کد خبر : 1469769 | 03 آبان 1396 ساعت 08:34 | 37.9K بازدید | 2 دیدگاه

بعد از بازی به عیادت ناصر حجازی رفتم

میناوند: فقط با منصوریان کری می‌خواندم

پیشکسوت پرسپولیس معتقد است برانکو با پتانسیلی که در اختیار دارد، در شهرآورد 85 محکوم به برد است و حتی مساوی هم از این تیم قابل قبول نیست.

 میناوند: فقط با منصوریان کری می‌خواندم

به گزارش "ورزش سه"، مهرداد میناوند که 6 بار سابقه حضور در دربی را دارد در گفتگو با خبرنگار ما به مرور خاطراتش از این بازی ها پرداخت و با تحلیل وضعیت فعلی دو تیم بر این باور است که پرسپولیس قطعا برنده بازی روز پنجشنبه خواهد بود. دربی برای او همیشه قبل از سوت داور و از کری های درون تونل استادیم آزادی آغاز می شده است.


پرسپولیس برتر است


این اواخر اتفاقات زیادی برای پرسپولیس افتاده، اتفاقاتی که یا خودشان در آن نقش داشته اند یا برایشان پیش آورده اند. علی رغم همه این حواشی هرطور نگاه می کنم، پرسپولیس برتری محسوسی هم به لحاظ کیفیت بازی و هم از نظر تعداد ستاره ها نسبت به رقیبش دارد. برای همین همه ما توقع برد داریم و حتی تساوی برایمان پذیرفتنی نیست. نقطه مثبت تیم، حضور اثربخش بازیکنان جانشین است که وقتی وارد زمین شده اند، کیفیت بالایی از خودشان ارائه داده اند. در مجموع تیم را به لحاظ روحی- روانی در شرایط خوبی می بینم. اما به نظرم عدالت در مورد پرسپولیس رعایت نشده و این تیم بازی ها و سفرهای زیادی را متحمل شدهغ ولی استقلالی ها یک روز بیشتر استراحت کرده اند. شاید برای مردم عادی یک روز خیلی مهم نباشد؛ ولی منی که 20 سال فوتبال حرفه ای بازی کرده ام، می دانم این یک روز چقدر می تواند تعیین کننده باشد.


برانکو محکوم به برد است


بازیکنان فعلی پرسپولیس در حال حاضر به لحاظ حضور در دربی تجارب خیلی خوبی دارند و این می تواند یک امتیاز مثبت برای آنها باشد. این را هم حتما بارها و بارها شنیده اید که شرایط هفته های قبل از دربی در نتیجه بازی خیلی تعیین کننده نیست. واقعا این را قبول دارم و با قاطعیت می توانم بگویم که شرایط بازیکنان در 90 دقیقه بازی و میزان تمرکز آنها نتیجه نهایی را رقم می زند. به هر حال پرسپولیس برای اینکه از کورس عقب نماند و بتواند صدر جدول را پس بگیرد، نیاز مبرم به سه امتیاز این بازی دارد.


نباید آبروی بازیکن را ببرند


اگر کمیته اخلاق به همه مسائل منفی فوتبال مان ورود کند، واقعا دیگر فرصتی نخواهد داشت تا زندگی شخصی و حریم خصوصی بازیکنان را زیر ذره بین ببرد. آنقدر در این فوتبال ناهنجاری داریم که قلیان کشیدن بازیکنان در آن گم است. اصلا اگر هم بناست با بازیکنان خاصی برخورد شود، باید این موضوع به صورت محرمانه به باشگاه ابلاغ شود و تنبیهات لازم توسط تیم اعمال شود. اینکه با اسامی بازیکن را رسانه ای کنیم، جز اینکه با آبروی او بازی کرده باشیم، اتفاق دیگری نیفتاده است. امثال دایی و کریمی و مهدوی کیا و ... در فوتبال اروپا حضور داشته اند، این موضوع را بارها و بارها لمس کرده اند و اصلا قابل قبول نیست که بخواهید زندگی بازیکن را در رسانه ها تیتر کنید؛ البته این را هم قبول دارم که باید فوتبالیست ها از زندگی خود مراقبت کنند و روی رفتارهای خودشان مدیریت داشته باشند.


غیبت مسلمان محسوس تر است


نبود هر بازیکنی در دربی می تواند برای دو تیم مضر باشد؛ اما وقتی مقایسه می کنیم مشخصا باید به محسن مسلمان اشاره کنم. مسلمان که بهترین پاسور لیگ برتر است، بی شک اثربخش ترین بازیکن لیگ محسوب می شود و از غیبت او پرسپولیس بیشترین ضرر را خواهد کرد. قطعا غیبت طارمی و احمدزاده و نوراللهی هم برای تیم بسیار بد خواهد بود. این بازیکنان از بهترین های ما هستند و هرکدام شان به تنهایی می توانند نتیجه دربی را تغییر دهند.

3 بار دربی را برده ام


من 6 بار در دربی حضور داشته ام که تنها یک بار باخته ام و دو بار مساوی و سه بار هم بازی را باخته ام. اولین دربی را سال 75 وقتی استانکو سرمربی پرسپولیس بود، تجربه کردم. اولین باری بود که 100 هزار نفر را می دیدیم و شاید باورتان نشود طول زمین بازی برایم 20 کیلومتر شده بود انگار! اما خیلی زود توانستم خودم را تطبیق بدهم و به نظرم همان بازی بهترین دربی را تجربه کردم. آن زمان علیرضا منصوریان بهترین بازیکن استقلال بود و با بازی من تو من توانستم علی را کاملا مهار کنم. در نهایت هم با تک گل بزیک موفق شدیم استقلال را بعد از مدتها ببریم.


تلخ ترین شکست در دربی هم به آن بازی برمی گردد که با دو گل سامره و فکری بازی را باختیم. ساشا ایلیچ دروازه بان ما بود و تنها گل مان را عیسی ترائوره به ثمر رساند.

 

1249467

 


از شام دورهمی متنفرم


امیدوارم شب قبل از بازی آن مراسم کذایی شام دورهمی نباشد و اگر هم چنین مراسمی گذاشتند، آقای طاهری و برانکو زیر بار نروند حتی اگر اسپانسر دو تیم یکی بود. واقعا کار مسخره ای است و در هیچ جای دنیا این اتفاق نیفتاده است. اصلا متوجه این کار نمی شوم. کری خوانی مزه دربی است و باید هم باشد. من یک هفته قبل از دربی هیچ دوست استقلالی ندارم ولی به محض اینکه بازی تمام می شود، همه چیز سرجایش برمی گردد. امیدوارم هر نتیجه ای در دربی رقم می خورد، بازی مساوی نشود. شاید در خوشبینانه ترین حالت تساوی 3 بر 3 قابل تحمل باشد؛ اما کمتر از آن را اصلا نمی توانم تصور کنم. شاید اگر روزی در فوتبال کاره ای بشوم، نتیجه مساوی را از فوتبال حذف کنم.


شاید خدا به منصوریان رحم کرد


استقلال با شفر تغییراتی داشته ولی واقعا این فرصتی که او برای کار در تیمش داشته کافی نیست. هرچند اگر او یک سال هم در تیمش کار کرده باشد، این بازی شرایط خاص خودش را دارد و باید در طول 90 دقیقه بتوانی کار را دربیاوری. کاش علی منصوریان در این دربی بود و این بازی را روی نیمکت می نشست. فکر می کنم این بازی حق او بود. شاید هم خدا به علی رحم کرد که شرایط طوری رقم خورد که از استقلال برود.


سیدجلال، ستاره دربی


در این بازی حس خیلی خوبی نسبت به منشا و علیپور دارم و امیدواری زیادی دارم این دو بازیکن بتوانند کار را برای پرسپولیس دربیاورند. اما یک حس غریبی ته دلم می گوید سیدجلال حسینی در این بازی ستاره می شود و حتی می تواند با گلزنی اش نتیجه را به سود پرسپولیس تغییر دهد.


دربی بدون کری نمی شود


کری یعنی جنگ لفظی؛ جنگی که نه آنقدر جدی است و نه خیلی شوخی! اصلا این جذابیت دربی است. من خودم متخصص این کری ها بودم و همیشه قبل از آغاز بازی در تونل ورزشگاه برای استقلالی ها کری می خواندم. آن اواخر اسمم را گذاشته بودند مهرداد تونل باز! همیشه علی منصوریان هدف اول من در این کری خوانی ها بود.


یک بار یادم هست بعد از اینکه دربی را سه بر صفر بردیم، شنیدم مرحوم ناصر حجازی که در آن بازی سرمربی استقلال بود، به دلیل فشار بازی به بیمارستان رفته است. بلافاصله به عیادت ناصرخان رفتم و خیلی از استقلالی ها از دیدنم شوکه شدند. واقعا همه چیز بعد از سوت داور تمام می شد برای ما.


سفارشی برای مساوی ندیدم


در همه این سالها هیچ وقت نشد که ببینم سفارشی از بیرون شده باشد و خواسته باشند که بازی مساوی تمام شود. اصلا نمی شود شما در کوچه دو تا تیر دروازه بگذاری و از چهار نفر بخواهی بازی را مساوی دربیاورند چه برسد به اینکه قرار باشد در شهرآورد چنین اتفاقی رقم بخورد. من شخصا این موضوع را هیچ وقت ندیدم.

 

دیدگاه‌ها