کد خبر : 1469127 | 30 مهر 1396 ساعت 08:19 | 17.9K بازدید | 1 دیدگاه

جام جهانی نوجوانان 2017 هند

ایران – اسپانیا؛ لاروخا پلی برای تاریخ نگاری

امروز می تواند برای فوتبال پایه ای ایران به روزی بزرگ تبدیل شود، روزی که نوجوانان در ادامه رویاهای خود حضور در جمع چهار تیم برتر جام جهانی زیر 17 سال را در شبه قاره تجربه کنند.

ایران – اسپانیا؛ لاروخا پلی برای تاریخ نگاری

به گزارش "ورزش سه"،  نوجوانان ایرانی که از روز اول جام به هیچ حریفی باج ندادند تا غیرت و تعصب به پیراهن ملی را به معنای واقعی کلمه توصیف کنند عصر امروز در شهر کوچی باید مقابل یکی از سرسخت ترین رقبای خود در این تورنمنت به میدان بروند بلکه قصه جذاب جام جهانی را به قسمت جذاب خود برساند، قصه ای که می تواند تاریخی جدید در فوتبال ملی ایران در رده های پایه به نگارش در آورد و انقلابی بزرگ رقم بزند.


عباس چمنیان و شاگردانش بعد از چهار برد متوالی که رکوردی منحصر به فرد در تاریخ جام جهانی رده پایه محسوب می شود بعد از این که نخستین حضور در جمع هشت تیم را رقم زدند حالا چشم به نیمه نهایی و چهار تیم پایانی دارند، هدفی که رسیدن به آن مستلزم عبور از سد قهرمان اروپا با آن همه امکانات و آکادمی های معتبر در پرورش استعدادهای ناب است.


امروز چمنیان و نوجوانان ایرانی در صورتی که همان نمایش مصاف با آلمان را تکرار کنند قطعا عبور از سد لاروخا و ستاره هایی که در اختیار دارد کار سختی نخواهد بود به خصوص که نوجوانان ایرانی با توانایی های شگفت انگیزی که در نظر دارند از عهده رقم زدن هر شگفتی برمی آیند. مسلما اگر امروز استرس و غرور کاذب از اردوی ایران دور شود این تیم می تواند از سد اسپانیا هم بگذرد.


حریف امروز ایران تیمی است که در فوتبال آکادمیک روز اروپا حرف اول را در رده نوجوانان می زند تا جایی که موفق شد با بالای سر بردن جام قهرمانی در رقابت های جام ملت های نوجوانان اروپا همچنان قدرت اول قاره سبز لقب بگیرد و حالا با اتکا به نسل طلایی دیگر از آکادمی های معروف خود از جمله لاماسیا امیدوار به صعود به نیمه نهایی جام جهانی است.


 اسپانیا در بازی با فرانسه نشان داد تیمی است تاکتیک پذیر و تکنیکی که تا آخرین دقیقه از رسیدن به برد ناامید نمی شود از همین رو برای عبور از سد لاروخا نیاز است ساختار تدافعی ایران که تاکنون کم نقص بازی کرده بیشتر از بازی های قبلی احتیاط را در دستور کار قرار دهد تا با تکیه بر توان ذاتی روی استفاده از ضدحملات ایران با تکیه بر بازیکنانی همچون قادری، صیامنش و ... زهر خود را به قهرمان اروپا بریزد.


***


یک چهارم نهایی جام جهانی 2017 هند، یکشنبه 30 مهر96 ، ساعت  15:00، ورزشگاه جواهرلعل نهرو شهر کوچی
داور:گری وارگاس(بولیوی) کمک ها:خوان پابلو مونتانو و خوزه آلبرتو آنتلو(بولیوی)

دیدگاه‌ها