کد خبر : 1469789 | 03 آبان 1396 ساعت 09:52 | 38.7K بازدید | 1 دیدگاه

اگر بودند دربی چقدر فرق می‌کرد

با سرشناس‌ترین غایبان دربی 85

دربی 85 پایتخت می توانست مصاف های جالب توجهی نسبت به نبردهای موجود در دل خود جای دهد؛ اما غیبت برخی مهره های سرشناس دو تیم مانع از این اتفاق جذاب شد.

با سرشناس‌ترین غایبان دربی 85

به گزارش "ورزش سه"، استقلال و پرسپولیس عصر فردا در حالی مقابل هم صف آرایی می کنند که هر دو تیم غایبان سرشناسی در فهرست نفرات دارند، غایبانی که هر کدام نام و آوازه خاصی داشتند و حضورشان در مستطیل سبز و ترکیب سرخابی ها می توانست بر جذابیت های دربی 85 بیفزاید. به همین بهانه نگاهی انداختیم به تبعات غیبت این مهره ها و دوئل هایی که دربی 85 در حسرت دیدن آن خواهد ماند.


منتظری – طارمی؛ جنگ ملی پوشان


پژمان منتظری سرشناس ترین غایب استقلال در این دربی خواهد بود؛ درست مثل مهدی طارمی در پرسپولیس. یکی به دلیل مصدومیت از ناحیه شانه و دیگری به خاطر حکم محرومیت از سوی فیفا به خاطر شکایت باشگاه ریزاسپور ترکیه تا با حسرت باز هم شاهد یکی از حساس ترین بازی های تیمش باشد. دو بازیکن ملی پوش و سرشناس که در کنار هم نقش بسزایی در صعود ایران به جام جهانی 2018 روسیه برای دومین بار متوالی داشتند، می توانستند در دربی 85 یکی از دوئل های جذاب و دیدنی را مقابل هم داشته باشند. منتظری به عنوان پرسرو صداترین خرید تابستانی استقلال و منصوریان، با بدشانسی از ناحیه شانه آسیب دید و برای ماه ها خانه نشین شد تا حالا شفر به عنوان خریدی جدید برای زمستان روی او حساب کند. درست مثل مهدی طارمی آقای گل دو فصل متوالی لیگ برتر که با محرومیت چهارماهه باید تا اواسط زمستان از مدافع عنوان قهرمانی دور بماند. هر دو باید از پای گیرنده های تلویزیونی یا سکوهای ویژه ورزشگاه، این دربی را تماشا کنند.


احمدزاده – نورافکن؛ لعنت بر مصدومیت بدموقع


آخرین دربی پایتخت سورپرایزهای زیادی در دل خود داشت که برای استقلالی ها درخشش امید نورافکن در برد 3-2 دربی 84 هنوز نقطه امیدی برای کشف پدیده ای جدید در تیم بود. نورافکن جوان که روزهای رویایی را سپری می کرد، در مصاف با پرسپولیس جنگید، پاس گل داد تا در مجموع روز رویایی را در کنار استقلالی ها تجربه کند. این بازیکن که در لیگ هفدهم تحت الشعاع بحران های استقلال از روزهای اوج فاصله گرفت، با بدشانسی مصدوم شد تا غایب دیگر آبی ها لقب بگیرد. غیبت او در میانه میدان قطعا به چشم خواهد آمد چون او در آخرین مصاف دو تیم همچون نگینی در این منطقه از زمین برای استقلالی ها درخشیده بود. همین وضعیت را فرشاد احمدزاده در اردوی پرسپولیس دارد، رقیب مستقیم نورافکن در دربی 84 که جنگ های فیزیکی آنها  جزو صحنه های پربازدید این دیدار بود. او زودتر از هافبک استقلال اسیر مصدومیت و عمل جراحی شد تا برانکو برای پر کردن جای خالی این بازیکن با مشکلات دو چندانی روبه رو شود. فرشاد که به عنوان شماره 10 سرخ های پایتخت از سرعت و قدرت حمل توپی بالایی برخوردار است، حضورش می توانست کفه ترازو را برای پرسپولیس سنگین تر کند؛ درست مثل نورافکن اما ...


جباری – نورالهی؛ شماره هشت ها


دو بازیکن شماره هشت که قصه متفاوتی برای دربی 85 دارند، بازیکنانی که امیدوار بودند بعد از مدت ها غیبت بتوانند دوباره طعم حضور در بزرگ ترین مصاف سال را تجربه کنند؛ اما هر دو بنا به دلایلی از روبرو شدن با هم محروم شدند. مجتبی جباری یا بهتر بگوییم "هشت شاکی" استقلالی ها برخلاف رحمتی که به تمرینات استقلال برگشت، حتی با کنار رفتن علیرضا منصوریان هم مشکلاتش با مدیران باشگاه برطرف نشد تا اختلافات و انتقاداتی که از مدیریت استقلال انجام داد در نهایت منجر به کنار گذاشتن این بازیکن سرشناس از آبی پوشان در لیگ هفدهم شود. مجتبی که همواره یکی از بهترین بازیکنان استقلال در دربی ها قلمداد می شد، با این شرایط به نظر می رسد دیگر شانسی برای تجربه این بازی بزرگ تا قبل از خداحافظی نخواهد داشت؛ درست برعکس احمد نورالهی که مشکلات خدمت سربازی مانع حضور او در دربی عصر فردا شد. نورالهی که در رقابت های آسیایی مجوز همراهی پرسپولیس را دریافت کرد، به خاطر تایید نشدن مدارک اتمام خدمت سربازی، همچنان باید دور از تیم باشد تا او نیز به جمع غایبان سرشناس دربی بپیوندد؛ با این تفاوت که 8 پرسپولیسی ها شاید در دربی برگشت طلسم بازی کردنش بشکند؛ اما 8 استقلال نه.

دیدگاه‌ها