کد خبر : 1468485 | 27 مهر 1396 ساعت 17:10 | 15K بازدید | 0 دیدگاه

دشت اول آقا فیروز در لیگ؛

گسترش 0- سپاهان 0؛ بازی سرد، نتیجه بی‌فایده

جدال شاگردان فیروز کریمی و زلاتکو کرانچار جذابیت و موقعیت حساس زیادی نداشت تا بدون گل به اتمام برسد.

گسترش 0- سپاهان 0؛ بازی سرد، نتیجه بی‌فایده

به گزارش "ورزش سه"، گسترش فولاد بعد از دو باخت پیاپی و تداوم نتایج ضعیف لیگ هفدهم امروز نمایش هجومی‌ای برابر سپاهان ارائه نکرد اما با این وجود موفق شد در دیداری که لحظات حساس زیادی نداشت با رسیدن به مساوی و هشت امتیازی شدن از قعر جدول نجات پیدا کند و موقتا دو پله صعود در جدول داشته باشد که در صورت باخت سیاه جامگان می‌تواند در رده چهاردهم جدول بماند؛ سپاهان هم نتوانست برد هفته قبل را برابر تیم فیروز کریمی تکرار کند و با تساوی برابر گسترش همچنان در نیمه دوم جدول باقی ماند.


هفته دهم لیگ برتر؛ ساعت: 15؛ تاریخ: 96/07/27
استادیوم: بنیان دیزل تبریز/ تماشاگر: 300 نفر
داور: کوپال ناظمی؛ کمک‌ها: بابک داوری، علی دودانگه، سعاد وفاپیشه و ناظر: محمود رفیعی.

 


گسترش فولاد تبریز
فرناندو دخسوس، سید احمد موسوی، ادسون هنریکه، پیمان بابایی (64- علیرضا چراغعلی) ، عرفان افراز(69- سید محسن حسینی)، احمدرضا زنده‌روح، مسیح زاهدی، یوسف سیدی، امید جهانبخش، سامان نریمان‌جهان(75- علیرضا ارجمندیان) و اسماعیل فرهادی.
سرمربی: فیروز کریمی

 


سپاهان اصفهان
 لی اولیویرا، سیاوش یزدانی، مهدی رحیمی، حسن جعفری، سعید آقایی، میلاد سرلک، علی کریمی(46- شاهین ثاقبی)، حسین پاپی، جلال علی‌محمدی(81- رسول نویدکیا)، رضا میرزایی(66- مروان حسین) و ساسان انصاری.
سرمربی: زلاتکو کرانچار

 

شرح بازی


دو تیم در لحظات ابتدایی نمایشی از تیمی که به دنبال گلزنی است، نداشتند و بیشتر در میانه زمین کارشان را دنبال می‌کردند ولی به مرور زمان سپاهان توپ و میدان را در اختیار گرفت و به دنبال پاس‌های در عمق و رسیدن به گل بود  که عملکرد خط دفاعی گسترش اجازه کار به آنها نداد؛ شاگردان کرانچار با انتقال توپ به سمت راست زمین و ارسال به محوطه جریمه به دنبال گلزنی بودند که بی‌دقتی در زدن ضربات سر و البته خوش شانسی گسترشی‌ها که توپ دو بار به تیرک آنها برخورد کرد موجب شد نیمه اول گلی در پی نداشته باشد.


سپاهان برخلاف نیمه اول که بیشتر از جناح راست حمله می‌کرد، رو به پاس‌های مستقیم آورد که یک موقعیت خوب هم داشت اما ساسان انصاری نتوانست از آنها بهره لازم را ببرد؛ در ادامه کریمی با تغییراتی که انجام داد فاز هجومی  گسترش را چندان تقویت نکرد اما با حفظ توپ در میانه زمین و نمایش بسته بازیکنان‌اش، نگذاشت سپاهان خطر جدی روی دروازه‌شان خلق کند تا این دیدار سرد و کسل کننده بدون گل به اتمام برسد.

 

بهترین بازیکن


این دیدار جذابیت زیادی نداشت که بتوان بازیکنی را به‌عنوان ستاره زمین دانست ولی فرناندو دخسوس، دروازه‌بان و ادسون هنریکه، مدافع گسترش فولاد اجازه گلزنی به مهاجمان سپاهان را ندادند.

 


لحظات حساس


دقیقه 4: ضربه آزاد علی کریمی با اختلاف زیادی از بالای دروازه گسترش به بیرون رفت.

دقیقه 21: ارسال جعفری از جناح راست زمین و دفع ناقص موسوی نزدیک بود کار دست گسترش بدهد که دخسوس روی این تیم واکنش نشان داد.

دقیقه 29: پاپی با سانتر دقیق از جناح راست زمین توپ را به مقابل دروازه گسترش فرستاد که ضربه سر انصاری راه به جایی نبرد و به اوت رفت.

دقیقه 32: میرزایی با نفوذ از سمت راست محوطه جریمه گسترش فولاد موقعیت خطرناکی شکل داد که شوت او با برخورد به مدافعان دور شد.
دقیقه 32: پاس در عمق خوب کریمی به میرزایی رسید اما شوت این بازیکن بعد از برخورد به زنده‌روح راهی کرنر شد.
دقیقه 34: جعفری بعد از دریافت پاس علی‌محمدی، از سمت راست زمین توپ را ارسال کرد که ضربه سر رحیمی بعد از تیرک دوم به تیرک افقی دروازه برخورد داشت و به اوت رفت.

دقیقه 42: شوت عرفان افراز در داخل محوطه جریمه سپاهان در موقعیتی مشکوک به خطای هند پنالتی با آقایی برخورد داشت که داور دستور به ادامه مسابقه داد.
دقیقه 1+45: دخسوس با واکنش به موقع روی ضربه انصاری اجازه نداد دروازه گسترش فولاد باز شود.

دقیقه 56: ساسان انصاری بهترین فرصت را داشت تا گل اول بازی را برای سپاهان ثبت کند ولی شوت او را دخسوس به خوبی مهار کرد.

دقیقه 62: نزدیک بود کنترل توپ با سینه توسط انصاری روی ارسال علی‌محمدی خطرساز شود که توپ با فاصله کمی از کنار دروازه گسترش به بیرون رفت.
دقیقه 70: سانتر جهانبخش از روی ضربه آزاد میانه زمین را هنریکه با ضربه سر زد که توپ با کمترین اختلاف از کنار تیرک عمودی دروازه راه اوت را در پیش گرفت.

دقیقه 83: شوت نویدکیا از داخل محوطه جریمه به تور کنار دروازه برخورد کرد.

دقیقه 85: انصاری از زاویه بسته قصد گلزنی داشت که شوت او عرض زمین را طی کرد و به اوت رفت.

دقیقه 88: جعفری توپ را به محوطه جریمه گسترش ارسال کرد که بعد از شوت انصاری و رفتن توپ به اوت، دخسوس برخوردی با او داشت اما ناظمی، داور این دیدار تصمیم به پنالتی نگرفت.

دقیقه 3+90: شوت هنریکه از روی ضربه ایستگاهی فاصله 30 متری راهی اوت شد.

 

اتفاق ویژه


گسترش فولاد طی دو هفته اخیر قعرنشین لیگ بود اما امروز با هدایت فیروز کریمی توانست یک امتیاز از سپاهان بگیرد و از رده شانزدهم جدول بالاتر برود.

 

در حاشیه


* فیروز کریمی در یک بازی جام حذفی و یک مسابقه لیگ هدایت گسترش فولاد را برعهده داشته که هیچکدام در خانه نبوده و امروز او نخستین بار در بنیان دیزل برابر سپاهان روی نیمکت این تیم می‌نشیند.
* حضور اسماعیل فرهادی، کاپیتان سابق ذوب‌آهن و بازیکن جدید گسترش فولاد در ترکیب ابتدایی این تیم از نکات قابل توجه مسابقه امروز است.
* رسول نویدکیا، مروان حسین، شاهین ثاقبی و ژائرو رودریگز نیمکت نشینان مطرح سپاهان هستند.

* استقبال خوبی از این مسابقه به عمل نیامده و مثل همیشه تماشاگران کمی برای حمایت از گسترش به ورزشگاه آمده‌اند.
* فیروز کریمی از نمایش بازیکنان خود در نیمه اول رضایت ندارد و بارها به آنها تذکر می‌دهد.
* حدود 50 نفر تماشاگر سپاهان  به استادیوم بنیان دیزل آمده‌اند.

* علی کریمی به دلیل مصدومیت از ابتدای نیمه دوم جای خود را به ثاقبی داد.

دیدگاه‌ها