس نامردی کرد، در دقیقه 18 آن پنالتی ناحق را گرفت؛ در حالی که پرسپولیس قبل از آن انگیزه بالایی برای جبران نتیجه داشت؛ اما بعد از پنالتی این تیم باید شش گل می زد.»


طاهری با تایید این که نگارش خبر نیز کار خود او بوده گفت: «بله من معمولا تا ساعت 4 صبح پشت میزم هستم و خبر می نویسم. این خبر را هم خودم نوشتم و هیچ بداهه ای در کار نبود.»

 


او در پاسخ به این سوال که پرسپولیسی است؟ هم گفت: «نخیر من نه پرسپولیسی و نه استقلالی هستم من طرفدار تیم ملی هستم. 40 سال است که دارم کار گویندگی خبر انجام می دهم و تا به حال نه در مراسمی بوده ام و نه دنبال خبر و حاشیه گشته ام. با ده ها رئیس فدراسیون صحبت کرده ام اما به جرات می گویم حتی یک نفرشان را هم از نزدیک ندیده ام. باز هم می گویم دنبال حاشیه نیستم و امیدوارم شما هم برای من حاشیه درست نکنید.»


او که زمانی گوینده خبر ورزشی تلویزیون بود، در این باره گفت: «بله مدتی هم در زمان جنگ اخبار ورزشی تلویزیون را می گفتم.»


مرتضی طاهری در پایان با اشاره به بازخورد این خبر گفت: «راستش خیلی بازخوردها مثبت بوده است و حتی برخی از دوستانم نیز از من تشکر کردند و گفتند "دمت گرم سید".»

دیدگاه‌ها