کد خبر : 1469640 | 02 آبان 1396 ساعت 14:20 | 42.2K بازدید | 0 دیدگاه

محرومیت صدرنشین‌ها از حضور در دربی هشتاد و پنج

موثرترین سرخابی‌های لیگ هفدهم (جدول)

16 بازیکن استقلال و پرسپولیس در بازی های فصل هفدهم موفق به تاثیرگذاری شدند.

موثرترین سرخابی‌های لیگ هفدهم (جدول)

به گزارش "ورزش سه"، دو روز دیگر دربی هشتاد و پنجم برگزار خواهد شد و دو تیم استقلال و پرسپولیس در بازی یازدهم فصل هفدهم لیگ برتر به مصاف یکدیگر می روند. در این مطلب به تاثیرگذارترین بازیکنان این دو تیم در لیگ هفدهم پرداختیم و بازیکنانی که تاثیر مستقیم در گل های به ثمر رسیده داشتند مورد بررسی قرار گرفته اند.

 

با بررسی تاثیرگذارترین بازیکنان سرخابی در لیگ هفدهم همراه "ورزش سه" باشید:

 

اول – مهدی طارمی، پرسپولیس – 7 امتیاز

 

مهاجم پرسپولیسی ها که لقب یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان لیگ هفدهم را یدک می کشد نمی تواند در دربی هشتاد و پنجم به میدان برود. طارمی در بازی هایی که برای سرخپوشان به میدان رفته موفق شده 4 بار گلزنی و 2 بار گلسازی کند. او 1 بار نیز موفق شد یک ضربه پنالتی به دست بیاورد. ضربه ای که یک گل نیز برای شاگردان برانکو به همراه داشت. طارمی به دلیل مشکلاتی که مربوط به دوران لژیونر شدنش بود با محرومیتی چهار ماهه مواجه شده و پس  از آنکه در دو بازی حساس مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان حضور نداشت در دربی پیش رو نیز نمی تواند به میدان برود.

 

دوم – محسن مسلمان، پرسپولیس – 5 امتیاز

 

هافبک بازیساز پرسپولیسی ها را می توان یکی از بهترین های این تیم در دو، سه فصل اخیر دانست. مسلمان در بازی های پرسپولیس در لیگ هفدهم نیز به مانند گذشته توانسته با پاس های خود زمینه ساز گلزنی در این تیم شود. او تاکنون 5 بار اقدام به گلسازی کرده و همین رقم باعث شد تا وی عنوان گلسازترین بازیکن فصل هفدهم لیگ برتر را از آن خود کند. ذکر این نکته نیز جالب به نظر می رسد که با توجه به شرایطی که در پرسپولیس وجود دارد این هافبک موثر نتوانست در بازی اخیر این تیم به میدان برود و هنوز مشخص نیست برانکو در دیدار برابر استقلال نیز پاسور موفق تیم را روی نیمکت کنار خود خواهد نشاند و یا او را به بازی خواهد فرستاد.

 

سوم – علی علیپور، پرسپولیس – 4 امتیاز

 

مهاجم جوان پرسپولیسی ها با بازی هایی که برای این تیم در لیگ فعلی به نمایش می گذارد توانسته یکی از بهترین فرم بازی های خود را به نمایش بگذارد. علیپور که پس از محرومیت طارمی امید اول هواداران برای رسیدن به گل است تاکنون توانسته 4 بار گلزنی کند و البته علاوه بر بازی های لیگ در دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نیز برای این تیم بدرخشد. علیپور با 4 گلی که به ثمر رسانده در رده سوم بهترین گلزنان لیگ نیز قرار دارد.

 

سوم – فرشاد احمدزاده، پرسپولیس – 4 امتیاز

 

شاید از بدشانسی های برانکو و یارانش باشد که آنها علاوه بر طارمی یکی دیگر از موثرترین بازیکنان تیمش را به همراه نخواهد داشت و آن بازیکن نیز فرشاد احمدزاده است. او به دلیل مصدومیتی که منجر به جراحی شد نمی تواند در دربی حضور داشته باشد تا بازیکن دیگری جایگزین وی شود. احمدزاده یکی از گلزن ترین پرسپولیسی ها در لیگ هفدهم محسوب می شود که 3 بار توانست دروازه حریفان را باز کند و البته 1 بار نیز با پاس گل خود مقدمات گلزنی تیمش را فراهم کند.

 

چهارم – شجاع خلیل زاده، پرسپولیس – 2 امتیاز

 

مدافع تازه وارد پرسپولیسی ها نیز یکی از گلزنهای این تیم در لیگ برتر و البته لیگ قهرمانان آسیا محسوب می شود. مدافع میانی سرخ ها که برای گلزنی حین ضربات ایستگاهی نزدیک دروازه حریفان می شود 2 بار برای پرسپولیسی ها گلزنی کرده است و به احتمال فراوان یکی از دو مدافع میانی برانکو و یارانش در دربی خواهد بود.

 

چهارم – داریوش شجاعیان، استقلال – 2 امتیاز

 

هافبک تازه استقلالی شده فوتبال ایران را می توان یکی از موثرترین بازیکن این تیم در لیگ هفدهم دانست. شجاعیان در دیدارهایی که برای تیم جدید خود به میدان رفته توانسته 1 بار برای این تیم گلزنی کند و 1 پاس گل نیز مهیا کند تا در لیگی که استقلالی ها اوضاع نامساعدی در ابتدا داشتند یکی از بازیکنان برتر این تیم نام بگیرد. شجاعیان به احتمال فراوان یکی از ستون های اصلی تیم شفر در دربی پیش رو خواهد بود.

 

چهارم – جابر انصاری، استقلال – 2 امتیاز

 

انصاری نیز آماری مشابه با شجاعیان دارد. او نیز یکی از موثرترین های استقلال در لیگ هفدهم بوده که توانست 1 گل و 1 پاس گل از خود به جا بگذارد. البته با توجه به تغییراتی که در استقلال به وجود آمده و برنامه هایی که سرمربی آلمانی این تیم برای پیروزی در دربی خواهد داشت هنوز مشخص نیست جابر از ابتدا در ترکیب دیدار برابر پرسپولیس حضور خواهد داشت یا خیر.

 

پنجم – سیامک نعمتی، پرسپولیس – 1.5 امتیاز

هافبک جدید الورود سرخ پوشان را می توان یکی از بازیکنانی دانست که مدت زمان کمی برای این تیم در میدان حضور پیدا کرد. اما نکته ای که بازی سیامک نعمتی به چشم میاد تاثیرگذاری او در همین مدت زمان حضور در میدان بوده است چرا که وی توانسته 1 بار با پاس خود زمینه ساز گلزنی در این تیم شود و 1 بار نیز ضربه پنالتی به دست بیاورد. ضربه ای که توسط بازیکنی دیگر از دست رفت.

 

... و دیگران

 

وحید امیری، کمال کامیابی نیا، گادوین منشا، سرور چپاروف و روزبه چشمی پنج بازیکنی هستند که توانستند یک گل برای سرخابی ها در لیگ هفدهم به ثمر برسانند.

 

حسین ماهینی، حسن بیت سعید و فرشید اسماعیلی نیز سه بازیکنی هستند که در بازی هایی که به میدان رفتند موفق شدند یک پاس گل مهیا کنند.

 

شرح جدول:

 

در این جدول نیز به سیاق ارزشگذاری موثرترین بازیکنان لیگ، عمل شده است بدین ترتیب که بازیکنانی که گلزنی کردند و پاس گل ارسال کردند، یک امتیاز مثبت دریافت کردند و بازیکنانی که توانستند برای تیم های شان پنالتی به دست بیاورند، در صورت گل شدن آن پنالتی، یک امتیاز مثبت و در صورت از دست رفتن آن نیز نیم امتیاز مثبت به دست آوردند.

 

1249303

 

1249304

دیدگاه‌ها