کد خبر : 1469768 | 03 آبان 1396 ساعت 09:19 | 26.9K بازدید | 1 دیدگاه

بهترین تصاویر دربی ـ پیام پارسایی

با عکاس‌های ورزشی در تعقیب دربی (3)

دربی یک بازی ویژه است که با استقبال حداکثری عکاسان و خبرنگاران ورزشی همراه می شود.

با عکاس‌های ورزشی در تعقیب دربی (3)

به گزارش "ورزش‌سه"، در شرایطی که 48 ساعت تا انجام مهمترین مسابقه نیم فصل اول باقی است، تحریریه ورزش سه تصمیم دارد فضای جداگانه ای را برای عکاسان ورزشی کنار بگذارد. در پست هایی که سلسله وار در این دو، سه روز خواهید خواند، عکاسان ورزشی منتخبی از بهترین تصاویر خود از دربی های مختلف را در اختیار ما می گذارند. تصاویری که حتما تماشای آنها برای شما هم بسیار جذاب و خاطره انگیز خواهد بود.


به خاطر داشته باشید که هر یک از این عکس ها در زمانی مهمترین تصویر به جا مانده از یک دربی بوده اند و علاوه بر ارزش تاریخی، ارزش مادی قابل توجهی نیز دارند؛ چراکه روزنامه ها در رقابت با همتایان همواره به دنبال انتشار کامل ترین تصویر از یک دربی بوده اند.


اگرچه رسانه های چاپی در اوج خود به سر نمی برند؛ اما این عکس ها یادآور روزهایی هستند که جماعت ورزشی خوان چشم به کاغذهای رنگی فردای دربی داشتند. روز خوب دکه ها و البته روزنامه های ورزشی.

 

1249466


پیام پارسایی متولد اراک است و عکاسی ورزشی را به طور جدی از روزنامه ایران ورزشی آغاز کرده تا امروز با بهترین رسانه های ایران ادامه داده است . پارسایی خوش قریحه است و تصاویر منتشره از او آن چنان که از این عکس ها پیداست، از دید ذهنی خاص او سرچشمه می گیرند. او  عکس های برگزیده اش را از چند بازی محدود انتخاب کرده که جملگی تماشایی و خاطره انگیزند:

 

1249460


۱۳۹۰... استقلال ۳ - ۰ پرسپولیس.... محبوبترین بازیکنان دهه اخیر دو تیم  در حال انجام تشریفات آغاز دربی هستند.

 

1249461


پرسپولیس ۳ - ۲ استقلال..
ایمون زائد ایمون زائد ایمون زاید
عجیب ترین دربی که عکاسی کردم. بازیکن تعویضی با ۳ بار لمس توپ پرسپولیس ۱۰ نفره دو هیچ باخته رو تو ده دقیقه آخر برنده دربی کرد. سرمای هوا تو اون بازی هیچ وقت از یادم نمیره. مثل گلهای ایمون

 

1249462


بهترین عکس دربی من
سال ۸۹ تو دربی ۶۹...
نگاه پر از حسرت شیث رضایی به لنز و شادی فرهاد مجیدی و میلاد میداوودی در پس زمینه عکس. شیث رضایی که ظاهرشو بخاطر دربی تغییر داده و ۹۰ دقیقه تمام تلاششو برای جلب رضایت پرسپولیسی ها انجام داده بود در دقایق وقت اضافه مغلوب سرعت و تیز هوشی فرهاد مجیدی شد تا اینجوری زانوی غم بغل بگیره. این دربی برای منی که اون سال عکاسی نمیکردم و فقط ۲ بازی این دو تیم و عکس گرفتم خیلی مهم بود. دقیقه ۹۱ خدا علاوه بر  فرهاد  من رو هم بغل کرد

 

1249463


۱۳۸۴ : استقلال ۱-۰ پرسپولیس
بارون شدید و مموری کارتها و باطری کم ظرفیت یکی از خاطره انگیز ترین و قطعا بهترین عکسام... طبقه بالای استادیوم(فکر کنم اولین عکاسی بودم که دربی رو از بالا عکاسی کردم) کنار جایگاه صدا و سیما و رفت و آمد مداوم برای شارژ باطری که تو سرما خیلی زود خالی کرده بود و مموری که هم خیلی  گرون بود و هم خیلی کم حجم و دقایق آخر بازی مجبور شده بودم یسری از عکسارو پاک کنم تا جا باز بشه برای عکسهای بعدی. بعد از سوت پایان منصوریان به سمت جواد کاظمیان میرفت که دلداریش بده. من به اندازه ۲ فریم جا داشتم برای عکاسی. این عکس بی شک یکی از بهترین عکسای دربی منه

 

1249464


همون دربی ایمون زاید...قطع شدن برق ورزشگاه بعد از گلهای استقلال یجورایی تو مایه های حرکت تماشاگر استرالیایی بود. پرسپولیس مثل برق به بازی برگشت.

 

1249465


استقلال ۰ -۰ پرسپولیس
ششمین تساوی دو تیم با این عکس و تیتر: زیر سایه تساوی ها.... بازیای کسل کننده و تساویهای ظاهرا دیکته شده(پاهای امیر حسین صادقی و هادی نوروزی)

دیدگاه‌ها