کد خبر : 1469368 | 01 آبان 1396 ساعت 10:18 | 4.5K بازدید | 0 دیدگاه

امینی: بهترین مربی دنیا هم باشد، باید قوانین اسلامی را رعایت کند

چرا مربی رومانیایی رویینگ از ایران رفت؟

رییس فدراسیون قایقرانی گفت: یکی از مسائل مدنظر ما رفتار مربی رومانیایی با بانوان بود و بحث های دیگری هم داشتیم.

چرا مربی رومانیایی رویینگ از ایران رفت؟

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که نتایج تیم رویینگ ایران در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۷ قابل قبول بود و به نظر می رسید سرمربی رومانیایی به کارش تا بازی های آسیایی ۲۰۱۸ ادامه دهد.


روز گذشته وقتی خبر قطع همکاری فدراسیون با «جیوگانیک» شنیده شد، ملی پوشان رویینگ در نامه ای به وزیر ورزش خواستار حفظ این مربی رومانیایی در ایران شدند.


با این حال فدراسیون برای قطع همکاری این مربی با تیم بانوان به دلایل غیرفنی تصمیم قطعی گرفته و برای تیم آقایان هم هنوز به توافقی برای ادامه همکاری نرسیده است.


غلامرضا امینی، رییس فدراسیون قایقرانی درباره مشکلات پیش آمده برای مربی رومانیایی و نامه ملی پوشان این رشته به وزیر ورزش به "ورزش سه" گفت: با تلاش زیاد اهالی قایقرانی و تلاش جیوگانیک نتایج خوبی در مسابقات قهرمانی آسیا کسب شد. از نظر فنی ما بحثی روی این مربی نداشتیم؛ اما از نظر غیرفنی باید برخی مسائل را با این مربی حل می کردیم. به همین خاطر ۲ روز قبل مربی رومانیایی را دعوت کردیم که در این باره با او صحبت کنیم.


وی در پاسخ به این سوال که مگر جیوگانیک درباره قوانین داخلی و اسلامی ایران قبل از آغاز کارش توجیه نشده بود، افزود: ما تا حدودی او را توجیه کرده بودیم. من خودم بارها درباره مسائل مختلف به این مربی تذکر دادم. به هر حال کسی که به ایران می آید و حقوق می گیرد،  باید به قوانین ما احترام بگذارد. البته یکی از مسائل مدنظر ما رفتار این مربی با بانوان بود و بحث های دیگری هم داشتیم. بهترین مربی دنیا هم که در ایران باشد، باید قوانین ما را رعایت کند. ما تفاهم نامه ای داشتیم که در آن به صورت کلی این موارد آمده بود؛ اما از سوی جیوگانیک رعایت نمی شد.


رییس فدراسیون قایقرانی درباره تکلیف ادامه کار این مربی تصریح کرد: قطع همکاری این مربی با تیم بانوان قطعی است و در روزهای آینده برای کادرفنی این تیم تصمیم قطعی می گیریم. جیوگانیک که از اول اردیبهشت به مرخصی نرفته بود،‌ از ما خواست که ۲ هفته به کشورش برود و سپس جواب قطعی به ما بدهد. قرار شد که برای ادامه همکاری با شرایطی که اعلام کردیم، پاسخ بدهد و من هم بعد از مشورت با دوستان در وزارت ورزش تصمیم نهایی را بگیرم.


وی در پایان در خصوص اینکه سرنوشت حمایت ملی پوشان رویینگ از این مربی به کجا می رسد، بیان داشت: بچه های ما ایرانی هستند و کمی احساساتی شده اند. به هر حال ما میهمان نواز هستیم و دوست داریم از این مربی خارجی به خوبی پذیرایی کنیم.

دیدگاه‌ها