کد خبر : 1469163 | 30 مهر 1396 ساعت 11:14 | 25.8K بازدید | 0 دیدگاه

نفت سلیمان و آمار جالبش

محمود فکری؛ مهدی تارتار لیگ یک!

چنین شروع بی نظیری حتی بدبین ترین هوادار مسجد سلیمانی را از یاس و ناامیدی رهانیده و فضای عمومی شهری که می گویند فوتبال از آنجا قد کشیده، دگرگون کرده است؛درست مثل پارس جم درلیگ برتر.

محمود فکری؛ مهدی تارتار لیگ یک!

به گزارش "ورزش سه"، وقتی محمود فکری به مسجد سلیمان قدم گذاشت، انگار به سرزمین ناشناخته ای می رفت که خو گرفته به زوال و شکست. تازه از نساجی جدا شده بود اما جایی را برای ادامه کار انتخاب کرد که فقط یک بی کلگی محض می توانست چنین بی پروا آینده مربیگری اش را به خطر بیاندازد.


نفت مسجد سلیمان آخرین نفس های لیگ دسته اولی اش را می کشید و غرق شدن آن قطعی بود اما فکری بی وقفه کار و پیروزی پشت پیروزی کسب کرد و تیمش را از گرداب نجات داد و قبل از اینکه فصل به پایان برسد بقایش را قطعی کرد. ماموریت ناممکن، ممکن شد اما انگار محمود فکری کار انجام نشده ای در مسجد سلیمان داشت چون هر مربی دیگری بود، پس از این نجات و بقا که حتی شمایل صعود می داشت با اتفاقی خوب در رزومه اش ترک جنوب می کرد و قرارداد خوبی می بست اما فکری سرسختانه دوباره امضا کرد پای برگه ای که این بار می توانست یک معنای دیگر داشته باشد، خدشه وارد کردن به آن نتایج درخشان.

 

نفتی های مسجد سلیمان همین را از فکری می خواستند که تیم شان بماند و در جایگاهی میانی در جدول از خطر سقوط دور باشد اما سرمربی که غیرت دوره بازیگری اش در عرصه مربیگری هم نمایان هست و اهل اکتفا به حداقل نیست، تیمی ساخته که در 10 هفته اول صدر جدول را گرفته و با آماری حیرت آور یکی از بهترین شروع های لیگ یک را در چند سال گذشته رقم زده است.تیم  فکری در 10 هفته ابتدایی 7 بار برده، دو تساوی داشته و یک شکست تا با 23 امتیاز که سه امتیاز بیش از میانگین دو امتیاز در هر بازی است.

 

سبک تهاجمی بازی تیم نفت مسجد سلیمان،   تیم های مقابل را مرعوب می کند. بازیکنان نه چندان آشنا در قالب طراحی محمود فکری به یک ستاره بدل شده اند که اگر کمی در ضربه نهایی دقت کنند، دستاورد 13 گل زده آنها که از بهترین آمار تهاجمی لیگ است، تجاوز می کند. بالانس تیمی و شکل بازی نفت مسجد سلیمان که آمادگی بدنی و قدرت جنگاوری شان ته ندارد به بخش دفاعی تیم کمک کرده که فقط 4 گل دریافت کنند که از خطوط دفاعی برتر لیگ یک است. اینگونه است که نفتی ها شهرداری تبریز، راه آهن تهران، ایرانجوان بوشهر و صبای قم را در زمین حریف برده اند و در خانه هم بر ماشین سازی تبریز، فجر شهید سپاسی شیراز و گل گهر سیرجان فایق آمده اند.

 

این دگردیسی در عرض فقط چند ماه و تبدیل نفت مسجد سلیمان همیشه بازنده به تیم برنده این فصل در حالیکه با محمود فکری از سقوط برگشت، نشانه های آشکاری برای نمایش قابلیت یک مربی متفاوت است که در استانش مهر ندید اما به جنوب مهر برد.محمود فکری سوای آنهایی که استقلال را دوست دارند، محبوب کسانی است که از نزدیک با خلق و خوی او آشنا هستند. از سرزمینی برخاسته که پهلوانی را ترویج می دهند و از شکست بیزار هستند. فروتن است و در عین حال مبارزه جو. در همین مدت کوتاه مربیگری اش یقین بخشید که فوتبال ایران یک مربی بزرگ برای آتیه اش دارد.

دیدگاه‌ها