کد خبر : 1469069 | 29 مهر 1396 ساعت 19:10 | 17K بازدید | 0 دیدگاه

در نیم فصل بازیکنانی که مدنظر خودم هستند جذب می شوند؛

نکونام: مربیگری فوتبال ایران نیاز به پوست‌اندازی دارد

جواد نکونام مربی تیم خونه به خونه ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر پوست اندازی در مربیان کشور صورت بگیرد و جوانان مستعد وارد عرصه مربیگری شوند.

نکونام: مربیگری فوتبال ایران نیاز به پوست‌اندازی دارد

به گزارش "ورزش سه"، جواد نکونام سرمربی تیم خونه به خونه پس از کسب پیروزی برابر آلومینیوم اراک در کنفرانس خبری در مورد این دیدار به خبرنگاران گفت: برای دومین بار به اراک می آیم و خیلی خوشحالم که در این شهر هستم. می دانستیم بازی سختی داریم. آلومینیوم تیم خوب و با کیفیتی است و با توجه به تغییر ارتفاعی که داشتیم، خارج از بحث تاکتیکی بازی جانداری انجام دادیم، چون آلومینیوم واقعا تیم خوبی است و قابل احترام.


نکونام در مورد عملکرد داوری عنوان کرد: هر دو تیم به داوری معترض بودند؛ البته آلومینیومی ها بیشتر. صحنه پنالتی من حواسم نبود، چون با بازیکن خودم صحبت می کردم. هر چیزی هم که بوده الان گذشته و سود و ضررش هم بعد از بازی تمام شده است.


هافبک سابق تیم ملی در مورد دومین حضور در اراک و پتانسیل این شهر افزود: من قبلا هم یک بار با تیم استقلال به اراک آمده بودم؛ با این استادیوم و علاقمندی که مردم دارند، امیدوارم تیم در لیگ برتر داشته باشند و این اتفاق بیافتد.


سرمربی تیم خونه به خونه در پاسخ به سوالی در مورد اینکه در مقطعی از بازی تیم میزبان بهتر از خونه به خونه بازی می کرد، توضیح داد: با توجه به آوراژ قدی که بازیکنان اراک داشتند، روی ارسال ها عملکرد بهتری داشتند ولی در بازی نه. ما اگر دقت بیشتری داشتیم می توانستیم گل های بیشتری در ضدحملات بزنیم. خسته نباشید به بچه های خودم و آلومینیوم می گویم و فکر می کنم حداقل لیاقت بچه های ما سه امتیاز بود.


بازیکن سابق اوساسونای اسپانیا در مورد ارزیابی خود از شرایط تیم خونه به خونه و کار سختی که برای رساندن این تیم به لیگ برتر با توجه به تجربه های بد مربیان پیش رو دارد، اظهار داشت: من بارها گفتم که تیم را من نبستم و تیم را آماده نکردم؛ ولی از روزی که آمدم تمام تلاشم این بوده که تیم را بهتر کنم و این را شما هفته به هفته می بینید. راجع به اینکه در سال های گذشته چه اتفاقاتی برای تیم افتاده، اصلا در جریان نیستم، چون پیگیری نمی کردم ولی شرایطمان خدا را شکر خوب است و با مدیریت باشگاه تعامل خوبی داریم. بازی به بازی فکر می کنیم و به آخر فصل نگاه نداریم و امیدوارم نیم فصل بازیکنانی که مدنظر خود من هستند، به تیم اضافه شوند. شما خودتان می دانید وقتی مربی تیم را خودش آماده نمی کند، مشکلات زیادی برایش ایجاد می شود. امروز با دو مصدوم به اجبار بازی کردیم؛ امیدوارم در نیم فصل شرایط طوری بشود که با بازیکنانی که با نظر خودم جذب می کنم، بتوانیم با تیمی کامل ادامه مسابقات را داشته باشیم.


نکونام در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگار اراکی در مورد اینکه آیا میدان دادن به جوانانی مانند حامد بصیری که تجربه زیادی در آلومینیوم دارد و کاپیتان تیم هم بوده برای موفقیت، تصمیم درستی است یا خیر بیان کرد: من در مورد شخص صحبت نمی کنم؛ امیدوارم تمام مربیان جوان ما موفق باشند، چون فوتبال را آنها می سازند. شما فوتبال روز دنیا را هم که ببینید، تمام لیگ ها دنبال مربیان جوان جایگزین می شوند، چون انگیزه و کار بیشتر را دوست دارند؛ این باعث امیدواری است و امیدوارم این پوست اندازی در فوتبال ایران هم زودتر صورت بگیرد و مربیانی که لیاقت دارند و جوان هایی که تلاش می کنند به جایگاه مورد نظر خود برسند و در مورد تیم آلومینیوم هم امیدوارم نتایجی که در خور شان فوتبال اراک است، کسب شود.

دیدگاه‌ها