کد خبر : 1468873 | 29 مهر 1396 ساعت 10:21 | 25.2K بازدید | 0 دیدگاه

احترام ویژه به مرد مطمئن خط دفاع

مهدی پاشا؛ جنجال کرد اما تشویق شد

از آخرین باری که مهدی پاشازاده در ورزشگاه آزادی بازی کرده بود، نزدیک به پانزده سال می‌گذرد.

به گزارش "ورزش سه" ، بازگشت پاشای آبی‌ها به آزادی آن هم در مقابل تیم سابقش با جنجال این مربی نیز همراه بود. پاشازاده که قبل از بازی گفته بود برای هیچ تیم و هیچ‌کس قبل از شروع بازی آرزوی موفقیت نمی‌کند در طول بازی در کنار زمین ایستاد و بی‌توجه به واکنش هواداران استقلال همچون یک مربی حرفه‌ای برای موفقیت تیمش تلاش کرد. برعکس در انتهای بازی با روی خوش به استقبال وینفرد شفر آلمانی رفت و در حالی که همه منتظر مصاحبه آتشین او در مورد داوری بودند، راحت از کنار مسئله اخراجش گذشت.

 

پاشازاده چهره‌ای ویژه برای استقلالی‌هاست. بازیکنی که زمانی در خط دفاعی استقلال توجهات را به خود جلب کرد و البته بدشانسی های پیاپی با او در سال‌های بازی اش همراه بود. زمانی مشکل سربازی و عدم خروجش از کشور باعث می‌شد تا بازی‌های مهمی را برای تیم امید و تیم ملی از دست بدهد و زمانی در پشت سد سلیقه عجیب مایلی‌کهن نیمکت‌نشین تیم ملی بود. زمانی گلش را در دربی به دلیل آفساید نپذیرفتند و زمانی در اوج دوران بازی‌اش توسط همبازی‌اش در لورکوزن مصدوم شد و نتوانست در فوتبال آلمان برای خود نامی دست و پا کند. این مصدومیت بزرگترین بدشانسی پاشا در دوران فوتبالش بود. مصدومیتی که باعث شد بازی با آلمان در جام جهانی ۱۹۹۸ آخرین بازی ملی او باشد.


پس از آن تنها در زمان مربیگری برانکو او قدری به تیم ملی نزدیک شد؛ اما در نهایت نیز این اتفاق رخ نداد. به جرات می‌توان گفت که اگر یک مدافع ایرانی توان بازی در سطح اول فوتبال اروپا را داشت آن یک نفر مهدی پاشازاده‌ای بود که علاوه بر فیزیک مناسب، هوش سرشاری برای بازی در پست مدافع داشت. او به عنوان مدافع یارگیر موی دماغ مهاجمان حریف می‌شد و سهل‌انگاری‌های اغلب مدافعان ایرانی را نداشت. میاتوویچ مهاجم رئال مادرید و یوگسلاوی در این مورد می‌تواند به خوبی شهادت به این ویژگی بازی پاشازاده دهد. مهاجمی که یک ماه قبل در فینال لیگ قهرمانان گلزنی کرده بود در بازی با ایران تنها سایه‌ای از روزهای همیشگی‌اش بود.


پاشازاده در عرصه مربیگری هم مربی باهوشی نشان داده است. او در لیگ دو و یک مربیگری کرده و موفقیت‌هایی هم به دست آورده است. اما مطمئنا سقف آرزوهای او در فوتبال ایران، هدایت استقلال است. اما او برای رسیدن به چنین جایگاهی رقبایی جدی در بین ایرانی‌ها دارد. با این حال او نخواست که با نمایش‌های خاص مربیان سرخابی دل از هواداران استقلال برباید و به همین دلیل دیروز نیز با تمام انرژی به هدایت تیم خود پرداخت و جالب اینکه هواداران استقلال نیز از جدیت او در هدایت تیمش نرنجیدند.


هر مربی دیگری دیروز در ورزشگاه آزادی آنگونه با اعتراض به داور جریان بازی را برای دقایقی قطع می‌کرد مورد اعتراض هواداران استقلال قرار می‌گرفت؛ اما نام پاشازاده باعث شد تا هواداران استقلال در تمام مدتی که بین داور و پاشازاده درگیری لفظی وجود داشت، تنها نظاره‌گر این اتفاق باشند و به احترام مهدی پاشای خود چیزی نگویند. بعد هم که او مجبور شد به روی سکوها برود با تشویق هواداران استقلال مواجه شد. این احترام نتیجه سال‌ها بازی در استقلال است.

 

عکس امیرحسین خیرخواه

 

 

دیدگاه‌ها