کد خبر : 1469162 | 01 آبان 1396 ساعت 09:30 | 82.4K بازدید | 0 دیدگاه

پاپاراتزی ها به جای منادیان اخلاق

فوتبال جهان با سیگاری - قلیانی ها چه می کند؟

در هفته اخیر (و نه براى اولین بار )پخشِ عکس هاى فوتبالیستهاىِ معروف ایرانى با قلیان سر و صداىِ زیادى به پا کرده است.

فوتبال جهان با سیگاری - قلیانی ها چه می کند؟

به گزارش "ورزش سه"، شکى در نادرست بودن استعمال دخانیات توسط ورزشکاران( بیشتر به خاطر تأثیر نامناسب در افکار عمومى به ویژه نسل جوان) نیست؛ اما براى تبدیل نشدن این معضل به یک فاجعه، توجه شما را به لیست بازیکنان مطرح جهانى جلب میکنم که از قضا عکسهایشان با سیگار پخش شد و در حد یک بازى ژورنالیستى ( و نه پیراهن عثمان) باقى ماند: میشل پلاتینى، آلفردو دى استفانو ، یوهان کرویف، دیگو مارادونا و ریکارد!

 

 

1248844

 

 

شاید فکر کنید خوب اینها از نسل قدیم و زمانى هستند که سیگار کشیدن اینقدر منفى نبود، اما لیست سیگارى هاى ستاره به اینجا و آن زمان ختم نمی‌شود. در این دو دهه اخیر عکس هاى بیشترى (توسط پاپاراتزى ها و شکار لحظات خصوصى بازیکنان) منتشر شده: زیدان با سیگار در مقابل پنجره هتل، بوفون روى ساحل و  کنار همسرش، نیمار، رونالدو(برزیلى)، رونى،  پیکه، اوزیل، نانگویانگ، شزنى، کوین بوآتنگ و بالوتلى (هم سیگار هم قلیان و هم چیزهاى دیگر) هر کدام در حریم خصوصى شان شکار شدند و اینها تازه دانه درشت هاى این سیاهه اند. 


در تمام دنیا اخبار زرد و دنیاى پاپاراتزى ها در حد یک سرگرمىِ جهانى باقى می‌ماند و نباید فراموش کرد که مانور بیش از اندازه روى یک نکته منفى، نتیجه عکس می‌دهد و نا خودآگاه باعث تبلیغ آن عمل ناپسند می‌شود.

 

1248845

 

نکته دیگر و با توجه به محرومیت هاى اخیر، تشویق به نقض حریم خصوصى است؛ جایى که ما پا را از یک خبر زرد فرا تَر میگذاریم و عملاً با محروم کردن بازیکنان مُزدى براى حرکتى ناپسند تَر (تجسس در زندگى خصوصى ) قائل می‌شویم. چیزى که در هیچکدام از نمونه هاى جهانى سابقه ندارد.

 

1248842

 

میلاد فرقانی

دیدگاه‌ها