کد خبر : 1469430 | 01 آبان 1396 ساعت 13:40 | 4.8K بازدید | 0 دیدگاه

داوری: غیبت روزبهانی در قهرمانی کشور منطقی است

سرپرست فدراسیون بوکس گفت: غیبت احسان روزبهانی در رقابتهای قهرمانی بوکس بزرگسالان کشور با دلیل منطقی و موجه است و ما هم شرایط وی را درک کردیم.

داوری: غیبت روزبهانی در قهرمانی کشور منطقی است

به گزارش "ورزش سه" افشین داوری سرپرست فدراسیون بوکس در گفتگو با مهر در خصوص رقابتهای قهرمانی بوکس کشور و غیبت چند گزینه از جمله روزبهانی عنوان کرد: یکی از مسائلی که ما در کمیته فنی به آن تاکید ویژه داشتیم این بود که همه بوکسورها در رقابتهای قهرمانی کشور شرکت کنند. اعلام کرده ایم که هرکس بدون دلیل موجه در رقابتهای قهرمانی کشور شرکت نکند به تیم ملی دعوت نمی شود چرا که نظم و انضباط یکی از ارکان اصلی در ورزش حرفه ای است. احسان روزبهانی بوکسور توانمند کشورمان در حال حاضر در آلمان برای یک تیم بوکس می کند و علیرغم اینکه بسیار علاقه مند بود در قهرمانی کشور باشد موفق نشد به ایران بیاید. ما هم شرایط وی را درک کردیم و غیبتش را موجه و منطقی می دانیم.

 

وی در خصوص برخی شایعه ها مبنی بر عدم دعوت از حسینی نایب رئیس فدراسیون به رقابتهای قهرمانی کشور گفت: حسینی یکی از قهرمانان ارزنده و افتخار بوکس کشور است. من هیچ وقت و در هیچ موردی در زمینه پست و تشکیلات با وی صحبت نکرده ام حتی همیشه از وی خواسته ام تا همکاری اش را با فدراسیون بیشتر کند. حسینی خودش میزبان و برگزار کننده مسابقات است و ما از اعضای داخلی فدراسیون مثل حسینی، نهرودی و یا فرج زاده و ... برای حضور در قهرمانی کشور دعوت نمی کنیم چون آنها نیازی به دعوت ندارند. من خودم حضوری هم از وی دعوت کردم تا به قهرمانی کشور بیاید و ادب حکم می کرد این دعوتنامه شفاهی را داشته باشم و تصمیم با خودشان است.

 

داوری در خصوص اقدام بزرگ فدراسیون بوکس در خصوص کمک مالی دولت برای تکمیل پروژه خانه بوکس تصریح کرد: خوشبختانه بعد از ۱۱ سال و با محبت آقای نوبخت این دولتمرد بزرگ کشور موفق شدیم رقم بیش از ۱۳ میلیارد تومانی برای تکمیل این پروژه اختصاص دهیم. دستور سریع آقای نوبخت این بود که این بحث بودجه در سال ۹۶ و لایحه سال ۹۷ لحاظ شود تا حداکثر پروژه خانه بوکس تا سال ۹۷ تکمیل شود.

 

وی در پاسخ به این سوال که چرا احداث این پروژه این قدر طولانی شده و این پروژه دارای چه فضایی می باشد گفت: این پروژه از سال ۸۵ آغاز شده و تا سال ۹۰ اعتبارات ناچیزی در حدود ۳۰۰ میلیون به آن اختصاص داده شد اما در سال ۹۰ اعتبار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیونی گرفت و حول و حوش ۵۰۰-۶۰۰ میلیون تعدیل پیمانکار انجام شد. ۴۵ درصد رشد فیزیکی داشته و با کمک جدید دولت می توان به اتمام آن کاملا امیدوار بود. این پروژه دارای محل اسکان و تغذیه و تمرین و سالنی با بیش از ۳۰۰۰ نفر گنجایش تماشاگر است و حتی برای برگزاری اردوی مشترک مفید است. این موفقیت برای تامین پروژه با کمک دولت را به فدراسیون جهانی نیز انتقال دادم تا در صورت نیاز از کمک های آنها نیز در این راه کمک بگیریم.

دیدگاه‌ها