کد خبر : 1468725 | 28 مهر 1396 ساعت 17:59 | 111.4K بازدید | 0 دیدگاه

تارتار صدر جدول را با قدرت پس گرفت؛

ذوب‌آهن 0- پارس 3؛ شگفت‌انگیزان جنوبی جم

شاگردان مهدی تارتار با نمایش فوق‌العاده و زدن 3 گل در ورزشگاه نقش جهان برابر ذوب‌آهن به پیروزی رسیدند تا به صدر جدول برگردند.

ذوب‌آهن 0- پارس 3؛ شگفت‌انگیزان جنوبی جم

به گزارش "ورزش سه"، ذوب‌آهن بعد از چهار تساوی و یک برد امروز به دنبال پایان شکست ناپذیری پارس جنوبی جم و پیروزی در اصفهان بود تا بتواند به رده ششم جدول برسد؛ ولی نمایش برتر جمی‌ها و زدن گل تماشایی توسط مهدی زبیدی در نیمه اول و دو گل دقایق پایانی توسط امید سینگ و حسین پورامینی موجب شکست ذوبی‌ها و برد دوباره پارس جنوبی که سه هفته متوالی به مساوی رسیده بود، شد و آنها را بالاتر از پیکان به رده اول رساند؛ پارسی‌ها در دهمین بازی فصل هم شگفت‌انگیز و فوق‌العاده ظاهر شدند تا بالاتر از همه تیم‌ها در جدول باشند.


هفته دهم لیگ برتر؛ ساعت 16:50؛ تاریخ: 96/07/28
استادیوم: نقش جهان اصفهان/ تماشاگر:
داور: حسین زرگر؛ کمک‌ها: سجاد طوری، محمدجواد مداح و محمدحسین ترابیان/ ناظر: خداداد افشاریان


ذوب آهن:

 

رشید مظاهری، وحید محمدزاده، محمد نژادمهدی، دانیال اسماعیلی‌فر(77- ایمان موسوی)، مهران درخشان‌مهر، مهدی مهدی‌پور، حمید بوحمدان(72- محمدرضا عباسی)، محمدرضا حسینی، احسان پهلوان(46- ربیع عطایا)، مرتضی تبریزی و کی‌روش استنلی سوارز
سرمربی: امیر قلعه نویی


پارس جنوبی جم:

 

محسن فروزان، مجتبی لطفی، مایکل اومانیا، فرشاد محمدی‌مهر، میثم تیموری، فرشاد سالاروند، حسین پورامینی، مهدی زبیدی، مجید علیاری(81- امید سینگ)، آلویس نانگ(73- امیرارسلان مطهری) و ابراهیم صالحی.
سرمربی: مهدی تارتار

 

 

اخطار


مجتبی لطفی(44) از پارس جنوبی

 

شرح بازی


دو تیم بازی سرعتی را از لحظات ابتدایی در دستور کار قرار دادند که پارس جنوبی یک موقعیت جدی روی دوازه ذوب خلق کرد؛ ولی با گذشت زمان ذوبی‌ها سوار بر بازی شدند و با گردش توپ در میانه میدان و انتقال آن به جناحین برای گلزنی تلاش می‌کردند؛ تیم قلعه‌نویی با استفاده از سرعت تبریزی و همچنین بهره‌گیری از قامت بلند کی‌روش استنلی فرصت‌هایی داشت؛ ولی هیچکدام راه به جایی نبرد؛ اما در سمت مقابل شاگردان تارتار که انتقال توپ سریعی از عقب زمین به مهاجمان داشتند، در فاز هجومی خطرناک ظاهر شدند و در دقیقه 40 روی شروع مجدد ضربه آزاد و شوت دیدنی زبیدی به کنج دروازه، با برتری یک بر صفر نیمه اول را به اتمام رساندند.


به غیر از یک شوت راه دور زبیدی در آغاز نیمه دوم، ذوب‌آهن بیشتر مالکیت توپ را در اختیار داشت و با گردش توپ در میانه زمین و نفوذ و ارسال از سمت راست سعی در گلزنی داشت؛ بعد از دقیقه 55 به مدت 15 دقیقه بازی تب و تاب زیادی نداشت؛ ولی قلعه‌نویی با تعویض‌ها و تقویت فاز هجومی چشم به زدن گل اول داشت؛ ولی دفاع منطقی پارس جنوبی از خط میانه زمین و جلوتر از محوطه جریمه اجازه کار به آنها نداد تا شاگردان تارتار با دو نفوذ و ضد حمله سریع لحظات پایانی به یک گل توسط امید سینگ تعویضی و یک پنالتی منجر به گل با ضربه حسین پورامینی برسند و این جدال حساس را با پیروزی 3 بر صفر به سودشان خاتمه دهند.

 

شرح گل ها


ذوب‌آهن 0 - پارس جنوبی 1 (دقیقه 40: مهدی زبیدی): زبیدی ضربه آزاد را با پاس کوتاه با سالاروند کار کرد که این بازیکن نیز توپ را به زبیدی برگشت داد تا او با شوت پای چپ تماشایی از فاصله 25 متری دروازه مظاهری را باز کند.

 

ذوب‌آهن 0 - پارس جنوبی 2 (دقیقه 84: امید سینگ): حسین پورامینی با توپ‌گیری عالی در میانه زمین و پاس در عمق به سمت راست زمین، سینگ که با سرعت نفوذ کرده بود را راه انداخت تا او با جای گذاشتن مدافع مقابل خود و ضربه تمام کننده دومین گل پارس جنوبی را به ثمر برساند.

 

ذوب‌آهن 0 - پارس جنوبی 3 (دقیقه 1+90: حسین پورامینی): ضربه پنالتی سینگ به سمت راست دروازه ذوب‌آهن را مظاهری درازکش دفع کرد؛ ولی در ریباند پورامینی با بغل پای تمام کننده توپ را به طاق دروازه زد.

 

 

بهترین بازیکن


خط هافبک و دفاعی پارس جنوبی نمایش درخشانی در این مسابقه ارائه داد؛ اما حسین پورامینی، هافبک دفاعی این تیم با اضافه شدن به موقع به مدافعان خودی در زمان حملات ذوب و بازی‌سازی در میانه زمین نمایش درخشانی داشت؛ ولی او نمایش خوبش را با توپ‌ربایی و دادن پاس گل دوم پارس جنوبی و زدن گل سوم در ریباند پنالتی تکمیل کرد.


اتفاق ویژه


پارس جنوبی بعد از سه تساوی و دوری یک روزه از صدر جدول موفق شد روند گلزنی در تمام مسابقات لیگ هفدهم را حفظ کند و با برتری 3 بر صفر در خانه ذوب‌آهن رتبه اول را پس بگیرد و به یکه‌تازی این فصل خود ادامه دهد.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 6: نخستین خطر جدی این بازی با ضربه سر زبیدی و تاثیرگذاری صالحی شکل گرفت که حضور به موقع مظاهری موجب شد این موقعیت دفع شود.
دقیقه 7: ضربه سر کی‌روش استنلی موقعیت خطرناکی برای پارس جنوبی رقم زد که واکنش فروزان مانع از رفتن توپ به گل شد.
دقیقه 8: ارسال حسینی از سمت راست زمین و ضربه سر استنلی باز هم خطرساز شد که این بار توپ از بالای دروازه به اوت رفت.

دقیقه 13: شوت دیدنی حسینی از فاصله 30 متری با اختلاف بسیار کمی از بالای دروازه فروزان به بیرون رفت.
دقیقه 21: صالحی از داخل محوطه جریمه ذوب شوت‌زنی کرد که توپ بعد از برخورد به حسینی برگشت داده شد.

دقیقه 25: نفوذ خطرناک زبیدی از جناح راست و پاس در عرض او را نانگ و در ادامه صالحی نتوانستند استفاده کنند تا موقعیت پارس جنوبی از دست برود.
دقیقه 30: ارسال تیموری و ضربه سر صالحی حاصلی برای پارس جنوبی نداشت و به اوت رفت.

دقیقه 39: ارسال محمدی‌مهر نزدیک بود تبدیل به گل شود که مظاهری به راحتی توپ را جمع کرد.
دقیقه 39: پاس به بیرون تبریزی قبل از رسیدن به کی‌روش استنلی توسط اومانیا به کرنر رفت.

دقیقه 48: زبیدی همانند نیمه اول قصد داشت با شوت روی پای چپ پارس جنوبی را به گل برساند که این بار توپ از بالای دروازه راهی اوت شد.
دقیقه 49: نفوذ اسماعیلی‌فر به محوطه جریمه پارس جنوبی و ضربه او بعد از دفع لطفی مجددا به مدافع راست ذوب برخورد کرد و به بیرون رفت.
دقیقه 50: ارسال مهدی‌پور را حسینی در موقعیت آفساید با ضربه سر زد که البته فروزان با واکنش خود اجازه گل شدن توپ را نداد.
دقیقه 70: پاس در عمق عالی اسماعیلی‌فر و ارسال خوب مهدی‌پور با ضربه سر کی‌روش استنلی به بیرون رفت.

دقیقه 73: تبریزی فرصت خوبی داشت تا با حرکت در عرض داخل محوطه گلزنی کند؛ ولی شوت او با اختلاف زیادی راه اوت را در پیش گرفت.

دقیقه 76: ربیع عطایا با حرکت سریع به خط عرضی زمین نزدیک شد که ارسال پای راست او دقت لازم را نداشت و هدر رفت.
دقیقه 80: عطایا با شوت از راه دور شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد؛ اما ضربه او فروزان را برای جمع کردن توپ به دردسر نیانداخت.

دقیقه 90: صالحی با خستگی‌ناپذیری و سرعت بالا وارد محوطه جریمه شد که تکل درخشان‌مهر یک پنالتی نصیب ذوب‌آهن کرد.

 


در حاشیه


* ظاهرا هنوز مشکل نور ورزشگاه نقش جهان حل نشده و یک فرد با حضور در بالاترین نقطه از این استادیوم مشغول هماهنگی برای روشن شدن پروژکتورهاست.
* نانگ به دلیل عدم اعلام خطا روی او در دو صحنه اعتراض زیادی به داور داشت.
* پرتاب اوت به محوطه جریمه پارس جنوبی را فروزان به کرنر دفع کرد؛ ولی مشت او به صورت لطفی، مدافع خودی برخورد کرد تا صورت او دچار خونریزی شود و بازی در دقیقه 33 به وقفه بیافتد.

* حدود 100 تماشاگر پارس جنوبی برای حمایت از این تیم در استادیوم نقش جهان حضور دارند.
* توقف بازی به دلیل افتادن بازیکنان پارس جنوبی به زمین بعد از گل و در نیمه دوم موجب اعتراض ذوبی‌ها شد.

* بعد از پایان مسابقه تماشاگران ذوب‌آهن شعار «حیا کن، رها کن» علیه قلعه‌نویی سر دادند.

دیدگاه‌ها