کد خبر : 1468277 | 26 مهر 1396 ساعت 14:02 | 18.8K بازدید | 0 دیدگاه

فینال آسیا در انحصار اصفهانی‌ها

چهار سال پس از استقلال، پرسپولیس هم نتوانست به موفقیتی برسد که تیم‌های اصفهانی به عنوان تنها نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا به آن دست یافته‌اند.

فینال آسیا در انحصار اصفهانی‌ها

به گزارش "ورزش سه"، در پانزده دوره سپری‌شده از لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های ایرانی هرگز موفق به قهرمانی در این رقابت‌ها نشده‌اند تا راهیابی تیم‌های اصفهانی سپاهان و ذوب‌آهن به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰ مهم‌ترین دستاورد فوتبال باشگاهی ایران در این تورنمنت آسیایی باشد.

 

سرخابی‌های پایتخت هم در سال‌های اخیر به جمع چهار تیم آسیا صعود کرده‌اند اما استقلال در سال ۲۰۱۳ و پرسپولیس امسال در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان از دور رقابت‌ها کنار رفتند تا دستاورد فینالیست آسیایی شدن همچنان در انحصار اصفهانی‌ها باقی بماند.

 

هفت سال پیش ذوب‌آهن با برتری برابر الهلال در هر ۲ دیدار رفت و برگشت جواز حضور در دیدار پایانی لیگ قهرمانان را به دست آورد. پرسپولیس این فرصت را داشت تا در راه ذوب‌آهن قدم بردارد و با عبور از سد همان حریف به فینال آسیا برسد اما قافیه را به رقیب عربستانی باخت تا از حضور در فینال بازبماند تا حضور ذوب‌آهن در فینال دومین تا به امروز آخرین تجربه ایرانی‌ها از این دست باشد.

دیدگاه‌ها