کد خبر : 1468966 | 29 مهر 1396 ساعت 15:33 | 5.5K بازدید | 0 دیدگاه

اتحاد در فوتبال کرمان برای رسیدن به شکوفایی

برای رسیدن به موفقیت در استان کرمان در رشته پرطرفدار فوتبال و احیا دوباره این رشته در کرمان، نیاز به حضور و تقویت یک مثلث میباشد، که هرم آن باشگاههای حاضر در لیگ(به عنوان نمونه در استان کرمان سه باشگاه مطرح حاضر در دسته اول یعنی مس کرمان و رفسنجان و گل گهر) ضلع دیگر اداره کل ورزش و جوانان و ضلع سوم هیئت فوتبال آن استان است.

هر زمان این مثلث در یک راستا و یک هدف قدم برداشته اند خروجی آن قدرت باشگاهها و موفقیت رشته فوتبال در آن استان میباشد. موضوع مهمی که در این چند سال در کرمان این اتفاق نیفتاده و هر کدام از این ضلع ها ساز خود را زدند و الان هم علیرغم هزینه های زیادی که این سه باشگاه در ایگ انجام میدهند اما خروجی مناسبی نداشته و عملا میشود گفت هزینه بیخود کردن و اتلاف وقت است.


اما شرایط کنونی در این استان دارد به نحوی رقم میخورد و اتفاقی که در چند روز گذشته در استان (درست هنگام برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال استان کرمان) افتاده مؤید نکته ای مهم و چراغی روشن برای راه پیش روی فوتبال استان میباشد.

 

1248646


اگر به عکس با دقت بیشتری نگاه کنیم اتحاد اداره کل تربیت بدنی و مجموعه مس را میبینیم به عنوان دو ضلع این مثلث موفقیت.


در کنار مس کرمان و مس رفسنجان(آقای اکبر ایرانمنش به عنوان ریاست هیئت مدیره این باشگاه)، دکتر قرایی به عنوان نماینده باشگاه گل گهر سیرجان که تیم شهرش میباشد، عملا اتحاد بین باشگاهها و اداره کل ورزش و جوانان محسوب میگردد.


اینکه دکتر امیری خراسانی که از چهره های علمی و متخصص در امر ورزش میباشد و بعد از استعفا از هیئت مدیره باشگاه عملا دکتر قرایی را که از نظر فکری و مدیریتی همگام و همسو با خود میبیند و در یک کلاس کاری هستند، را به عنوان جانشین خود در هیئت مدیره باشگاه بزرگ مس کرمان حمایت میکند مؤید همین نکنه مهم و اتحاد در پیش رو میباشد. البته دکتر امیری خراسانی بواسطه خط مشی اخلاق مداری اش در ورزش هیچگاه به صورت مستقیم از کاندیدایی در این انتخابات  پیش رو حمایت نمیکند،و چه بسا بعد از چاپ این مطلب بخواهد حمایت مستقیمش از دکتر قرایی را تکذیب کند، اما بر همگان واضح است و هر عقل سلیمی میپذیرد این انتصاب آن هم به صورت رسمی و با حضور نفر اول شرکت صنایع ملی مس ایران که کمتر در جمع ها و جلسات ورزشی حضور فیزیکی دارد،فقط و فقط یک معنا دارد و آنهم حمایت قاطع و قاطبه فوتبال استان خصوصا باشگاهها از دکتر قرایی برای نشستن بر کرسی صندلی هیئت فوتبال استان کرمان.


البته این اتفاق را باید به فال نیک گرفت، که این انتصاب موج امیدواری  در بین علاقه مندان به فوتبال را در استان به راه انداخته به طوریکه این اتفاق میمون اگر بیفتد فوتبال شهرستانها هم احیا میشود. چون دکتر قرایی یک چهره جوان، علاقمند و باانگیزه هست که میدانی عمل میکند و با ارتباط خوبی که با هر سه باشگاه مطرح استان دارد میتواند از این پتانسیل برای احیای فوتبال شهرستانها که مدتی است در خواب عمیق فرو رفته اند، بهره ببرد.


اینکه ایشان به فاصله دو سال در هیئت مدیره دو باشگاه اول استان عضویت دارد نشانه توان مدیریتی و ذهن خلاق و ارتباطات خوب ایشان است که انشاالله ورزش فوتبال استان بتواند از این ظرفیت بالقوه برای بازسازی بدنه فوتبال خود نهایت بهره را ببرد.


حتی دامنه این توانایی به پایتخت هم رسیده و فدراسیون نشینها هم به این نتیجه رسیده اند تغییر در رأس فوتبال استان ضروری است و حضور چنین فردی که مورد حمایت هر سه باشگاه در استان است میتواند به پیشرفت این رشته پرطرفدار در استان کمک کند و در کنار آن از خیلی از حواشی که قبلا هر باشگاه از یک کاندید خاص حمایت میکرد،جلوگیری میکند.


پس با نگاه دقیقی که به این عکس و این اتفاق در این برهه از زمان میتوان کرد توجه اتحادی است که به روزهای روشن در فوتبال استان کرمان منتج میشود و بیشترین نفع را از این موضوع فوتبال شهرستانها میبرند که باید دقت داشته باشند که از اتفاق، به عنوان یک فرصت برای احیای فوتبال در شهرشان استفاده نمایند.

دیدگاه‌ها