کد خبر : 1469403 | 01 آبان 1396 ساعت 12:15 | 7.1K بازدید | 0 دیدگاه

طلب ۶۰ میلیاردی شرکت توسعه از فدراسیون ها

صحبت‌های مهم مدبر درباره بلیت‌فروشی سرخابی‌ها

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی درباره مسائل مختلف در نشست خبری با خبرنگاران گفت و گو کرد.

صحبت‌های مهم مدبر درباره بلیت‌فروشی سرخابی‌ها

به گزارش "ورزش سه"، مصطفی مدبر، مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در نشست خبری امروز خود درباره مسائل مختلفی از جمله اجاره بهای ورزشگاه آزادی برای سرخابی ها، وضعیت ورزشگاه نقش جهان، استانداردسازی پیست دیزین و... به صحبت پرداخت. 

 


فقط نصب چادر نقش جهان باقی مانده


همه چیز ورزشگاه نقش جهان کامل است و فقط یک بخش آن که مربوط به چادرش است باقی مانده که باید نصب شود. در واقع ما هیچ کار عمرانی نداریم و اینکه برخی می‌گویند در آنجا خاک است و مثل بیابان شده، این موضوع به ما مربوط نیست.

 


انقلاب و آزادی واگذار می شوند


خصوصی‌سازی باید انجام شود؛ اما برخی کارها قابل واگذاری نیست، البته مجموعه‌هایی مانند آزادی و انقلاب قابل واگذاری هستند. این واگذاری فقط به معنای فروش نیست، بلکه شامل اجاره نیز می‌شود تا از این طریق تصدی دولت کم شود. در حال حاضر 80 درصد مجموعه انقلاب در اختیار بخش خصوصی است، باید همچنین اشاره کنم که زمانی که برخی مجموعه‌ها در لیست فروش قرار می‌گیرند دیگر نمی‌توان کاری برای آن انجام داد که نمونه آن مجموعه اسکی دیزین است.

 


۶۰ میلیارد از فدراسیون ها طلب داریم


57 درصد از اماکن شرکت توسعه در اختیار فدراسیون‌ها است که این موضوع در ورزشگاه آزادی 27 مکان و مجموعه انقلاب 22 مکان است. همچنین در مجموعه شیرودی 80 درصد و در مجموعه کشوری 38 درصد در اختیار فدراسیون‌ها قرار گرفته است. فدراسیون‌ها باید اجاره بهای خود را پرداخت کنند؛ اما این کار را انجام نمی‌دهند. ما فقط مبلغ 3.5 میلیارد تومان از انشعابات آب و برق و گاز از فدراسیون‌ها طلب داریم ضمن اینکه 60 میلیارد تومان هم بابت اجاره‌بها از سوی فدراسیون‌ها باید به ما پرداخت شود.

 


سرخابی ها باید اجاره شان را بدهند


استقلال و پرسپولیس برای هر بازی باید بین 70 تا 80 میلیون تومان اجاره بدهند که 1.5 سال است این کار را انجام نمی‌دهند، ما نه در فصل گذشته و نه امسال از محل بدهی‌های این دو باشگاه و همچنین فدراسیون فوتبال هیچ درآمدی نداشته‌ایم. حالا که بلیط‌فروشی به پرسپولیس و استقلال واگذار شده امیدواریم این مبالغ نیز پرداخت شود.  به هر حال نمی‌خواهم قبل از دربی عدد بدهی پرسپولیس و استقلال را اعلام کنم و این بدهی را پس از بازی روز پنجشنبه می‌گویم.

 


بلیت فروشی باید به یک نهاد واگذار می شد


دو تیم‌ استقلال و پرسپولیس و تیم‌ ‌ملی که از ورزشگاه آزادی برای برگزاری دیدارهای خود استفاده می‌کنند شرایط خود را برای بلیت فروشی مطرح کرده‌اند، اما بهتر بود که بلیت فروشی به یک نهاد واگذار شود نه این که هر باشگاهی خود خواهان بلیت فروشی شود. البته پیش از این نیز قرار بود شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور به نمایندگی از این دو باشگاه و تیم‌ ‌ملی موضوع فروش بلیت به صورت الکترونیکی را با این دو باشگاه با همان تقسیمات قبلی مطرح کند و به همان شکل قبلی این کار صورت بگیرد و ما نیز فقط اجاره بهای این ورزشگاه را از محل فروش بلیت دریافت کنیم  که در ادامه‌ مسیر تغییراتی ایجاد شد و این کار صورت نگرفت.

 


هنوز هم می توانیم بلیت فروشی را قبول کنیم

 

شرکت برهان مبین قبلا قراردادی را به مدت یازده سال با سازمان لیگ فوتبال منعتقد کرده بود که قرار بود 35 درصد از محل بلیت فروشی به این شرکت اختصاص  داده شود. از مدت عقد این قرارداد دو سال سپری می‌شود و در طی این دو سال تنها این شرکت توانسته است بلیت فروشی استادیوم آزادی را انجام دهد، در حالی که می‌توانست این شرکت برای سایر ورزشگاههای همچون غدیر اهواز  که درآمدش کمتر از استادیوم آزادی است نیز بلیت فروشی انجام دهد. هر چند که هزینه‌هایی در این زمینه صورت نگرفته است، اما به‌ هر حال این شرکت هزینه خود را دریافت کرده است. قرار بود قرارداد با این شرکت فسخ شود و یا دوباره اقاله صورت بگیرد، اما در مجموع بلیت فروشی به دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس و سازمان لیگ فوتبال واگذار شد. چون قرارداد با شرکت برهان مبین فسخ شد، این شرکت ادعا داشت که در این مدت بلیت فروشی زیادی صورت نگرفته است و تیم‌های استقلال و پرسپولیس از تماشاگران بالایی برخوردار نبوده اند به همین خاطر بلیت فروشی در آن زمان آن طور که انتظار داشت، انجام نشده است. به‌ هر صورت تا زمانی که تکلیف برهان مبین مشخص می‌شد ما به لحاظ حقوقی نمی توانستیم قرارداد دیگری را در این زمینه  با سازمان لیگ فوتبال داشته باشیم. حتی در وهله اول قرار بر این شد  که این شرکت  از محل بلیت فروشی به جای 35 درصد 12.5 درصد قرارداد جدیدی را به امضا برساند که ما اعلام کردیم که از لحاظ حقوقی این کار امکان پذیر نیست که قبل از فسخ قرارداد ما بخواهیم بلیت فروشی در اختیار شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور گذاشته شود. شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور مالک استادیوم آزادی است و طبق چارچوب مقرارت و قوانین حاکم بر هر دو باشگاه و فدراسیون‌ها خود می‌توانست بلیت فروشی را برای هر دو باشگاه و حتی برای بازی‌های تیم‌ ‌ملی انجام بدهد که قطعا این می‌توانست کمک بزرگی برای بازسازی استادیوم آزادی باشد که متاسفانه این کار صورت نگرفت.ما هنوز هم آمادگی پذیرش بلیت فروشی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس  و تیم‌ ‌ملی را در ورزشگاه آزادی داریم ضمن این که به لحاظ امنیتی من تصور می‌کنم که این ورزشگاه تحت تهدیدات امنیتی است و باید در استادیوم آزادی بتوانیم امنیتی از این جهت ایجاد کنیم تا زمانی که یک تماشاگر در بین جمعیت ۱۰۰ هزار نفره ترقه‌ای را می اندازد بتوانیم از طریق دوربین‌های خود چهره این فرد را شناسایی کنیم. به‌ هر شکل اگر سازمان لیگ و تیم‌های استقلال و پرسپولیس نیاز به حمایت‌های ما داشته باشند ما می‌توانیم در کار فروش بلیت الکترونیکی کمک کنیم.  

 


برای بازسازی سکوها بودجه می خواهیم 


تمام تلاش ما بر این است که بازسازی این سکوها را در سه ماه به اتمام برسانیم، اما زمان بر است و نیاز به حمایت‌ داریم. تمام سعی ما بر این است که بتوانیم بهترین کار بازسازی را در مجموعه ورزشی آزادی انجام دهیم تا در آینده دیگر مشکلی برای این ورزشگاه ایجاد نشود. اگر بودجه به موقع به دست ما برسد  می‌توانیم در پایان دو سال، بازسازی استادیوم آزادی را به اتمام برسانیم. ضمن این که هنگام بازسازی این سه سکو متوجه شدیم که زیر این سکوها بتن انباشته شده است و تخریب آن زمان بر است. بنابراین هنوز نتوانسته‌ایم  که کار این سکو را به پایان برسانیم. یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید در استادیوم آزادی انجام دهیم آب بندی این سه سکو است و حتی به دنبال تغییرات و به روز کردن بلندگوها، نور دهی و سایر تجهیزاتی که مورد نیاز است هستیم. تا به امروز برای تعمیر این سه سکو چهار میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم. البته پیش‌بینی ما برای  کل بازسازی استادیوم آزادی ۱۶۰ میلیارد تومان بود که قرار بود دولت در دو بخش و در مدت دو سال این بودجه را در اختیار شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور قرار دهد. امیدوارم که بودجه به موقع به دستمان برسد تا در این دو سال این کار به اتمام برسد.

 


سخت افزار مهیای حضور بانوان در ورزشگاههاست


ما به لحاظ سخت افزاری و امکانات برای حضور بانوان در استادیوم ها هیچ مشکلی نداریم و می‌توانیم به لحاظ امنیتی، سخت افزاری و حتی ایجاد جایگاه مناسب برای ورود و خروج بانوان و سرویس های بهداشتی تمهیدات لازم را بیاندیشیم، اما به هر صورت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در جایگاه تصمیم گیری نیست.

 


برخی نمی خواهند پیست دیزین استاندارد شود

 

ما به سرعت در حال آماده‌کردن پیست دیزین هستیم و مقدار زیادی از اشکالات را رفع کرده‌ایم، در حال حاضر هم مسئولان سازمان استانداردسازی در حال بازدید هستند و امیدواریم بتوانیم مجوز بهره‌برداری برای سال جاری را بگیریم. اخیرا شاهد بودیم که شایعات عجیبی درباره حبس شدن 100 نفر در این پیست منتشر شد که این موضوع را تکذیب و شکایت لازم را انجام دادیم، به هر حال دست‌هایی در کار هستند که اجازه ندهند این کار استانداردسازی و تایید آن انجام شود.  این نمونه تشویش اذهان بود که روی موضوعاتی همچون استانداردسازی، گردشگری و ... تاثیر منفی می‌گذارد.

 


طبقه دوم نقش جهان آماده است


طبقه دوم ورزشگاه نقش جهان آماده است اما مسئولان شهر خودشان نمی‌خواهند از آن استفاده کنند. در استانداری گفتند که جمعیت زیادی به ورزشگاه نمی‌آید و همان 30-40 هزار نفری که مربوط به طبقه اول است کفایت می‌کند. این ورزشگاه هیچ مشکلی به لحاظ ایمنی ندارد و همه استانداردها رعایت شده است. در واقع نقش جهان هیچ مشکلی ندارد و به دلیل عدم استقبال تماشاگران است که طبقه دوم آن مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

 


حاضریم به بسکتبال سالن بدهیم


فدراسیون بسکتبال بارها گفته که به دنبال خانه بسکتبال است در واقع این فدراسیون به دنبال سالن آماده می‌گردد که ما در حال حاضر نداریم اما گفته‌ایم که اگر زمین می‌خواهند می‌توانیم به مانند همان کاری که با فدراسیون‌های والیبال و کشتی کردیم، به آنها نیز زمین بدهیم. همچنین فدراسیون بسکتبال می‌تواند ورزشگاه‌های نیمه‌کاره را تکمیل و استفاده کند. ما در منطقه بعثت و جنوب تهران یک سالن 3 هزار نفری داریم که 50 درصد آن تکمیل شده و حاضریم آن را به فدراسیون بسکتبال بدهیم.

دیدگاه‌ها