کد خبر : 1469387 | 01 آبان 1396 ساعت 11:29 | 3.1K بازدید | 0 دیدگاه

دریافت چک ۵۰۰ میلیونی از باشگاهها برای ضمانت

یک هفته تاخیر در آغاز لیگ دسته اول والیبال

سازمان لیگ فدراسیون والیبال در اطلاعیه ای اعلام کرد که لیگ دسته یک مردان سال 96 از روز چهارشنبه دهم آبان ماه آغاز می شود.

یک هفته تاخیر در آغاز لیگ دسته اول والیبال

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، قبلا قرار بود بیست و ششمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های دسته یک ایران «جام شهید محسن حججی» از روز چهارشنبه سوم آبان ماه با حضور 16 تیم آغاز شود که بر اساس اعلام سازمان لیگ شروع این رقابت ها یک هفته به تاخیر افتاد.


سازمان لیگ در اطلاعیه خود تاکید کرده است با توجه به درخواست فرصت برخی باشگاه ها برای تکمیل مدارک، این رقابت ها از دهم آبان ماه آغاز می شود.


گفتنی است باشگاه ها برای حضور در لیگ برتر و دسته یک باید مدارکی از جمله مجوز باشگاه، اجاره نامه سالن، تسویه حساب با بازیکنان، کادر فنی و فدراسیون، واریز ورودی، ارائه قرارداد بازیکنان و چک تضمینی 500 میلیون تومانی ارائه کنند.


لیگ دسته یک سال 96 در دو مرحله مقدماتی و پلی‌آف برگزار می‌شود که در دور مقدماتی 16 تیم شرکت کننده در دو گروه مسابقات خود را به شکل گروهی پیگیری می‌کنند. از هر گروه چهار تیم برتر به مرحله پلی آف صعود خواهند کرد.


دیدارهای سه مرحله پلی آف نیز به شکل دو برد از سه بازی خواهد بود و تیم‌های بالاتر جدول دور مقدماتی میزبان بازی‌های اول و سوم هستند.


قهرمان و نایب قهرمان این رقابت‌ها سهمیه حضور در لیگ برتر والیبال سال 1397 را به دست خواهند آورد و تیم‌های پانزدهم و شانزدهم به لیگ دسته دو سقوط می‌کنند.


در این رقابت‌ها همانند سایر مسابقات والیبال، تعداد برد اولویت بر امتیاز دارد و تیم‌ها در جدول مسابقات ابتدا بر اساس تعداد پیروزی، امتیاز، معدل ست و معدل پوئن‌های کسب کرده، رتبه بندی می‌شوند.


بیست و پنجمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های دسته یک مردان کشور سال 95 «جام شهدای منا» با حضور 16 تیم پیگیری شد که در پایان تیم‌های سپهر الکتریک قزوین و رعد پدافند اصفهان با کسب مقام‌های اول و دوم به لیگ برتر امسال صعود کردند. تیم‌های شهرداری جوان ارومیه و مقاومت فرمانداری مهاباد نیز مقام سوم مشترک را به دست آوردند.

دیدگاه‌ها