کد خبر : 1468268 | 26 مهر 1396 ساعت 13:28 | 53.1K بازدید | 0 دیدگاه

گفت‌وگو با عجیب‌ترین نامزد تصدی فدراسیون بوکس

زنی که می‌خواهد رییس مشت‌زن‌ها باشد!

بعد از 28 سال ریاست احمد ناطق نوری در فدراسیون بوکس، حالا بدرالملوک کهرنگی تنها نامزد ریاست این فدراسیون برای حضور در مجمع انتخاباتی ثبت نام کرده است.

زنی که می‌خواهد رییس مشت‌زن‌ها باشد!

به گزارش "ورزش سه"، ثبت نام مجمع انتخابات ریاست بوکس ایران که از تاریخ 11 مهر شروع شده بود، روز دوشنبه 24 مهر ساعت 15 در حالی به پایان رسید که ده نفر برای شرکت در این انتخابات نام نویسی کردند. اما از بین این ده نفر نام تنها بانوی کاندیدای این مجمع، بدرالملوک کهرنگی قابل توجه است. وی همسر ناصر طالبی رییس سابق فدراسیون اسکی و یکی از مدیران با سابقه کشور است که از سوابق او می توان به چهار سال نایب رئیسی  فدراسیون ورزش های روستایی و عشایری، سه سال نایب رئیسی  فدراسیون ووشو،  یک سال مسئول  کشتی آلیش بانوان در فدراسیون کشتی، ناظر کمیته ملی المپیک در رشته تکواندو و مشاوره حقوقی فدراسیون قایقرانی  اشاره کرد.


حالا بعد از حضور در این تعداد زیاد فدراسیون گوناگون او می خواهد رییس فدراسیون بوکس شود و برای این  ثبت نام کرده است. او در گفت و گو با "ورزش سه" در مورد دلایل ثبت نام و گذشته مدیریتی خود می گوید:

 

1247939

 

 

*دلیل شما برای شرکت در انتخابات فدراسیونی که بانوان علاوه بر نداشتن تیم ملی حتی اجازه حضور در سالن های آن را ندارند چیست؟ 


 با توجه به نگاهی که در حال حاضر به ورزش بانوان و جایگاه زنان است، فضا بسیار باز شده و دیگر مانند قبل نیست. بالاخره ممکن است یک خانم در منصب مدیر یا رئیس  فدراسیون توانایی حل مشکلات بزرگ را با کمک افراد صاحب نظر در خود ببیند. این که بانوان را به سالن های بوکس راه نمی دهند یا اجازه ندارند که در این ورزش فعالیت کنند اشتباه است و فکر نمی کنم که هیچ ممنوعیتی در بخش بانوان وجود داشته باشد. من در خودم این توانایی را دیدم که می توانم با برنامه ریزی مناسب، مشکلات حال جامعه بوکس را حل کنم که در حال حاضر این برنامه های عملیاتی را به صورت مکتوب و مدون درآورده ام. 

 

 

*در صورت بدست آوردن سمت مدیریت، چه برنامه ها و اهدافی دارید؟


ما دچار شعار زدگی شده ایم؛ برخی ها بدون داشتن برنامه عملیاتی می گویند که در صورت سرکار آمدن منابع مالی را جذب می کنم. اما این گونه رویه ها اشتباه است و به جامعه بوکس کمکی نمی کند. همانطور که گفتم، من برنامه هایم را تعیین و نوشته ام و اگر هم انتخاب نشدم این برنامه ها را در اختیار مجمع و مدیر جدید قرار می دهم تا بتوانند از برنامه های من بهره ببرند. در بخش هایی از برنامه هایم جذب حامیان مالی به صورت عملی، راه اندازی بوکس بانوان و استفاده از نیروهای متخصص این رشته را در دستور کار خود دارم.  من معتقد هستم که یک مدیر باید همه دلسوزان را حتی در صورت وجود اختلاف کنار هم نگه دارد و با توجه به هدفی که مشخص کردم، قصد دارم همه علاقه مندان، متخصصین و استخوان خورد کرده های این رشته را کنار هم جمع کنم و در جای مناسب از آن ها استفاده کنم. یک مطلب دیگری که خیلی برایم اهمیت دارد بحث استعداد یابی است؛ علیرغم این که خیلی ها فکر می کنند پروسه استعدادیابی خیلی طولانی است، فکر می کنم استعدادیابی یک امر بسیار مهمی است که این سال ها فراموش شده و توجه به آن می تواند فدراسیون را زنده کند. البته من استعداد یابی به هر قیمتی را قبول ندارم و به نظرم باید این امر در فضایی کاملا علمی انجام شود تا کودکان و جوانان دچار مشکل نشوند.

 

 

*تجربیات شما در طول 20 سال کار اجرایی در فدراسیون ها، چه کمکی می تواند به بوکس کشور کند؟


بالاخره بعد از چندین سال کار کردن و همکاری در محضر بزرگان ورزش ایران اندوخته ها و تجارب ارزشمندی را کسب کردم. من سه سال در سمت نایب رئیس فدراسیون ووشو در محضر مدیر قدرتمند این فدراسیون، آقای دکتر علی نژاد بودم و توانستم چیزهای زیادی را از ایشان یاد بگیرم. همچنین در طول یک سالی که مدیر تیم ملی کشتی آلیش بانوان فدراسیون کشتی بودم، از آقای خادم تجارب ارزشمندی را کسب کردم. بنابراین با توجه به این تجارب و سابقه کاری که در اختیار دارم، فکر می کنم که بتوانم به جامعه بوکس ایران خدمت کنم. 

 

 

*راه حل شما برای حل مشکلات کنونی بوکس ایران چیست؟


این که در گذشته چه اتفاقاتی افتاده اهمیتی ندارد و نباید فعالیت مدیر و مسئول قبلی فدراسیون را زیر سوال ببریم. به نظرم اولین موضوعی که  باید برای حل مشکلات کنونی در نظر بگیریم، برنامه محوری است.  یعنی باید برای رویداد های پیش رو مانند مسابقات آسیایی در سال آینده و تورنمنت های قبل از آن برنامه منظمی تهیه کنیم و بر مبنای آن ها باید اردوهایی را در نظر بگریم. در مرحله بعد باید شورای فنی را تشکیل دهیم تا با نظرات اعضای این شورا علاوه بر بررسی وضعیت موجود ، مربی تیم ملی را انتخاب کنیم که به نظر من با انجام این قبیل کارها می توانیم شرایط کنونی جامعه بوکس ایران را حل کنیم.

 

 

1247941

 

 

*روزهای قبل خبرهایی مبنی بر شرکت همسر شما، آقای طالبی در انتخابات بوکس به گوش می رسید اما در لحظه آخر شما ثبت نام کردید. دلیل این تصمیم چه بود؟ 


به دلیل این که ظهر شنبه مسافر بودم، تصمیم قاطع بر ثبت نام در فدراسیون بوکس را گرفتم وگرنه ممکن بود منتظر بمانم و ببینم چه کسانی ثبت نام خواهند کرد تا بعد از آن ها من روزهای یکشنبه یا دوشنبه ثبت نام کنم. آقای طالبی از قدیمی های بوکس هستند و همچنین علاوه بر بازرس فدراسیون، عضو هیعت رئیسه فدراسیون بوکس نیز بودند که همه این عوامل باعث شد تا برخی ها فکر کنند همسرم باتوجه به تجربه ای که دارند، برای مدیریت فدراسیون بوکس اقدام می کنند. البته در زمان آقای ناطق نوری هم چندین بار به ایشان پیشنهاد شده بود. این که چرا ثبت نام نکردند به خاطر دلایل شخصی خودشان است و مربوط به من نیست اما فکر می کنم مهم ترین دلیل عدم ثبت نام همسرم این بود که ایشان اجازه لازم را از رئیس  مربوطه شان در فدراسیون نگرفته بودند.

 

 

*اکثر پیشکسوتان و بزرگان بوکس بر این عقیده هستند که مدیر آینده این فدراسیون باید فردی باشد که بتواند همه افراد جامعه بوکس را با خود همراه کند. نظر شما در این رابطه چیست؟


از نظر من این که من  بخواهم همه را با خود همراه  کنم  نشان دهنده این است که من کارم را جدی نگرفته ام. اگر من بخواهم به تمام موافقان و مخالفان بله بگویم از خودم اراده ای نخواهم داشت. به نظرم در ابتدا باید با برنامه ای که ارائه می دهم نظر اعضای مجمع را به خودم جلب کنم و در مدت زمان مشخصی به اهداف کوتاه مدتی که تعیین کرده ام برسم. این که کسی می گوید بوکسی است یا کسی می گوید موهایش را در راه بوکس سفید کرده است به دلیل این است که عاشق بوکس هستند و بوکس قسمتی از زندگیشان است و جوانیشان را برای بوکس گذاشته اند. شما ببینید یک نفر که واقعا عاشق بوکس است، وقتی بیاید و ببیند که بوکس نتیجه خوبی می گیرد و به اهدافش نزدیک می شود، آیا ایشان خوشحال نمی شود؟ پس باید افراد دلسوز و مناسب، در قسمت های مختلف قرار گیرند تا بتوانند با همکاری یکدیگر باعث رشد بوکس ایران شوند.

 

 

*چه مشکلات و موانعی سر راه بوکس بانوان است؟


من اصلا بحث جنسیتی را قبول ندارم و اعتقاد دارم هر چه سریع تر باید بوکس زنان راه اندازی شود ولی یکسری محدودیت ها و موانعی وجود دارد که توسط وزارت ورزش و جوانان حل می شود. به نظرم چون وزارتخانه  نگاه خوبی به ورزش بانوان دارد، اگر ما بتوانیم نشان دهیم که محدودیتی نداریم خیلی خوب استقبال خواهند کرد. در گذشته خیلی از ورزش ها مانند کشتی یا وزنه برداری وجود داشتند که به راه اندازی آن ها در بخش بانوان امیدی نبود اما در طی چندین سال گذشته شاهد راه اندازی آن ها به بهترین نحو بوده ایم. اگر از متخصصین این امر کمک گیریم و تمام شعونات  لازم را رعایت کنیم، فکر نمی کنم که دیگر هیچ مانعی برای حضور بانوان در ورزش بوکس داشته باشیم. به نظر من  بوکس بانوان یک حلقه گمشده این فدراسیون  است؛ تعداد زیادی مدال و قهرمانی در این بخش وجود دارد که با راه اندازی بخش بانوان در بوکس ایران می توان در مدت زمان کوتاهی بانوان بوکسور ایرانی این قهرمانی ها را از آن خود کنند.

 

 

*در خبرها آمده بود که شما اعلام کردید تکواندو کار هستید و اگر در فدزاسیون بوکس صاحب منسب نشوید، برای انتخابات تکواندو اعلام آمادگی خواهید کرد؛ آیا این گفته صحت دارد؟ 


راستش این مطلب نتیجه شیطنت یکی از خبرنگران بود. چند وقت پیش زمانی که من در دانشگاه شهید بهشتی بودم و تصمیم قطعی خود را برای ثبت نام نگرفته بودم، از سوی یکی از خبرگذاری ها با من تماس گرفته شد. در طی این تماس ابتدا از من پرسیدند که قصد ثبت نام در کدام فدراسیون را دارم وسپس گفتند که آیا در صورت عدم شرکت در انتخابات فدراسیون بوکس، برای فدراسیون تکواندو ثبت نام می کنم یا خیر که من هم در پاسخ گفتم اگر حس کنم برنامه های من از بزرگانی که برای ثبت نام در تکواندو آمده اند بیشتر باشد، ثبت نام خواهم کرد. اما متاسفانه صحبت من را جور دیگری بیان کردند.

دیدگاه‌ها