کد خبر : 1469694 | 02 آبان 1396 ساعت 17:40 | 100.1K بازدید | 0 دیدگاه

2ـ4ـ4 خطی یا لوزی

بشار و مسلمان در انتظار تصمیم برانکو

برانکو ایوانکوویچ تا قبل از تمرین فردا تصمیم نهایی خود را درباره ارنج پرسپولیس خواهد گرفت.

بشار و مسلمان در انتظار تصمیم برانکو

به گزارش "ورزش‌سه"،  سرمربی سرخپوشان که در این هفته در دیدار مقابل نفت شکل تازه ای از بازی را تست کرده است، دوست دارد به همان روش 2ـ4ـ4 لوزی مورد علاقه اش برگردد؛ اگرچه ممکن است در بازی دربی وینفرد شفر با فشار گذاشتن روی خط هافبک پرسپولیس جنگ های میانه میدان را به نفع خود تمام کند.


برانکو برای انجام بهینه روش 2ـ4ـ4 لوزی احتیاج به حضور یک هافبک دفاعی سرحال دارد که با کمترین خطا علاوه بر جنگیدن در میانه میدان بتواند پاس های سالمی به هافبک های اطراف و جلوکشیده پرسپولیس برساند. این آرزویی است که باتوجه به نزول کمال کامیابی نیا ستاره دو فصل گذشته پرسپولیس به سختی قابل حصول است، مگر آنکه کمال ناگهان در دربی 85 دوباره سطح گذشته بازی خود را تکرار کند. البته پرسپولیس گزینه دیگری نیز برای بازی در خط هافبک دارد و ممکن است برانکو از زوج کامیابی نیا ـ ربیع خواه برای بردن جنگ های میانه میدان استفاده کند که در این صورت روش بازی پرسپولیس از لوزی به خطی تغییر خواهد کرد.

 


اما این تنها معادله ترکیب پرسپولیس نیست، پرسپولیس در حال حاضر از دو هافبک بازیساز به نام محسن مسلمان و بشار رسن نیز بهره می برد؛ دو بازیکن ممتاز با سبک متفاوت که هر یک ویژگی خاصی در بازیسازی دارند. مسلمان استاد ارسال پاس های از راه دور و بشار بازیکنی است که تکنیکی تر است  و نزدیک تر به محوطه جریمه بازی می کند. در این شرایط، استفاده هر دوی این بازیکنان در ترکیب پرسپولیس کمتر اتفاق افتاده؛ اما ممکن است در صورت حضور یک هافبک دفاعی آماده برانکو از بشار در سمت راست و محسن مسلمان به عنوان راس لوزی استفاده کند. مسلمان که در بازی نفت از ترکیب پرسپولیس بیرون مانده در روزهای گذشته با نظم بیشتری تمرین کرده؛ اگرچه باتوجه به احضار به کمیته اخلاق و انتظار برای دریافت رای نهایی، از تمرکز این بازیکن کاسته است. 

 


این دو هافبک پرسپولیس در حال حاضر در انتظار تصمیم نهایی برانکو هستند. اگر سرمربی پرسپولیس از هر دوی آنها استفاده کند معنای این کار او حمله به دروازه حریف خواهد بود و اگر یکی از این دو بیرون بنشیند یعنی برانکو قصد دارد نیروی تهاجمی خود را برای هر دو نیمه حفظ کند.

دیدگاه‌ها